Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Ja, hva skjer egentlig? Skal til Haakonsvern 11.-12. mars, og lurer litt på hva som skjer? Er det typ finger i rumpa og løp til du stuper-opplegg? Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. februar 2013 Skrevet 28. februar 2013 Hei, - Spring så lenge du klarer på 3D-mølle, men maks i 15 min. Økt fart og økt stigning er lagt inn - Styrketest - Medisinsk sjekk av lege - Samtale med offiser - Mye venting Står også mye på forsvaret.no. Lykke til, og gjør ditt beste! Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 I tillegg til det som er nevnt over så må du også gjennomføre en teoretisk prøve, denne består av tallrekker, figurrekker og ordlikhet. Jeg regner med at du skal/har søkt om lærlingeplass mtp. utplasseringen du hadde? Samtalen med offiseren er hvor du "avgjør" hvor du skal tjenestegjøre. Der må du komme med 3 ønsker om tjenestested, anbefaler deg å tenke gjennom disse slik at du har en prioritering på de, fra 1-3 Disse ønskene må du komme med uavhengig av lærlingeplass eller ikke Utver dette er det som Forsvaret ellers masse ventetjeneste hele dagen Om du lurer på noe mer er det bare å spørre, jeg er relativt godt bevandret i systemet Sitter selv på Haakonsvern å stuker på 9 ukers Kystvaktkurs Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Og selv om du skulle komme med dine tre ønsker betyr ikke det at det er der du havner... Siter
Jaran Berntzen Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Finnes vel strengt tatt kun 3 valg ( i alle fall i min verden): 1) Panserbataljonen på Sætermoen 2) Panserbataljonen på Sætermoen 3) Panserbataljonen på Sætermoen Resten er jo strengt tatt kun sivile studier, men i militær utgave... Siter
Mathias Næss Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Angående valg så er det to som gjaldt for min del: Luftforsvaret: Våpensystemassistent Luftforsvaret: Crew Chief Assistent Der slipper man mye av løpingen rundt i skogen og annet slitsomt tull. Man får også lov til å klatre, klå og skru på F-16 Kan ikke være lenge siden man innførte fysiske tester på sesjon 2, var ikke det da jeg var der for to år siden Siter
Jaran Berntzen Skrevet 1. mars 2013 Skrevet 1. mars 2013 Skjønner ikke helt hva som kan være slitsomt ved å kjøre i 70 kmt med en stormpanservogn gjennom skogen, men hver sin lyst... Det å være stormer eller stridsvognsmann er nok kanskje ikke for hvermansen, nei... Siter
Premium Medlem Daniel Svendsrud Skrevet 1. mars 2013 Premium Medlem Skrevet 1. mars 2013 Anbefaler deg å finne ut av hva som er nærmest ditt hjemsted... Var i Garden i førstegangstjenesten og det ligger jo på Huseby i Oslo. Og når man bodde i Drammen så var det kun 40 min så var man hjemme. Var værre med de som bodde i Nord-Norge, Vestlandet osv som kom seg hjem en sjeldent gang.. Siter
Mathias Næss Skrevet 2. mars 2013 Skrevet 2. mars 2013 Nuvel, jeg angrer ikke at jeg tjenestegjorde i Bodø, og Sandefjord er hjem. Det er en del av opplevelsen, være bort hjemmefra, nye vennskap og samholdet man får. Kort vei hjem er man ofte hjemme og holder seg ofte til gamle venner. Velg/søk tjenste og tjenestested utifra hva du ønsker å gjøre Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 2. mars 2013 Skrevet 2. mars 2013 Regelverket sier også at man opptjener en fridag per 20dager tjeneste slik at man kan søke om litt utvidet helgeperm en gang i blant Så anbefaler å finne noe du kan finne interessant. Nå vet jeg at du er maritimt utdannet, så da er det jo bare å søke seg til sjøtjeneste. Det skal gå en fregatt til Adenbukten på piratjakt i høst. Den skal fungere som flaggskip for EU-innsatsen der i 6måneder. Ellers er jo Kystvakten som du har fått litt kjennskap til et alternativ som gir turnus, 6uker på 3uker fri for menige Siter
Jaran Berntzen Skrevet 2. mars 2013 Skrevet 2. mars 2013 Om du får sjansen til litt intops så er det å anbefale... Siter
Magnus F. Meese Skrevet 2. mars 2013 Skrevet 2. mars 2013 Kan man bli sendt på piratjakt under førstegangstjeneste? Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Jada, menige som tjenestegjør på fregatt kan få sjansen til å bli med nedover. De får selvfølgelig muligheten til å takke nei, da en del kanskje ikke er kapable eller ønsker å måtte utføre diverse oppgaver som kan medføre å avfyre våpen i en skarp situasjon. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.