Bjørn Helge Småvollan Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 Heisann Jeg holder på å skal kjøpe ny bil. I den forbindelse så har selskapet "Trading AS" fra Jessheim dukket opp på flere steder. Prisene er meget rimelige. Blir jo automatisk noe skeptisk når de ligger så lavt i forhold til de fleste andre, (ser at dette er import fra Danmark). Her er et eksemplar jeg har sett på: Toyota Kommer frem at denne forhandleren har godkjenning fra Statens Vegvesen for å registrere biler selv, jeg tenker som så at de ikke slenger ut en slik godkjenning i hytt og gevær til alle og enhver?! Etter å ha sjekket gjennom Brønnøysundregistrene så har forhandler vært i business siden 2004 og har rimelig bra omsetning. Så til spørsmålet, er det noen her som har erfaring med denne forhandleren, og hva mener dere ellers om denne? Scam or not? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 31. januar 2013 Skrevet 31. januar 2013 Du kan jo alltids høre om Forbrukerrådet har hørt om dem, og eventuelt hva erfaringene er. http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss Siter
Jaran Berntzen Skrevet 31. januar 2013 Skrevet 31. januar 2013 Og kanskje høre med Statens Veivesen om de faktisk har gitt en slik godkjenning. Høres suspekt ut, spør du meg. Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Skrevet 31. januar 2013 Holder i dette øyeblikk på å utferdige en spørsmålsrik mail til denne forhandleren for å se hva de sier, samt at jeg kan få eventuelle skriftlige bekreftelser fra de. Tar også kontakt med forbrukerådet som anbefalt og ser hva de sier, som nevnt over her. Har smurfet litt rundt og finner ingen konkrete erfaringer, bortsett fra en forholdsvis lite troverdig kilde, som skryter de opp i skyene Det er forøvrig ikke uvanlig at forhandlere har tilgang til Autoreg som registreringssystemet heter. Spørsmålet er hvilke krav Vegvesenet setter til disse forhandlerne, dette har jeg send Vegvesenet spørsmål på Flere innsigelser? Siter
Anders Westlund Skrevet 31. januar 2013 Skrevet 31. januar 2013 trenger du pris på forsikringen, er det bare å ta kontakt Anders Siter
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 31. januar 2013 Premium Medlem Skrevet 31. januar 2013 Der står att den er fritatt omregistrering.Den tror jeg du må få avklart før kjøp i alle fall.Der er kun veterankjøretøy over 30 år som er fritatt.Her kan man få seg en overraskelse på noen tusenlapper Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 31. januar 2013 Forfatter Skrevet 31. januar 2013 Den er "fritatt" på grunn av at det er såkalt bruktimport, så det er innbakt i avgiften i kjøpesum. Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Skrevet 22. oktober 2013 Glemte ut denne litt jeg. Føler jeg må avslutte det jeg startet på ; Endte opp med å kjøpe bil fra de i mai. Det var en hyggelig affære, var to trivelige karer som jobbet der. De kunne forresten fortelle at de selger i snitt 500-600 biler i året, noe som kan sies å være meget bra De driver med bruktimport av biler fra Danmark, hvis man kan kalle det brukt når de ikke har gått lengre enn rundt 10000km. Endte opp med en Avensis 2012 modell som var gått knappe 9000km. Fikk den for 265000,- etter å ha snakket ned prisen litt grunnet noen små lakkskader i panseret. Fornøyd med kjøpet ble jeg i allefall Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.