Øyvind Schou Johnslien Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Godt nytt år gutta. Tenkte vi skulle se om vi fikk rista liv i Søndagsklubben igjen med en liten felles tur. For å ikke gjøre det komplisert for evt nye deltagere, går denne turen i fedrelandet. Regner med di fleste har full Freeware pakke av Norge inne, hvis ikke så er det snart på tide. Litt generell info til evt nye deltagere. Hva må jeg ha/gjøre for å bli med på Søndagstur? Sim: FSX gjerne med Accelration Scenery: På denne turen trenger du i tillegg til standard Norway Norske GA : http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1476.html Hamar Stafsberg X : http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1286.html Kjeller Scenery X : http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1221.html Fly: Gjerne default DHC Beaver Aerosoft Beaver Carenado 172/185 Prøver å holde oss til så få typer som mulig, dette så vi slipper div krøll på serveren Teamspeak: Her bruker vi Teamspeak 3 og clienten kan lastes ned her: http://www.teamspeak.com/?page=downloads Deretter kobler du denne opp på ip 67.222.46.54 The Mile High Club og da finner du oss under Norwegian FSX Multiplayer PS Bruk ditt vanlige navn på profilen, i mitt tilfelle "Øyvind" Har du ett mere vanlig navn, sleng gjerne på etternavn eller første bokstav. Du må selvfølgelig ha headsett og mic og TS settes opp med Push to Talk knapp så vi slipper uønsket støy. På TS er det lite formelt, det eneste vi ønsker er at man sier ifra når man entrer rw eller finale så vi beholder litt oversikt. Ellers er dette en event kun for å kose seg og ha det moro, så mere regler finnes ikke. Multiplayer: Før du går inn på serveren disabler du alt av trafikk og vær generatorer slik at vi slipper trøbbelet det skaper på serveren. Deretter går du på Multiplayer og Local Network med det samme navnet som du har satt på TS Gå på Connect Directly og tast inn server IP 94.102.44.53 og i dette tilfelle Password a. Da skulle du være good to go, men hør med gutta på TS hvor du kan entre serveren. Ruta: Denne søndagen har jeg satt opp følgende rute: Som dere ser er det oppstart på ENFG Leirin og deretter stort sett striper fra den glimrende Norske GA pakka. Hele ruta er kanskje i lengste laget for flytypen vi bruker, men vi får se hvor langt vi kommer. Oppstart kl 1800 på søndag, og da håper jeg dette passer? Velkommen til gamle og nye medlemmer. Siter
stig ivar haukås Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 slenger meg gjerne med på en tur.. men er det mulighet for å kunne bruke andre carnado fly som f.eks C172RG, CT182, C182 eller CT210M Centurion.. kan prøve og få med en kollega som er hekta på FSX.. Siter
Bendik Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Må få notert ned hvilke flyplasser vi skal innom. mulig du kan skrive ned ICAO koden på alle i rekkefølge? Siter
Benjamin Hennes Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Det står til høyre på det bildet Øyvind har postet, men for sikkerhets skyld så skriver eg de under her. ENFG ENKL ZZOT ENRV ENHA ZZOM ENRN ENAE ENHN ZZGK ZZMA ZZHA ENKJ Siter
Bendik Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Takk! Jeg kommer nok flygende fra Florø, for så å fly med dere Siter
Benjamin Hennes Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Da må du nok fly offline til startpunktet, og deretter restarte simmen for å connecte til server, for eg tror serveren blir satt opp kort tid før start for å ikke ha noe uønsket trafikk før flighten. Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 såeh. Hvor dårlig er denne serveren egentlig? Siter
Benjamin Hennes Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Dumt spørsmål. Vi hadde ikke hatt noen MP-gjeng med dårlig server. Denne serveren er bedre enn FSHost, og kanskje noen hakk bedre enn GameSpy som ikke lenger eksisterer. Flyene lagger ikke, du kan se en Carenado C182 som en C182 fra Carenado om du har den inne, og om du ikke har den inne, blir den substitutet med ett annet payware eller ett passendes default fly. F-14 kan bli til default F-18, og det samme gjelder andre fly. I think you will get the picture. For å svar komplett på spørsmålet ditt. Hvor dårlig er denne serveren egentlig? Serveren er tipptopp, ingen lag, ingen FPS tap, ingenting Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Finnes ikke dumme spørsmål. Er heller ikke rart man spør når det blir bedt om å slå av vær, begrens hvilket fly du skal bruke, og ikke logg på før du er fremme. Men takk for svar. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Kanskje siden serveren generer vær, noen fly spyr ut alt for mye trafikk slik at serveren kneler (FyFly). Det med innloggingen er bare fordi vi vil ha en best mulig tur med best mulige opplevelser. Om du vil styre vær og det flyet du vil ha selv (Inkl. fyfly), er nok dessverre ikke MP det som passer der Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Ok, skjønner. Dere får ha god tur. Siter
Mathias Næss Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Ny maskin, ny joystick/throttle, I am in. Men leeenge siden jeg har rørt flightsims, hva er standard Norway scenery? :blush: Og connection info? Siter
Fred Solli Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Connection info står i første post. Kanskje for mye å lese? Standard Norway scenery er vel som følger: Norway ScenicII http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1486.html Airports of Norway (AoN) http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/scenery/europa/norge/1296.html Resten av linkene finner du i første post. Siter
Fred Solli Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Nå roer vi den Benny. Ikke grunn til å være oppfarende, men hvis folk kommer på Teamspeak ca. en time før start har vi sikkert tid til å hjelpe de som trenger det med å få på plass det som mangler. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Hehe, no må du da ikke ta alt en bergenser sier for sant Dette er andre gangen det skjer på forumet når eg prøver meg på en liten tørr en. God kveld til deg og, Fred Siter
Mathias Næss Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Note to self: Les hele førstepost. Takk for hjelpen though Siter
Jan Nordberg Skrevet 11. januar 2013 Skrevet 11. januar 2013 Det var skikkelig morsomt å se at du har satt opp en slik tur Øyvind, håper dere får det gøy, kan ikke delta for nå er vi midt i innspurten til ver 2.75. Så om noen få strakser, to-tre uker, kan du innby til ny åpningsfest. Det er ikke mange plasser på den ruta du har satt opp som ikke vil framstå med ny dress og mer fun. Utvalget i den nye pakka blir også utvidet, ca 40 plasser. Har da også forsøkt å komme bort fra ZZ.. til EN.. for alle. Åpne hangarer for de som vil ta en pust i bakken, og endelig er Starmoen der den skal være, f.eks. Klanten har fått asfaltstripa på plass og nye hangarer holder vi på med akkurat nå. Hattfjelldal og 3 plasser ihvertfall innenfor Trøndelag. Grimsmoen og Sølenstua, Ljørdalen og Trysil med nye hangarer og asfalt, og så ble det litt på Vestlandet også. Østerdalen med Tynset, riktige bygg der alle sammen, og Atna. Brekken ved Aursund er der om enn litt mager. Husodden skulle også kunne friste, ihvertfall en low pass. Jarlsberg sliter jeg med, stripa er der, men høydenivåene spiller meg ett lite puss, det der med flatten er jo ett sorgens kapittel. For de på vei til Sverige, så finnes nå Torsnes med fiks ferdig hytte for kaffekjelen. Vestlandet har jo Herdla, også pusset opp, og lenger sør Skeie, med hytte og hangarplass. Fedje heliport på vei nordover, før du kommer til Aukra. Og alt dette er blitt tatt godt vare på av Hans Ramberg som har slitt som en helt med vann og elver over det ganske land, og ikke minst rundt disse plassene. Da gjenstår det bare å ønske dere god tur!! Jan Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Skrevet 12. januar 2013 Hvis det er flere som har spørsmål rundt denne turen, scenery eller multiplayer generelt så kommer jeg til å være tilgjengelig på teamspeak mye av Lørdagen og garantert Søndag. Dett innom hvis det er noe dere lurer på så skal vi se om vi ikke får løst det. Velkommen. Strålende Jan og Hans. Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 13. januar 2013 Moderatorer Skrevet 13. januar 2013 Ja da regner jeg med at folket er i full gang med siste finpuss på maskinene før årets første offisielle MP Flight i 2013 De som vil teste server etc ..kom på teamspeak å få adresse og passord så er det mulig å sjekke ut tilkoblinger [size:17pt]Velkommen til alle nye og gamle [/size] Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Skrevet 13. januar 2013 Oppmøte har starta. Velkommen. Siter
Fred Solli Skrevet 13. januar 2013 Skrevet 13. januar 2013 Et bilde fra første legg. Kvikk lunsjer i kjent formasjon. Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 13. januar 2013 Skrevet 13. januar 2013 eh.. Har aldri sett kvikk lunsjer i en slik formasjon før. Men det ser moro ut! Flyet payware eller Freeware? Siter
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 13. januar 2013 Moderatorer Skrevet 13. januar 2013 Bilder fra turen her http://s1140.photobucket.com/albums/n574/NAC301/MP13012013/?albumview=slideshow Siter
Fred Solli Skrevet 13. januar 2013 Skrevet 13. januar 2013 En stor takk til Øyvind for initativet. Har virkelig savnet disse turene. Her kommer ett knippe bilder fra turen. Siter
Jon Arne Iversen Skrevet 13. januar 2013 Skrevet 13. januar 2013 Virker moro. Kanskje jeg får blitt med en gang. Har nå lastet ned TS3, prøver å få lastet ned kvikk lunsj paint, men det var visst ikke bare bare. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 14. januar 2013 Skrevet 14. januar 2013 Du må nok komme nedom i kanalen når en av adminene på TS kan gi deg en servergruppe som blant annet gir deg mulighet for nedlastinger Flyet er forresten Aerosoft sin Beaver (de holder på med en ny versjon av den). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.