Tore Sætre Skrevet 27. august 1999 Skrevet 27. august 1999 "Squawks" are problems noted by U. S. Air Force pilots and left for maintenance crews to fix before the next flight. Here are some actual maintenance complaints logged by Air Force pilots and the replies from the maintenance crews. (P) = Problem (S) = Solution (P) Left inside main tire almost needs replacement. (S) Almost replaced left inside main tire. (P) Test flight OK, except auto land very rough. (S) Auto land not installed on this aircraft. (P) Something loose in cockpit. (S) Something tightened in cockpit. (P) Evidence of leak on right main landing gear. (S) Evidence removed. (P) DME volume unbelievably loud. (S) Volume set to more believable level. (P) Dead bugs on windshield. (S) Live bugs on order. (P) Autopilot in altitude hold mode produces a 200 fpm descent. (S) Cannot reproduce problems on ground. (P) IFF inoperative. (S) IFF always inoperative in OFF mode. (P) Friction locks cause throttle levers to stick. (S) That's what they're there for. (P) Number three engine missing. (S) Engine found on right wing after brief search. (P) Aircraft handles funny. (S) Aircraft warned to straighten up, "fly right," and be serious. Ha en god helg! ------------------ Tore Sætre Oslo, Norway Siter
Gjest Skrevet 27. august 1999 Skrevet 27. august 1999 Tusen takk gutter! Har ikke ledd sånn på lenge!!! Hvor fant du dette, Tore? Siter
Tore Sætre Skrevet 27. august 1999 Forfatter Skrevet 27. august 1999 quote: Tusen takk gutter! Har ikke ledd sånn på lenge!!! Hvor fant du dette, Tore? Fikk den av en kammerat (tror jeg). Som en del av mitt faste fredagsrutiale sender jeg ut en mail til venner og kjente verden over med morsomme saker som har dumpet innom mailboksen siste uke. Så mange sender meg saker og ting, noe tilogmed avaition relatert. Om noen vil ha en kopi av den ukentlig Fredagsmailen send en mail til tore.satre@iname.com. ------------------ Tore Sætre Oslo, Norway [Edited by Tore Sætre 27-08-1999.] Siter
Gjest Skrevet 27. august 1999 Skrevet 27. august 1999 Og en norsk en: En (nå pensjonert) kollega av meg hørte til en liten gruppe flygere (les: "glade gutter") som hvert år hadde øvelse med småfly - mest på sjø - for Marinen. Et slags flyhjemmevern, altså. Under en samling på Kjevik ble det fløyet på Fairchild Cornell - gamle og ganske slitne skolefly fra Flyvåpenet. Særlig ett av disse flyene hadde en lang og militært korrekt liste over snags (feil og mangler)som strakte seg side opp og side ned i loggboka: Navigasjonslys U/S, bremser ujevne, krengemåler U/S osv osv..... En dag hadde en av gutta fått nok. Om ettermiddagen ble min venn - la oss kalle ham Bjørn [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] - kalt inn til øvelseslederen, som pekte på den oppslåtte loggboka og jamret:" Dere må ikke skrive sånt!" På siste side sto det bare, med tykke streker under: FLYMASKINEN ER I STYKKER!!!! God helg, ------------------ John Andreassen LN-NRK Siter
Gjest Skrevet 28. august 1999 Skrevet 28. august 1999 Et par fra virkeligheten: Braathens opererte for mange år siden F27. Bakre inngangsdør hold open lås på et fly var istykker. En strikk var montert midlertidig slik at døra kunne holdes åpen. Dette gikk i mange dager og en pilot irriterte seg over at døra ikke ble reparert. Han skrev følgende i boka:" Strikken begynner å bli sliten. Ønsker at døra blir reparert. Tekniker skrev følgende svar:" Har snakket med strikken. Den er villig til å stå noen turer til," I en B737 på Værnes ble observert en mus. Pilot skrev følgende:" There`s a mouse loose in the house" Svar:" No cat in stock" Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.