Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 24. november 2012 Skrevet 24. november 2012 Hei, folkens! Jeg går 2. året på Maritime fag, for å bli matros, senere dekksoffiser. Vi skal i januar ha utplassering på båt i noen uker. Enkelte rederier har fobi mot mail, og svarer ikke.. Er det noen her som kan hjelpe meg? Som jobber i bransjen, eller har noen i nær familie som jobber i et rederi? På forhånd, en stor takk! Siter
Andrew Thomsen Skrevet 24. november 2012 Skrevet 24. november 2012 De er (alt for) flinke til å pøse ut mailer, ikke motta :grin: Jeg ville rett og slett prøvd å ringe i stedet, og be om å få snakke med personalavdelingen. Dessverre er det slik i dag at mange kjører med så lite bemanning som mulig...og masse utlendinger. Prøv supplyrederiene, de har vel ikke rukket å utrydde alle nordmenn ennå... Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 24. november 2012 Skrevet 24. november 2012 Kan ferge over Vestfjorden være aktuelt? Prøv Torghatten Nord. Fra Januar skal de bruke nye gassferger på rutene Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 24. november 2012 Forfatter Skrevet 24. november 2012 Andrew, ja, det har du helt rett i. Jeg ringer, og standard er "du får sende en mail". Ja, det skal jeg gjøre. Får jeg svar? Nei.. PK, har tenkt på ferge, men der har de mest sannsynlig akkurat med lugarer, eller ikke lugarer, da de sover på land.. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Kan alltids prøve O.H Meling, Stavangerbasert men det betyr vell ikke allverdens? http://www.ohmeling.no/content/view/full/73 Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 27. november 2012 Skrevet 27. november 2012 Vi i Kystvakten har mange PTF-elever hos oss, så det er bare å ta kontakt om det kan være ønskelig Det vil i så fall være snakk om ett tre-ukers tokt med ett av kystvaktens fartøy i Ytre Kystvakt. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 28. november 2012 Forfatter Skrevet 28. november 2012 Hei, Bjørn! Ja, Kystvakten er mye omtalt, men det eneste aberet er at man da må søke lærlingeplass hos dere.. Nå har Hurtigruten gitt en god tilbakemelding, så man får bare håpe! Og Even, takk! De må jeg kontakte! Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 28. november 2012 Skrevet 28. november 2012 Det stemmer ikke. Er nok bare en form for "propaganda", men det skader jo ikke å søke, er jo bare en ekstra mulig lærlingeplass når alt kommer til alt. Du kan jo bare takke nei når det kommer til stykket. Man kan for øvrig ikke søke lærlingeplass direkte hos Kystvakten, men hos Sjøforsvaret generelt. Lykke til uansett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.