Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Har installert FSCopilot og FSInn.

Startet FSX og FSInn Ctrl Panlel via Addon i FSX.

Satt Basic og Netvwork (Vatsim), ID, PW og Call Sign.

Loaded Servers og valgt en tilgjengelig.

Startet "trafikklys", satt Voice-enheter.

Startet FSX, åpnet FS Inn, lagt inn call sign, og fått "grønt lys" på VATSIM (connected).

Satt COMM1 til frekvens ENML (eg. ENAL) 118.7

Fått C i FSInn-feltet (fra S)

FP = Dep ENML, dest. ENKB, comment Direct flight (kanskje ikke nødvendig?), cruise alt og Send to Tower.

Hva mangler jeg? Hva er gjort feil?

Takker for oppklaringer.

Skrevet
  • Forfatter

Ja, jeg har sett denne og forsøkt å gjøre som beskrevet. Men det kan virke som om det er et punkt eller en handling jeg har utelatt eller ikke fått med meg...

Skrevet
  • Forfatter

Når alt er startet opp og jeg formoder at jeg skal kunne ta kontakt med en ATC (disse overbetalte personene i tårnet, du vet) så finner jeg ikke ut av hvordan kontakten oppnås. Hvor skriver jeg inn (hvis jeg ikke bruker mic) min forespørsel om klarering?

NB: Jeg har valgt en Cessna 172 og bruker derfor ikke FMC i denne omgang.

Skrevet

I kontroll-panelet til FSInn trykker du "ATC", og får opp en liste. Om listen er tom er det ingen ATC i området. Får du opp en posisjon i listen ser du på frekvensen, og setter en av flyets radioer til den frekvensen (eller skriver ".com1 123.45" dersom 123.45 er frekvensen).

Husk at ingen får betalt for å være ATC på VATSIM, så det er ikke alltid folk tilstede... ;)

Skrevet
Når alt er startet opp og jeg formoder at jeg skal kunne ta kontakt med en ATC (disse overbetalte personene i tårnet, du vet)

Det var bra du minnet meg på, det hadde jeg nesten helt glemt. Jeg har ca. 500 timer i tårnet det siste året, hvem er det jeg skal kontakte for å få utbetalt lønna fra? :P

Skrevet
  • Forfatter

Og jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg har i cockpiten på diverse fly fra helt tilbake til 1984/85. Går ut fra at det er simulator du mener? ;)

Skrevet
  • Forfatter

Etter at jeg installerte FSInn og satt at FSX startes som Administrator får jeg ikke startet simulatoren via FPS_Limiter. Likeså får jeg feilmelding når FSX avslutter: Microsoft Flight Simulatore ® har slutte å virke.

Noen som har vært borti noe tilsvarende?

Jeg skal forsøke å avinstallere FSInn og se om dette hjelper, men mottar gjerne tips.

Tillegg: Avinstallerte FS Copilot og FS Inn, genererte ny bat-file for FPS-limiter og da virker det igjen. Vil prøve å legge inn FSCo+Inn igjen og se hvordan dette influerer på FSX.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …