Lars B. Frostad Skrevet 26. oktober 2012 Skrevet 26. oktober 2012 Over: bildene ovenfor er copyright © Color Line/"Jallafilm", og til fri bruk for presse og posting på nett m.m. Del 1: Bilder av bro og maskin- samt kontrollrom ombord på "M/S Color Fantasy" (søsterfartøy til "M/S Color Magic). Del 2 inneholder selve trip-rapporten fra turen ombord på "M/S Color Magic" med 5-stjerners: "Color Suite" (L2). I denne Del: 1 - har jeg også tatt med noen av de mere "eksotiske" bilen, vi har hatt med oss nede på ett av de tre bildekkene ombord. Her snakker vi både Ferrari, Lamborghini, Koeningsegg m.m. "M/S Color Fantasy" ble levert fra verftet og satt inn i ordinær rutetrafikk i 2004, skipet er dermed blitt åtte år. Skipet seiler i dag med en total gjestekapasitet på 2550 pax, fordelt på 966 lugarer (mot Magic som har 1015 lugarer) - alle lugarer er over bildekk samt vannlinje. Øvrig har skipet plass til 750 biler (mot Magic: 550). Fantasy har 1.270 lanemeter for trailere. Maskinene yter det samme som på Magic, dvs. 42.400 hk, maks fart er 22.0 knop (mot Magic: 22.3). Tonnasje er: 74.500 brt (mot Magic: 75.100), lengden er 224 meter, bredde: 35 meter, totalt antall dekk: 15. Promenaden er 163 meter i lengde, i høyde: 9 meter som går over tre dekk, alt dette identisk med Magic. Både "M/S Color Magic" og søsterfartøyet "M/S Color Fantasy", er delvis basert på RCCL-cruiseskip fartøyene i "Voyager"-klassen - dog i mindre format selvsagt. Brobildene er tatt ombord på "M/S Color Fantasy", da dette er skipet jeg har min arbeidsplass på - og tatt i "stille stunder" på morgenkvisten; når vi ikke har hatt noen i glattcellene og de fleste pax fortsatt ligger og sover. Velkommen inn på broen på Dekk 12 forut: Over: her har man allerede låst seg inn i den første crewdøren på Dekk:12, så skal man gjennom nok en dør - før man kommer inn på selve broen. Nedenfor: babord brovinge Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Så avslutter vi turen oppe på broen, og beveger oss helt akter i skipet - helt ned til Dekk: 1 og Dekk: 2 hvor maskinen ligger. Selve kontrollrommet ligger på Dekk: 2. Velkommen ned i maskinen: Så beveger vi oss inn på et noe mere stille og rolig område, nemlig kontrollrommet for maskinen: Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Så tar vi turen ned til bildekk, alle disse er tatt fra Dekk: 3 - dog har vi også bildekk på Dekk: 4 samt ved behov på Dekk: 5. Oversikt over noen av de mere "eksotiske" bilene, som har vært med ombord de to siste månedene: Ferrari F430 (2009-mod.) Mercedes: SLS (AMG) (2010-mod.) BMW Z8 (Cab) (2002-mod.) Koeningsegg CCXR (2008-mod.) BMW M6 (2007-mod.) Lamborghini Murcielago (2002-mod.) Siter
Lars B. Frostad Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter Skrevet 26. oktober 2012 Over: bildekket på Dekk:5 . Nå som du har lest og sett ferdig på Del: 1 , ta gjerne en kikk også på Del: 2 fra "M/S Color Magic" og reise med 5-stjerners: "Color Suite"-lugar (L2) fra Oslo til Kiel. (Alle bilder er tatt av meg selv, og kan ikke brukes fritt uten tillatelse fra undertegnede) Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0 megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom. Jeg bruker nå "widescreen"-modus på kameraet (3648x2048), og har nedskalert bildene til formatet: 1100x618 for posting på nett (og ikke lenger 800x600 pga. widescreen). Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig! Siter
Timmy Brandt Skrevet 30. oktober 2012 Skrevet 30. oktober 2012 Tyckte speciellt om bilderna på bryggan (brua)! Ser avslappat ut där uppe, hehe. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Skrevet 30. oktober 2012 Takker så mye for det Timmy! Siter
per berge Skrevet 31. oktober 2012 Skrevet 31. oktober 2012 Trur jeg så hvertfall en PC skjerm som mister Frostad styrer over :grin: Kult å se fra innsida. Grei arbeidplass både brua og maskinrommet vil jeg tru. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 8. november 2012 Forfatter Skrevet 8. november 2012 Takk for det Per, setter jeg pris på! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.