Roy Iversen Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Noen som kan hjelpe? Jeg bygger cockpit til min FSX. Skal bruke 4 skjermer til virtual cockpit og har bygd 2 skjermer inn i cockpiten for instrumentering via 3parts software. Problemet er som følger: Jeg har selvfølgelig en masse brytere for å glede hjertet men finner ikke at jeg kan tilordne alle bryterne tastaturkomandoer. Jeg bruker en tastaturkontroller og releer som styrer kontrolleren. Man kan f.eks. tilordne "landing lights" men ikke "taxi lights". Man kan heller ikke tilordne Left/Right engine start. Her er et eksempel på et av bryterpanelene jeg har bygget inn i cockpiten: Noen som har innspill på dette? Siter
Arne Sommervold Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Et lite tips,Bruk bare 3skjermer du til virtual cocpit så slipper du skjøten midt forran,litt ekkelt når du tarav/lander å så sparer du mye frames.Bare et lite tips.Selv bruker jeg 3skjermer til virtual cocpi+3 til instrument!! Lykke til!! Siter
Daniel Klepp Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Regner med alt du trenger finnes i tillegsprogrammet FSUIPC, der er mykje fleire valg når det gjeld assignments. Siter
Tor-Olav Seltveit Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Som Daniel sier. FSUIPC er et must for cockpitbyggere! Siter
Roy Iversen Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Skrevet 19. oktober 2012 TX! Jeg får prøve FSUIPC og se hva som lar seg gjøre Siter
Fred Solli Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Er det King Air du bygger? Da finner du mye stasj til disse her: http://www.ruscool.co.nz/index.html Sjekk under Product List og Aircraft. Der finner både C90, B200 og 350. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Kan anbefale Ruscool som Fred viser til. Min erfaring er topp support og de er raske med å svare på eventuelle spørsmål. Siter
Tor-Olav Seltveit Skrevet 19. oktober 2012 Skrevet 19. oktober 2012 Jeg anbefaler også Ruscool. Topp service og bra produkter! FSUIPC har en mouse macro funksjon som er vedig hendig hvis du ikke finner predefinerte funksjoner å assigne brytere til. Siter
Roy Iversen Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Skrevet 21. oktober 2012 Som du sa, FSUIPC lar meg gjøre de ting FSX ikke kan Etter et par timer med prøv og feil har jeg imidlertid lyktes med å tilordne de fleste lysbryterne kommandoer. Men som Dowson skriver i brukasnvisningene, ikke alle fungsjoner virker i FSX. For eksempel fikk jeg til å tilordne venstre eller høyre bryter for landingslys, men ikke begge samtidig! Jeg er likevel fornøyd med det jeg har fått til Siter
Roy Iversen Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Skrevet 21. oktober 2012 Mye fint på den siden Men jeg har satt meg fore å iallefall begynne prosjektet som et DIY (do it yourself) Men siden jeg startet prosjektet (uten noen kunnskaper om hva som finnes på markedet), har jeg jo sett at det finnes mye fint som med tiden sikkert blir et "Bare må ha det" Ta gjerne en titt på: http://samboere.com/flightsimulator.htm Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.