Skrevet 15. oktober 2012 12 år Dette begynner jo og bli som i gamle dager dette :-) endelig litt liv og røre her...jeg har funnet frem popcorn... det eneste som mangler nå er egetlig litt skikkelig SAS propaganda fra meg også, så blir det liv, rai rai.... Sas er best når det gjelder, så enkelt er det:-)
Skrevet 15. oktober 2012 12 år For min egen del er dette relativt enkelt. I min verden er LCC ikke nødvendigvis det samme som dårlig vedlikehold. Ei heller er etablerte selskaper det samme som godt vedlikehold. Skulle jeg provosert litt her nå så kunne jeg jo ha sagt at LCC ofte kjører billigste løsning uten tanke på kvalitet over tid, mens etablerte selskaper ofte er så selvgode at de glemmer at vanlige krav også gjelder for dem. Men det skal jeg ikke gjøre, for da blir nok noen provosert. Og det er ikke bra nå som snøen har kommet og det er glatt på veiene... Uansett - safe flight...
Skrevet 16. oktober 2012 12 år Kan se ut som fagmannen Aleksander Lund m/fl, har litt forklaringsproblemer med sin nedrakkingn av konkurerende selskapers standard. [size:14pt]Luftfartstilsynet: – Corendon Airlines ble inspisert i forrige uke [/size] Luftfartstilsynet sier de inspiserte flyselskapet Corendon Airlines i forrige uke, men avviser at de fant noe svikt i de sikkerhetsmessige prosedyrene. Inspiserte Corendon Han sier de ikke har spesielle erfaringer med Corendon Airlines, men opplyser at tilsynet inspiserte flyselskapet på Gardermoen i forrige uke. – De er – i likhet med alle andre fly fra ikke-EU-område – underlagt krav om inspeksjon. Alt var i orden da vi sjekket dem ut i forrige uke, sier Taraldsen. http://nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.8358982
Skrevet 16. oktober 2012 12 år Per, en slik inspeksjon har omtrent ingenting med det å gjøre som Aleksander kommer med antydninger om. Forøvrig antydninger som jeg mener blir bak mål og heller ikke har noe med Corendon hendelsen å gjøre.
Skrevet 16. oktober 2012 12 år Poenget mitt var att det er like reguleringer og oppfølginger for alle, og att det ikke er noen selvfølge med høyere standard og kvalitet på arbeidet i ett større selskap med høyere kostnader. Spør en Merchedes eier om han/hun får bedre kvalitet på servicen hos Bertel O, Steen enn Toyota kunden som drar over kjølen og tar servicen i Arvika. Det er først og fremst kulturen i selskapet fra ledelse til gølvet og hvordan de følger opp reguleringer gitt av de gjeldene myndigheter som setter standarden.
Skrevet 16. oktober 2012 12 år Det hoeres fint ut i teorien, men er ikke noedvendigvis slik det fungerer i praksis. Man trikser og ordner mye i bransjen for aa baade aa spare penger og holde flyene i lufta. Har blitt inspisert noen ganger paa utenlandske destinasjoner og det skal mye til aa oppdage store mangler ved en slik inspeksjon, selv om det kan vaere rare ting de finner aa klage paa.
Skrevet 17. oktober 2012 12 år Nok en gang beklager jeg at jeg beskyldte corendon for noe som helst. Det er vel 3 gang jeg beklager en anklagelse. Det ble ikke riktig. LCC har andre strategier om hvordan drive selskapet. Det innebærer og vedlikehold. Hvis ikke ville ikke selskapet blitt regnet som LCC. Og nei, som du sier per. Det er ikke noe selvfølge at lcc har lavere kvalitet, men dessverre har jeg sett flere eksempler på det!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.