Gå til innhold

Hvilket flyselskap ville du valgt til New York?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart fly til New York og har valget mellom følgende flyselskaper:

Delta

AA

British Airways

Air France

KLM

Lufthansa

Er det noen her som har erfaring med en eller flere av disse og kan komme med noen anbefalinger? Er spesielt interessert i det flyselskapet som har best service i økonomiklasse.

SAS og United er forresten uaktuelt fordi de flyr til Newark.

Skrevet

Noterer meg at du også har valget mellom:

Singapore Airlines (Frankfurt - JFK)

Virgin Atlantic (London - JFK)

... og om det skulle være av interesse, så kan jeg si at Singapore Airlines flyr A380 til JFK. Du gjør forresten rett i å droppe SAS og United på langtur, jeg har prøvd begge deler. Av de selskapene jeg selv har benyttet til lengere turer foretrekker jeg Air New Zealand (som ikke flyr til New York) og Singapore Airlines. Men det skal innrømmes at det frister med en langtur med Lufthansa eller British Airways...

Skrevet

Har fløyet alle selskapene du nevner på økonomi mua. AA. Det er ikke store forskjeller dem imellom slik jeg husker det, men skulle jeg velge idag blandt disse ville nok valget stått mellom BA og Lufthansa med sannsynligvis Lufthansa som vinneren. Syns Lufthansa alltid har virker bunnsolide og proffe både mhp. mann(skap) og maskiner.

Ellers synd at du ikke flyr til EWR. SAS´s sin A330 direkte fra Oslo har jeg bare gode erfaringer med, både på økonomi og økonomi ekstra. Akkurat den flymaskinen og med SAS er kanskje med unntak av Singapore Airlines den mest behagelige økonomiopplevelsen jeg har hatt ombord i passasjerfly i alle årene jeg har drevet og fartet rundt omkring. Så for meg skulle det ha vært ganske mange og gode argumenter for ikke å fly direkte fra Gardermoen. Det går jo også så kjapt den ruta syns jeg, at det ikke er stort værre enn en litt dryg sydenflytur (med en maskin som ift. plass og støynivå er i en annen klasse enn det som vanligvis flyr mellom Norge og syden). En god frokost, et par kopper kaffi, høre på noen fine sanger og se på en eller to Discovery-dokumentarer, og vipps så er du godt innover Canada og man har begynt å forberede innflygingen. :)

United med 757´n fløy jeg til New York med økonomi bort og økonomi ekstra hjemover nå i april. Sammenlignet med SAS og A330 var den opplevelsen himmel og helv..... for å overdrive noe (med United som det siste hvis noen var i tvil).

Skrevet

Ja, hørte også mye grums om KL longhaul, men etter 5 turer til Statene de siste 4 årene kan jeg ikke si jeg kjenner meg igjen i kritikken. Dog, de ønsker meg alltid velkommen på nederlandsk og sier hadet på nederlandsk, så om du skaffer deg litt Dutchlook er du nok sikret ;)

Skrevet

Med tanke på alle de nederlandske pilotene vi har i selskapet kommer jeg til å holde meg unna den "looken" :grin:

Velger nok å fly med eget selskap omm jeg drar til Statene igjen, men da helst i business. Det er som du vet stor forskjell når man flyr langt.

Skrevet

Har flydd til New York tre ganger siste årene, med både SAS og VIR, og har ingenting å si på noen av dem! Virgin Atlantics A346 har litt smått om plassen på setene i Økonomi, men var så lite lastet begge veier (var 102 til og 93 pax tilbake!) så var ikke noe problem å ta en 3-seter for seg selv.

Begge har helt OK service, ikke noe å hoppe i taket for, men må si at jeg synes SAS var hakket bedre. Skal tilbake i Mars, og skal fly SAS da, så vi får se hvordan det er denne gang! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...