Lars B. Frostad Skrevet 7. september 2012 Skrevet 7. september 2012 Her kommer den første av flere trip-rapporter / reisebrev, som har blitt foretatt på våren, sommeren, og nå på høsten i år. Først ut er denne samlingen med tidligere bilder jeg ikke har postet, som er en blanding fra flere turer. Her er en oversikt over hva som kommer fremover fra meg: 1) 3xskip i ulike suiter, Silja Galaxy, Stena Saga, og Birka Paradise (denne du leser nå) 2) 3 x Suite med Silja Galaxy med balkongsuite, samt suite på Silja Festival, og på Radisson Blu Waterfront. (Postes i sept./okt) 3) Tur med L2 (Color Suite) på "M/S Color Magic", samt bro- bilder, maskinromsbilder/kontrollrom, bildekk osv. (Postes i okt.) 4) Tur med Silja Line, og "M/S Silja Symphony" i Suite ("Commodore"). (Postes i nov.) Men nå er det altså duket for den første, som inneholder div. bilder, samt inntrykk fra suiter - fra tre ulike skip og ruter: Stena Saga/Silja Galaxy/Birka Paradise: her kommer tre sett med bilder, fra tre ulike skip - som jeg tidligere ikke har publisert. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å poste disse, men da jeg tidl. har blitt oppfordret til å vise flere bilder fra "M/S Silja Galaxy" sine DeLuxe-lugarer, samt "Captains Class: minisuiter" fra "M/S Stena Saga" - kommer derfor denne bildesamlingen. Som sagt, dette blir mer en samling bilder enn de vanlige trip- rapportene fra meg. Har skrevet mye om disse linjene, og fartøyene fra før av - så har kun skrevet litt om visse bilder her: Tur 1: Juni 2012: "M/S Birka Paradise" i "Paradise: Suite" forut på Dekk: 8 (vår "vanlige" faste lugar ombord: 8202). Stockholm-Mariehamn(Åland)-Stockholm. Tur 2: Januar 2012: "M/S Silja Galaxy" i DeLuxe-lugar: 9329 (midtskips). Stockholm-Åbo (Finland)-Stockholm. Tur 3&4: Mai og Juni 2012: "M/S Stena Saga" i "Captains Class: Minisuite" forut på Dekk: 6 (hjørnesuiten: 6220, og ikke 6020 som vi vanligvis har). Langcruise, utreise søndag fra Oslo - retur fra Fredrikshavn, Danmark på mandag. Ankomst Oslo igjen på tirsdag morgen (to netter ombord). Oslo-Fredrikshavn-Oslo. Tur 1: "M/S Birka Paradise": "Paradise Suite" lugarnr.: 8202: Over: "M/S Birka Paradise", bortsett fra spesialkryssninger til bl.a. Riga - går skipet i fast rutetrafikk mellom Stockholm, Sverige og Mariehamn, Åland. Skipet er klassifisert som cruiseskip, har ikke bildekk - og er dermed ingen ferge. Levert ny til Birka Cruises, pr. november 2004. Over: Suitene har gjennomgått litt lett oppussing, skinnsofaen var byttet ut med stoffsofa, og heldigvis var LCD-tv'en skiftet ut - med en langt nyere og bedre modell (og ikke den gamle plasma-modellen, som hadde innbrent skrift og kart) Over: en ganske trist og sparsom frokost, i forhold til tidligere år - hvor denne var langt bedre. Fortsatt ikke mulig å få eggerøre, bacon osv. til frokosten som blir servert på suiten. Tidligere hadde Birka Cruises den desidert beste frokosten som ble servert på suiten, nå leder Tallink med flere lengder, ikke minst på "Baltic Queen" og "Romantika". Over: her ligger vi ankret opp i Østersjøen (ikke langt fra Kapellskär), før vi senere på morgenkvisten går inn til Mariehamn på Åland - før kursen settes tilbake til Stockholm; og nok et kortcruise med flotte "M/S Birka Paradise" er over for denne gang. Ved ankomst Stockholm igjen, var Celebrity Cruises med "M/S Celebrity Eclipse" inne: Over: "M/S Celebrity Eclipse", levert til rederiet pr. april 2010. Lengde: 317 m., bredde: 36.80 m. Kapasitet: 2852 passasjerer, fordelt på 1426 lugarer. Maskineffekt: 67200 kw. Og som vanlig, Viking Line med "M/S Viking Cinderella" og denne dagen "M/S Gabriella" (som betyr at "M/S Mariella er i Helsingfors): Tur 2: "M/S Silja Galaxy": "DeLuxe" lugarnr.: 9329 Over: "M/S Silja Galaxy", i fast rutetrafikk mellom Stockholm, Sverige og Åbo, Finland. Levert ny til TallinkSilja i 2006. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 7. september 2012 Forfatter Skrevet 7. september 2012 Tur 3&4: "M/S Stena Saga": "Capatains Class minisuite" lugarnr: 6220 Over: "M/S Stena Saga", i faste rutetrafikk mellom Oslo, Norge og Fredrikshavn, Danmark. Levert ny (i sin tid til Silja Line) pr: juni 1981, overtatt av Stena pr. mars 1988, satt inn på Oslo-Fr.havn linjen: mars 1994. Skipet er 31 år gammelt i år. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 7. september 2012 Forfatter Skrevet 7. september 2012 Over: Hjørnesuitene som det kun er to stk. av, er definitivt de største - og fineste; av de totalt 8 stk. "Captains Class: minisuite". Over: Oslo. Over: "M/S Stena Jutlandica (III)" i Fredrikshavn, som går i fast rutetrafikk mellom Fredrikshavn, Danmark og Göteborg, Sverige. Levert ny til Stena pr.: juni 1996, og er dermed 16 år gammel. Kapasitet til 1500 passasjerer, 550 biler, samt 122 trailere. Noen bonusbilder til slutt, av min egen bil (2010: Volvo S80 2.5T, Summum) her i Jylland (Danmark) på et sted som heter Als (midt mellom Randers, og Aalborg), på østkysten ut mot Kattegat: Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig! Siter
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Som vanlig ein nydelig bildeserie med omfattande innhold! Alltid morro å sjå desse postane frå deg Lars Siter
Åge Storli Berg Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Veldig flott, detaljert og interessant bildeserie som alltid, Lars! Siter
Sondre_Mælumshagen Skrevet 9. september 2012 Skrevet 9. september 2012 Utrolig bra trip reports Lars! Bildet av Stena Saga til kai må jeg si var favoritten. Litt annerledes lugarstandarder der sammenlignet med det vi har her på Gann hehe :grin: Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Bare en ting å si, nydelig Siter
Joakim Hagen Skrevet 10. september 2012 Skrevet 10. september 2012 Gleder meg til Color Magic på søndagen ja! Color suites! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 10. september 2012 Forfatter Skrevet 10. september 2012 Takker så mye for kommentarer og tilbakemeldinger, veldig hyggelig at denne falt i smak - og som egentlig blir kjedelig i forhold til de som kommer fremover. Joakim: ja L2 (Color Suite) er veldig flotte, disse på Magic/Fantasy er definitivt noe av det lekreste av lugarer, man kan reise ut med fra Oslo p.t på en cruiseferge. Magic har også Jr.suitene, men vil nok foretrekke L2 foran dem ja. Siter
Joakim Hagen Skrevet 15. september 2012 Skrevet 15. september 2012 Lars! Tusen takk for de ordene! Er vel mye pga deg at jeg valgte L2! Har sett mange av bildene dine, og bestill knappen har vært utrolig lett å trykke på! :0) Reiser i morgen med Magic! Can't wait! Keep it comming Siter
Lars B. Frostad Skrevet 27. september 2012 Forfatter Skrevet 27. september 2012 Takker så mye for det Joakim! Hyggelig at du har latt deg inspirere, reiste selv med Magic som sagt for ikke lenge siden. Ja L2-lugarene er definitivt flotte, det meste av andre lugarer på de øvrige skip blekner egentlig ganske så mye i sammenligning. Siter
Johan Clausen Skrevet 28. september 2012 Skrevet 28. september 2012 Rigtig bra. Er selv blevet helt forelsket i utsejlingen fra Stockholm, og har nu taget den 3 gange, og hver gang overrasker den mig, hvor flot den er. Sidste gang var faktisk her i juli, hvor jeg var med Silja Serenade mellem Stockholm og Helsinki. Fantastisk tur, og at der så et par timer efter utsejlingen fra Stockholm var et tordenvær over Stockholm, gjorde bare at der var de flotteste skyer, og et fantastisk lys. Nyder virkelig mye dine rejserapporter, og den måte du skriver det på. Er så inspirerende, at man får lyst til at booke en tur ASAP. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 29. september 2012 Forfatter Skrevet 29. september 2012 Tusen hjertelig Johan, det setter jeg virkelig pris på å høre. Er langt på vei ferdig med neste trip-rapport, så er det bare å få postet den til neste helg - og så jobbe med Color-turen inkl. brobilder m.m. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.