Jump to content

Featured Replies

En feilberegning knyttet til en drivstoffmåler er problemet avklart til å skyldes skriver Telemark Arbeiderblad.

 

Godt dette gikk fint. Men når det først skulle bli en slik nødsituasjon med mayday, mayday, mayday og motoren dør fordi det ikke er mer parafin igjen å drikke, må jo dette allikevel være en av de beste settingene å være i for å få gjort en landing med en Cessna som seilfly på en god og sikrest mulig måte:

 

Flyet befant rett over en godt kjent flyplass med visuell kontakt hele tiden. I tillegg var også flyet heldigvis høyt når motoren kutta, som gir rel. sett god tid til å gjøre motorkuttprosedyre/feilsøk/forsøke restart osv. og også tid til å planlegge selve landingen. Når i tillegg 6 av passasjerene også valgte å hoppe ut av det synkende skipet, ble Cessna´en også endel lettere og aviatoren fikk dermed enda mer tid i lufta til å forberede seg på landingen. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...