Gunnar Seljeseth Skrevet 4. juli 2012 Skrevet 4. juli 2012 http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/her-fikk-nina-og-tone-roeykebot-paa-2000-kr-3819322.html Her fikk Nina og Tone røykebot på 2000 kr – Det er en stiv pris for to røyk, sier nordlendingene. "The fun is on you", for det mest komiske i saken er jentenes argumentasjonsrekke, samt det faktum at de oppsøkte TV2! Og jeg spør meg selv om det virkerlig er mulig å være så utrolig tett i pappen at man ikke evner å se/oppfatte informasjonen om at det faktisk er røyking forbudt? Per dags dato har jeg ennå til gode å besøke et hotell hvor ikke slik informasjon var mer enn tydelig. Med unntak selvsagt av den gangen jeg måtte ta til takke med et røykerom fordi det var fullt på ikke-røyk. Og med tanke på den renseprosessen hotellet beskriver for å gjøre rent etter røyking virker 2000,- egentlig ganske billig. Skjønt hotellet kunne alltids utført en juridisk spissfindighet og kalt det "erstattning for merarbeid og renseutgifter" i steden for bot, men da ville vel jentene bare klaget på vanskelig juridisk språkbruk? :whistle: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Dette er jo egentlig en "ikke-sak", de sier selv at de røyket på et røykfritt rom, da må de finne seg i å betale for det også. Siter
Hans-Olav Malkenes Skrevet 5. juli 2012 Skrevet 5. juli 2012 Hehe, kan ikkje anna en le litt av dette, og må sei eg godter meg litt :grin: Dette er eit godt eksempel på ein "drittsekkultur" som enkelte alt for ofte slepper unna med her til lands! "Jeg vet hva reglene sier og at det forventes at jeg tar hensyn til andre mennesker, men jeg er så suveren at jeg kan velge å drite i det" En allergiker som får helga ødelagt ville nok synes at 20'000,- var mer passende. Er du rik nok til å vere vanerøyker i Norge i dag så blir vel 2000 kr kun for ein marginal utgift å rekna! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.