Jump to content

Featured Replies

"går såvidt" -> begrenste med plass på appron? Det er tross alt ingen liten fugl vi snakker om, og til tross for sin lange rullebane kan ikke Bodø sies å være en storflyplass... :whistle:

Det som avgjør saken er hvor solid underlaget er, og husker jeg rett, står slikt i AIP. C-5 besøkte også Lista ENLI en gang i tiden. Det sies de måtte flytte den hver halvtime så den ikke sank ned i underlaget, og at når den tok av, blåste den bort endel runway lys...

Mener da at TRD har mindre rullebane enn BOO, å de har da virkelig hatt nede hele 3 stk på en gang der nede :)

 

BOO er vel mye mye større og lengre bane en på TRD :)

 

Så A380 burde ikke være noe problem, selv lille TOS, har hatt nede både A340, B767, C-5 Galaxy og ikke minst AN124 :)

 

Så Det burde være 0 problem å få ned en A380/B744 på ENBO :)

Banen i seg selv er ikke noe problem. Problemet er oppstilling av A380, (trapp?) for ikke snakk om at taksebanene er noe små på nordsiden.

 

Taksebane A,B,C,E,F,J,M og W er 23 meter bred.

 

Taksebane Y er 22,5 meter bred

 

Taksebane D er 15 meter bred

 

Taksebane G,H,I,J,K,l er bare 12 meter bred.

 

A380 er totalt 79 meter bred! Det kan by på problemer bare det hvis de skal på nordsiden?

 

Må huske på at det er forksjell på 747 og A380, A380 er betydelig mye større.

Men så er spørsmålet. I en nødsituasjon er vel egentlig taxebanene ikke intresang, så lenge dem kommer seg helskinnet ned å får brakt paxn i sikerhet?

 

Nå vet jeg ikke hva reglene sier avdrørende altn. airport osv med tanke på fasiliteter, eller om det kun går på rullebanen og brann og havarikategorien som spiller inn.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...