Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 Hei. Startet opp datamaskinen i dag, og prøver å gå innpå internettet gjennom Internett Explorer, og da får jeg beskjed av et Windows program om å laste ned ett antivirus program. Deretter får jeg sprøsmålet om jeg vill åpne eller kjøre en setup.exe fil, som kommer opp automatisk. Jeg kjører filen, og så får jeg opp en melding fra samme Windows program som ba meg laste ned virus programmet, at det er blitt oppdaget virus på data'n min. Så begynner programmet å søke automatisk etter flere virus. Programmet finner mye virus fra filer jeg ikke ante jeg hadde innpå data'n, og så spør den om jeg vil fjerne alle truslene. Velger jeg ja, så sier han at jeg må kjøpe full versjonen av programmet, men er litt usikker programmet, og jeg velger å ignorere det. Prøver så å gå innpå Internett igjen, men da igjennom Google Chrome. Da går det kanskje mellom 1 og 2 minutter, og så får jeg opp enda en melding, der det står at det er funnet virus på data'n min, eller nærmere bestemt på Google Chrome.exe fila. Går ut av alle program, og så sitter jeg med bare skrivebordet oppe, og prøver å tenke ut en måte å få fiksa problema på, og da får jeg opp en ny melding der det står at det er funnet virus på data'n min, og så en fil på data,n min. Sånn gjør det hele tiden, på rundt 1 time, og da får jeg opp en litt an ledes melding, får då står det noe om ip adresse. Da velger jeg å skru av pc'n, og kutter Internett forbindelsen til data'n. Så da sitter jeg her på en gammal laptop, og luer på hva jeg skal gjøre får å få fiksa probelmet. Noen som har en ide på hva jeg må gjøre? Siter
Vegard Strømstad Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 reinstall windows er vell like greit da det virker som du har en litn orm allerede, Siter
Even Rognlien Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 Mja, vent litt med reinstall. Hva heter programmet som har lagt seg inn? Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Skrevet 16. juni 2012 Programmet heter windows Secure Web Patch Siter
Even Rognlien Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 Ok, følg de instruksene som står her så skal du forhåpenligvis bli kvitt det uten noen reinstallering Vært borti lignende programmer selv.. Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Skrevet 16. juni 2012 Hvordan kommer jeg meg innpå Windows Advance Options Menu. Kommer bare innpå selve BIOS'n, uansett hvor mye jeg trykker F8 Siter
Fred Solli Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 Jaja, dette er en liten trojaner som har fu.... opp maskina di. Disse programmene er ekle og ikke helt enkle å få vekk, men du har en liten oppskrift her: http://www.myantispyware.com/2012/06/15/how-to-remove-windows-secure-web-patch-virus/ Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Skrevet 16. juni 2012 Oppskrifta må da nesten fungere, siden to stykker anbefaler den, men jeg kommer forsatt ikke innpå Windows Advance Option Menu. (Er litt "noob") Siter
Fred Solli Skrevet 16. juni 2012 Skrevet 16. juni 2012 Du kan også prøve dette: [video:youtube] Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 16. juni 2012 Forfatter Skrevet 16. juni 2012 Problemet er løst, og jeg må bare få takke Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.