Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Startet opp datamaskinen i dag, og prøver å gå innpå internettet gjennom Internett Explorer, og da får jeg beskjed av et Windows program om å laste ned ett antivirus program. Deretter får jeg sprøsmålet om jeg vill åpne eller kjøre en setup.exe fil, som kommer opp automatisk. Jeg kjører filen, og så får jeg opp en melding fra samme Windows program som ba meg laste ned virus programmet, at det er blitt oppdaget virus på data'n min.

Så begynner programmet å søke automatisk etter flere virus.

Programmet finner mye virus fra filer jeg ikke ante jeg hadde innpå data'n, og så spør den om jeg vil fjerne alle truslene.

Velger jeg ja, så sier han at jeg må kjøpe full versjonen av programmet, men er litt usikker programmet, og jeg velger å ignorere det.

Prøver så å gå innpå Internett igjen, men da igjennom Google Chrome. Da går det kanskje mellom 1 og 2 minutter, og så får jeg opp enda en melding, der det står at det er funnet virus på data'n min, eller nærmere bestemt på Google Chrome.exe fila.

Går ut av alle program, og så sitter jeg med bare skrivebordet oppe, og prøver å tenke ut en måte å få fiksa problema på, og da får jeg opp en ny melding der det står at det er funnet virus på data'n min, og så en fil på data,n min.

Sånn gjør det hele tiden, på rundt 1 time, og da får jeg opp en litt an ledes melding, får då står det noe om ip adresse.

Da velger jeg å skru av pc'n, og kutter Internett forbindelsen til data'n.

Så da sitter jeg her på en gammal laptop, og luer på hva jeg skal gjøre får å få fiksa probelmet. Noen som har en ide på hva jeg må gjøre?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...