Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 Jeg har aldri fulgt med på eller likt noe særlig musikken som vanligvis blir fremført i Melodi Grand Prix / Eurovision Song Contest, men kom til å snuble over det på TV i går. Jeg ble positivt overrasket over at den svenske låten faktisk var med her. Jeg har hørt den mange ganger på radio og liker den veldig godt, men ante ikke at den var med her. Den norske var jo helt på trynet, in my humblest opinion... Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 Vel, den norske bidraget fortjente etter mitt syn ikke sisteplassen, men slik endte det da og jeg må si meg enig Bjørn at jeg også ble en smule overrasket da jeg hørt Sveriges bidrag i MGP. Den har jeg jo hørt før...på radio :grin: Tidligere var MGP stort her i huset, men nå i de siste åra har interessen dabbet av, blir alt for mye kvart finaler, semi finaler osv og dette pga at Europa har blitt umåtelig stort, grensen går nå helt til vest siden av Det Kaspiske Hav... :grin: Snart har vi vel øst for det Kaspiske Hav også med oss, for ikke å snakke om det som grenser langs syd enden. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Skrevet 27. mai 2012 Fikk nettopp en SMS. 'Takk for din deltakelse i ESC' (Jeg sendte en stemme til Danmark. Syntes hun 'gatedama' og låten var kul), men tydeligvis nettverket har vært travelt siden jeg fikk den så lenge etter at jeg hadde gitt stemmen. Man kan jo begynne å lure på hvor mange stemmer som kom frem i tide? Reid Ståle: Leste nylig et intervju med en eller annen amerikaner som var overrasket over at Superbowl ikke var verdens mest sette direkteprogram, men at USC var det. Høres bra ut for meg i alle fall, og hadde jo vært kult om det ble en verdensbegivenhet. Det er litt sånn som OL: Det bidrar til å skape fred i verden. Merket jo i går at naboland som vanligvis er i konflikt ga hverandre toppstemmene, noe som viser at menneskene som bor der ikke er enige med de som styrer landene. Siter
Kristian Jørgensen Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 Merket jo i går at naboland som vanligvis er i konflikt ga hverandre toppstemmene, noe som viser at menneskene som bor der ikke er enige med de som styrer landene. Eller også er menneskerne bare i stand til at skille politik og musik fra hverandre. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Skrevet 27. mai 2012 He he sant nok. Var litt dumt sagt av meg det der. Men det gjaldt hovedsakelig land der låten ikke var så bra, og som ikke fikk så mange stemmer generelt, men som fikk full pott av disse nabolandene. Kommentatoren også bemerket dette noen ganger i disse tilfellene, så det var derfor jeg nevnte det. Musikk kan ha stor politisk betydning... :grin: Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 Reid Ståle: Leste nylig et intervju med en eller annen amerikaner som var overrasket over at Superbowl ikke var verdens mest sette direkteprogram, men at USC var det. Høres bra ut for meg i alle fall, og hadde jo vært kult om det ble en verdensbegivenhet. Men nå er nok amerikanere noe sære både på godt og vondt. superbowl world champion....jaja, de får leve i trua at de er verdens navle :grin: USC, er det størst? Trodde at fotball VM var største direkte sendte progam jeg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.