Skrevet 23. mai 2012 12 år Ved 12-tiden i formiddag fikk politiet melding om røykutvikling i et fly på vei til Kirkenes lufthavn og alle enheter rykket ut. Flyet har nå landet og alle passasjerer skal være ute av flyet. Brannbil, ambulanse og to politibiler rykket ut, i tillegg til lufthavnas egen brannbil. Årsaken til røykutviklingen i flyet er ikke kjent. Vi kommer tilbake med mer om denne saken etterhvert. onkelen min var ombord og han forteller meg at flyet mistet kraft i motorene og måtte snu
Skrevet 23. mai 2012 12 år Her er hvertfall noe som ikke stemmer helt. Det sies i Finnmark Dagblad: SAS-flyet som lettet fra Kirkenes i 12-tiden måtte returnere etter kort tid på grunn av røykutvikling i cockpiten. Så sier politiet på stedet dette: Politiet opplyser at den sannsynlige årsaken til røykutviklinga var at ei varmeplate brukt til matlaging var full av fett. Ka i f......har ei plate brukt til matlaging inne i cockpit å gjøre:D..........
Skrevet 23. mai 2012 12 år Forfatter sagt det før og jeg sier det igjen, fungerer dårlig å fyre opp på et fly
Skrevet 24. mai 2012 12 år Her er nok både onkler, presse og politi ute å snakker om ting de tror og mener. Fakta: DURING INITIAL CLIMBOUT, SMELL AND SMOKE OBSERVED IN COCKPIT. IMMEDIATE RETURN TO KKN, RESULTING IN APPR. 2 TONN OVERWEIGHT LANDING. IN ADDITION FLAP 30 OVERSPEED, SPEED 170 WHEN SELECTED. LANDING 06 WAS SMOOTH. FOUND R/H OVEN FWD. GALLEY CONTAMINATED AND SMELLING. OVEN REMOVED. NO SIGN OF DAMAGE BEHIND GALLEY AND PARTITION. AREA CLEANED. Men dette er ikke greit å finne ut av sånn i en fei i lufta. Så en landing så fort som mulig ble utført. Dette medførte en flap 30 overspeed og en overweight landing. Flyet kontrollert i henhold til AMM uten anmerkning. Hvorfor ovnen var tilgriset kan man bare lure på, men desverre så skjer det.
Skrevet 25. mai 2012 12 år Når bruke du sist en ovn for å varme tevann? Det er et gjentagende fenomen at ovene blir tilgriset av gammel mat/olje/fett, etc, og røyk fra disse er "relativt" vanlig. På 737 vil alt som lukter i fwd galley raskt finne veien til cockpit, så det kan oppleves ganske dramatisk.
Skrevet 25. mai 2012 12 år Det er forsåvidt ikke så lenge siden jeg brukte en ovn til å varme vann til en kopp solbærsaft, men det jeg spurte om var hvor det er ovn i en 737. Jeg visste ikke at det var noen ovn der. Av artikkelen hørtes det nesten ut som ei kokeplate.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.