Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tro meg, jeg har prøvd alle varianter av det der, ingen forskjell.. Sorry. Nå har jeg snart prøvd alt av settings, likevel er det for kornete syns jeg. Likner mer og mer på FS9 grafikk syns jeg..

Skrevet

Jeg tror du misforstod litt. Det forrige innlegget mitt var et svar på det Freddy Wilhelmsen skrev.

Men er det noe spesielt med grafikken som du synes er dårlig? Ut fra det siste du skrev nå så virker det som du synes oppløsningen på selve landskapet (ikke teksturene) er for dårlig. Altså formene på fjell, daler, kriker og kroker. Oppløsningen på selve landskapet kommer nok ikke til å bli noe bedre, i hvert fall ikke uten at du må betale for eventuelle payware-pakker. Forutsatt at du har husket å unzippe quality.zip til scenery-mappen til NQM da.

Hvis du er misfornøyd med selve teksturene ("bildene" som ligger oppå landskapet) så kan du jo kjøpe nye teksturer hvis du ikke liker de originale i FSX. Jeg har hørt mye bra om f.eks. Ground Environment X, men aldri prøvd det selv.

FSX har aldri hatt noen god grafikk i forhold til mange spill som Crysis, COD osv. og vil nok aldri heller komme grafikkmessig på høyde med slike spill pga. hvor omfattende en flysimulator med hele jorda er. Det ville i hvert fall tatt knekken på min PC.

Jeg vet ikke så mye om fotosceneries, men jeg har registrert at det noen ganger forsvinner bygninger når man installerer dem. Det kan jo f.eks. ha og gjøre med måten de lages på, at det er for mye arbeid for utviklerne eller noe slikt. Jeg vet f.eks. at det ikke er noen bygninger i Tromsø fotoscenery, men at man kan laste ned en tilleggspakke fra filbiblioteket for å legge til bygninger.

EDIT: Ser det er mulig jeg tolket deg litt feil ang. terrenget. Men uansett så virker det som payware-teksturer er veien å gå for deg, hvis du ikke er fornøyd med FSX slik det er. Men der stopper min ekspertise for jeg har aldri brukt payware-teksturer :P

Skrevet

Jeg takker for svaret Marius. Men jeg har lagt inn NQM, og stor bedre enn hva jeg har er vel ikke å vente. Skulle nok ha kjøpt et langt bedre grafikk kort fra børjan ja, men lommeboka mi skreik allerede da jeg henta denne på posten. Har kosta meg litt mye nå siden jeg begynte da. Om det er mer å måtte punge ut med fremover hadde jeg ventet ja, men hvor mye er det ingen som har nevnt eller snakket noe om. Så det finner en vel ut av etterhvert som kronene begynner å rulle igjen..

De bildene jeg postla her om dagen fra ENGM til Torp, er vel de beste jeg har hatt. Da kjørte jeg 1920 x 1080 full hd, og stort bedre enn det får en det vel ikke, eller???

Skrevet

Hei Geir!

Hadde egentlig ingen planer om å hjelpe deg igjen etter dine drittslenginger mot meg i både PM`s og i en tråd her for en stund tilbake. Men det faller på det at eg er av den sjeldne favør at eg liker å hjelpe folk. Det gir meg en god følelse. Det som derimot ikke gir meg en god følelse er når folk kaller meg DUST i mine forsøk på å hjelpe.

Nok av det...

Utifra de bildene du har postet virker det som om du har feil Photoscenery installert. Du har nok det som heter noe med Oslo Photoscenery. Kunne se det fordi det ikke var Photoscenery på det bildene der du fløy parallelt med RWY på Gardermoen.

Du snakker også om det med grafikk. Går utifra at du bruker Nvidia Inspector no med de settingsene eg skrev link til her for noen dager siden? Om du gjør det så har du nok 8xS under Antialiasing - Setting eller mode om eg ikke husker feil. Om du vil ha det lille ekstra så setter du den til 8xSQ. Inne i FSX unchecker du haken for Antialiasing og setter filtering til Trilinear. Ikke Anisoptropic siden det er en god del som merker tap i FPS pga. det sammen med Inspectoren.

Lykke til med det.

Tilbake til det med scenery.

Her er de pakkene du trenger for å få ett knallbra Norge:

NSX_II (Norway Scenic X 2)

Airports Of Norway V3.0

Norway Quality Mesh (Ligger under FS2004 i filbiblioteket)

Gardermoen Photoscenery

Bodø og Svolvær Scenery

Kjeller Scenery X

Airstrips of Norway

Norske Broer

Tjeldsundbroen

ALT ligger på filbiblioteket under FSX, untatt Norway Quality Mesh som ligger under FS2004.

Tro det eller ei... dette som er listet over er bare FREEWARE. Utifra det du har skrevet virker det som om det er viktig for deg.

Du snakker til slutt her om at du ikke er fornøyd med Ground Texturene dine. Da kommer vi inn på Payware siden av denne hobbyen.

Her er noen pakker som anbefales.

Ultimate Terrain X Europe som gir deg nye veier, broer og veldig bra nattbelysning. Anvender ikke denne pga. performance loss.

Ground Environment Xtreme som gir deg veldig fine Ground textures. Denne anvender eg ikke sjølv siden det blir for grønt i Norge.

Real Environment Xtreme 2 som gir deg nye teksturer for skyer, vann, sol osv. Alt som har med været og vann å gjøre for å si det kort. Denne er mitt beste kjøp til min FSX. Ett garantert MUST for en Flightsim elsker.

Dett var dett. Linker finner du enkelt på din beste venn Google.com ved å søke på produktnavnet.

Håper du leser imellom linjene også i denne posten, og ikke skriver til meg 2 minutter etterpå at du ikke forstår.

Du finner nok ut av det ska du se, Geir.

Lykke til.

Skrevet

Takk Ben. Går ut fra at jeg må fjerne de scenery som jeg har allerede lagt inn, og staqrte på ny med dine forslag. Kan jeg vel gjøre, ikke noe problem det. Blir å gjøre det etter turen fra EDDM til ENGM om en stund. hehehe

Ja, de ser greie ut bildene mellom Torp og Gardermoen Marius, men har et flatt parti som du ser. Mulig jeg har gjort noe feil, skal teste ut settingene Ben kom med, så dette løser seg nok ja.

@Ben

se på en post tidligere jeg har postet over scenery jeg har lagt inn, er det noe annert utover det jeg har der, så tar jeg mot alle tips for at denne nye simmen min skal bli bra.

Se også denne posten Benjamin: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=638535&page=3

Da skal jeg fly videre i nattens mulm og mørke. ha en trivelig aften alle sammen.

Skrevet

Det du kan prøve er enkelt og greit å deaktivere det fotosceneryet du har i Oslo/Gardermoen, og se om det hjelper. Hvis den grønne flekken forsvinner og Oslo går over til å ha "vanlige" teksturer, så var det sceneryet det var noe galt med.

Du går inn i Settings i FSX, velger Scenery library og fjerner avhukingen for det aktuelle fotosceneryet.

Skrevet

Oslo Photoscenery er fjernet og flekken ble borte, men grafikken er den samme med eller uten. Skal prøve de settingene Ben foreslo i posten over... Venter bare på at han skal se den linken og komme med forslag til evnt tillegg eller fjerning.

Takker igjen.. ornær sæ som han raymon sa.. :)

Skrevet
Norway_Bridges_X

Norway_Scenic_Cities

Norway_Scenic_LC

disse har jeg ikke, er dette noe jeg finner på filbasen her eller er det noe du kan avse? Okay, du nevnte feil i lista mi, post lista mi her slik som den er nå, marker de med rødt som skal fjernes, marker da så med blått de som skal inn fra det du foreslo. er enklest for meg.

Takk igjen..

Skrevet

Sier det en gang til...

Les linken som eg hadde i forrige post så finner du ut av det med filene.

Og som eg også skrev: "Read between the lines"... Vet ikke om du leste Norske Broer i den lange tråden eg skrev til deg i sted?

Skrevet

Jeg gjorde det, men jeg har IKKE UT eller hva det nå heter. Skla se på tråden din igjen. Håpet du leste den jeg hadde med min addons, slik at du kunne poste slik som jeg sa, men skal lese igjen jeg..

Skrevet

det er så ulikt deg å måtte kaste inn handkle her, men aksepterer det jeg. Får finne ut av det selv siden ingen skjønner hva jeg mener her, så takk uansett så langt.. Jeg gir ikke opp selv om du ikke har mer å si, det kan være andre som har det.. ha en god dag..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...