Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere alle vet har jeg tatt i bruk min nye maskin med følgende specs:

Gigabyte GA-Z68XP-UD3 Socket 1155

Intel Core i5-2500K 3.3GHz

Corsair H60 Vannkjøling

Zotac GE-Force GTX 550 TI 1GB Cuda

Corsair Venegeance 8GB

Da får jeg dette ut som grafikk og er slettes ikke fornøyd:

2012-5-15_2-15-9-633.jpg

Er ikke fornøyd med kystlinjene eller bakkegrafikken enda jeg har satt alt på maks, for maskina tåler det uten problemer.

Noen som kan si hva jeg gjør feil, eller kan komme med tips på hva jeg kan gjøre i settings for å forbedre grafikken etc..

Skrevet

Nope, dette er FSX med alt på setting siden på maks. Har ikke FS9, og tror ikke jeg vil ha det, men hvordan kan jeg forbedre grafikken? Alt står på maks og det hjelper ikke. Har rivi av alt håret snart i frustrasjon, så blir vel å kjøpe parykk snart..hehehe

Skrevet

Det hjalp litt, men fortsatt ikke nok. Virker som grafikk kortet ikke kjører på maks. Må være noe jeg har glemt eller noe..

Har fortsatt elendig grafikk på bakkenivå, i lufta er det greit, sånn passe, men det burde være mer i følge mine specs.. Eller er dette det beste jeg kan få??

Skrevet

Okay, jeg er ingen ekspert men jeg vil foreslå å endre et par innstillinger her.

Vi tar Graphics-tab'en først. Her har du litt lav oppløsning. Er dataskjermen din i widescreen-format eller i "vanlig" 4:3? Hvis du har en vanlig 4:3-skjerm så kan du prøve med full oppløsning på 1280x1024x32. Hvis du har widescreen så kan du sette på 1280x800x32.

Så er det display-tab'en. Først, har du noen scenery add-ons? Hvis du for eksempel har Norway Quality Mesh og Norway Scenic så er høyeste mesh resolution på dem 36m, såvidt jeg husker (korriger meg hvis jeg tar feil). Dermed er det ingen vits i å bruke 19m som du gjør her, og da kan du godt sette den ned til 36m.

Til slutt så kan du godt stille opp Target frame rate i graphics-tab'en litt. Den står på 20 nå og det er mindre enn hva vi mennesker ser med (24). Denne kan du godt sette til 30. Du kan også prøve å sette den i unlimited, ved å dra slideren helt til høyre. Når du er ute og flyr så trykk skift+z en gang eller tre. Da får du blant annet opp FPS (frame rate). Prøv først og se om FPS'en ligger på 30, når du har satt Target frame rate til 30 i graphics-tab'en. Deretter kan du prøve å sette Target frame rate til unlimited og se om du får en FPS som er høyere. Jeg fikk en økning i FPS på omtrent 10 ved å sette Target frame rate til unlimited, og du har samme prosessor og skjermkort som meg, så jeg vil tro du kan få den samme positive effekten.

EDIT: Her er et lite bonustips. Gå til graphics-tab'en og huk av for Light bloom. Da får du litt penere lyseffekter i cockpiten, på rullebanelysene og slikt. Jeg liker også å ha Lens flare av.

Skrevet

Bruker ikke det akkurat nå. Fikk et tips av Ben om ei side og brukerr et eget nvidia grafikk program, og da stod at AA skulle være av.. Kommer tilbake til det med grafikk.

Jeg har en 24" wide BenQ LED som kjører i game mode akkurat nå.

Jeg kjører det som spillet tillater i oppløsning..

Skrevet
Okay, jeg er ingen ekspert men jeg vil foreslå å endre et par innstillinger her.

Vi tar Graphics-tab'en først. Her har du litt lav oppløsning. Er dataskjermen din i widescreen-format eller i "vanlig" 4:3? Hvis du har en vanlig 4:3-skjerm så kan du prøve med full oppløsning på 1280x1024x32. Hvis du har widescreen så kan du sette på 1280x800x32.

Så er det display-tab'en. Først, har du noen scenery add-ons? Hvis du for eksempel har Norway Quality Mesh og Norway Scenic så er høyeste mesh resolution på dem 36m, såvidt jeg husker (korriger meg hvis jeg tar feil). Dermed er det ingen vits i å bruke 19m som du gjør her, og da kan du godt sette den ned til 36m.

Til slutt så kan du godt stille opp Target frame rate i graphics-tab'en litt. Den står på 20 nå og det er mindre enn hva vi mennesker ser med (24). Denne kan du godt sette til 30. Du kan også prøve å sette den i unlimited, ved å dra slideren helt til høyre. Når du er ute og flyr så trykk skift+z en gang eller tre. Da får du blant annet opp FPS (frame rate). Prøv først og se om FPS'en ligger på 30, når du har satt Target frame rate til 30 i graphics-tab'en. Deretter kan du prøve å sette Target frame rate til unlimited og se om du får en FPS som er høyere. Jeg fikk en økning i FPS på omtrent 10 ved å sette Target frame rate til unlimited, og du har samme prosessor og skjermkort som meg, så jeg vil tro du kan få den samme positive effekten.

EDIT: Her er et lite bonustips. Gå til graphics-tab'en og huk av for Light bloom. Da får du litt penere lyseffekter i cockpiten, på rullebanelysene og slikt. Jeg liker også å ha Lens flare av.

Da skal jeg gjøre forsøk på 1280 x 768 først, men jeg bruker HDMI inngang, så egentlig burde jeg vel ha kjørt 1920 x 1080, men vi starter i det små..

Har ikke addons som det du nevner lagt inn. Tar en ting av gangen..

Skrevet

Ingen shots akkurat nå, men det blei noe bedre, lurer på om grafikk kortet er helt med.

Kjørte oppløsning på 1280 x 1024, da glei det sånn noenlunde greit, men fortsatt ikke fornøyd med selve grafikken. Men det er vel ikke annet å vente av et zotac GE-Force GTX 550 TI heller da.. Har også 8 gb minne på 1600 mhz på 1.5v, skulle ikke ha problemer der heller men det er det.Har forsøkt alt.

Hvorfor skal AA være på, og hva godt gjør den da?

Skrevet

Tja, har du oppdatert til siste skjermdriver? Jeg kjører for øyeblikket versjon 296.10 (vet du hvor du skjekker dette?).

Ellers så er det vel ikke så veldig mange innstillinger for selve skjermkortet som kan føkke til grafikken. Du kan jo høyreklikke på skrivebordet, klikke på Skjermoppløsning og kontrollere at skjermen din også kjører 1280x1024 eller høyere.

AA er en utrolig flott ting som gjør sånn at tredimensjonale modeller får en jevnere overgang til bakgrunnen på en dataskjerm. Her er et veldig enkelt eksempel: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Anti-aliasing.jpg/220px-Anti-aliasing.jpg

Her er et in-game eksempel: http://images.eurogamer.net/articles//a/8/6/7/8/5/1/Saboteur_Aliasing_001.jpg.jpg

Skrevet
Tja, har du oppdatert til siste skjermdriver? Jeg kjører for øyeblikket versjon 296.10 (vet du hvor du skjekker dette?).

Ellers så er det vel ikke så veldig mange innstillinger for selve skjermkortet som kan føkke til grafikken. Du kan jo høyreklikke på skrivebordet, klikke på Skjermoppløsning og kontrollere at skjermen din også kjører 1280x1024 eller høyere.

AA er en utrolig flott ting som gjør sånn at tredimensjonale modeller får en jevnere overgang til bakgrunnen på en dataskjerm. Her er et veldig enkelt eksempel: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ae/Anti-aliasing.jpg/220px-Anti-aliasing.jpg

Her er et in-game eksempel: http://images.eurogamer.net/articles//a/8/6/7/8/5/1/Saboteur_Aliasing_001.jpg.jpg

Kjører faktisk aller nyeste drivere, 296,10

Skjermen min den klarer fint 1920 * 1080 uten problem, men har aldri testa dette i FSX, men kan jo prøve det og jeg..

Skrevet

Tilbyr ikke full HD? Merkelig, jeg kjører 1920x1080 på alle tre skjermene mine, fungerer som bare det her. Så lenge skjermene støtter 1080p og skjermkorta dine er stilt inn rett, skal 1920x1080x32 dukke opp i lista over forskjellige oppløsninger. Spilldesign er ikke akkurat rakettforskning, ville vært rart om ikke fsx-utviklerne tok høyde for de fremtidige skkermoppløsningene, spesielt siden det tar ca. to kodelinjer å sette oppløsninga til native skjermoppløsning ;)

Skrevet

Okay, her er en liten smalk på 1920 x 1080 med maks på det meste og det går faktis kjempe, og grafikken ble langt bedre nå vil jeg si.

Denne turen går fra Gardermoen til Rygge, en liten flytur for de fleste, men dette er kun en test på å få satt opp grafikk kortet fra start. La oss starte.

Take off på Gardermoen:

2012-946.jpg

Her fra Gardermoen etter en helomvending rett syd:

2012-947.jpg

Da sa vi farvel til Gardermoen for denne gang:

2012-948.jpg

Da ser vi Kjeller flyplass:

2012-949.jpg

Sånn ser det ut til høyre for Strømmen/Lillestrøm:

2012-950.jpg

Fortsatt merkelig flatt og skogfattig, er grønt men ??

2012-951.jpg

Da var vi på bakken på Rygge flyplass:

2012-952.jpg

Takk for titten, dette er bare test på om jeg har forstått alt rett fra dere kara som har greie på dette.. :D

Skrevet

Ja, nå ser jo grafikken veldig grei ut :)

Flyter simmen greit også med tanke på FPS eller er det noe hakking? Hvis simmen går litt tregt så kan du f.eks. prøve å skru ned intensiteten av biler, båter, fly og autogenererte bygninger (autogen).

Jeg er usikker på hvorfor du får en sånn plutselig brå overgang fra skog og grønne enger til bare uklart landskap. Jeg har ikke lagt merke til om det er slik i min egen sim. Jeg kan sjekke om det er slik her også om en liten stund.

Skrevet
Ja, nå ser jo grafikken veldig grei ut smile

Flyter simmen greit også med tanke på FPS eller er det noe hakking? Hvis simmen går litt tregt så kan du f.eks. prøve å skru ned intensiteten av biler, båter, fly og autogenererte bygninger (autogen).

Jeg er usikker på hvorfor du får en sånn plutselig brå overgang fra skog og grønne enger til bare uklart landskap. Jeg har ikke lagt merke til om det er slik i min egen sim. Jeg kan sjekke om det er slik her også om en liten stund.

Kjører faktisk med 50 FPS og det flyter greit syns jeg, men kan prøve å sette den ned til 40, men tror ikke det har noe å si på grafikken. At store områder blir helt flate er ikke første gangen det skjer. Spesielt ved strømmen og lillestrøm, men ellers ser det helt greit ut. Oppsettet er 1920 x 1080, altså maks Er ikke mer å hente. Men syns grafikken på Gardermoen kunne vært bedre med tanke på at jeg kom til å tenke på at jeg hadde lagt inn photo scenery for gardermoen, men det ble ikke noe bedre, så enten gjør jeg feil, eller så takler ikke maskina mi photoscenery av gardermoen..

Skrevet

Kjørte retur fra Rygge til Gardermoen, samme skjedde da også, akkurat som hele Oslo by er sletta fra kartet, er en stor åpen grønn flekk, og noen få store bygninger midt nede i sentrum, som Plaza, Postgiro bygget, etc, ellers er all grafikk borte, kun en stor åpen grønn flekk, mellom Gardermoen og Rygge, samme den andre veien også. Er det noe som er feil i FSX eller er det pga addon Gardermoen Photoscenery som ble lagt inn? Vet ikke om det var før jeg gjorde det...

Skrevet

Svarte, tilbake til standard Gardermoen da, søren og, for det ble knallbra grafikk der nå, men hvis det er den, så kan jeg ta den bort jeg, men da blir det kjedelig grafikk på gardermoen da, kun std grafikk der, og det er kjedelig. Da blir det til å holde seg unna gardermoen da, noe jeg helst ikke ville, men må man så må man.. Takk for tipset Marius, skal sjekke dette opp nå jeg..

Skrevet

Da var photoscenery for gardermoen disablet, og da var oslo tilbake. Fløy fra Kjeller til Torp, og alt funka normalt igjen. Kan det være noe feil i noen av filene for det photoscenery for gardermoen da? Hadde vært kjekt om noen kunne fortelle meg om det er hos meg det er feil eller flere som har opplevd det samme som det jeg har.

Men bortsett fra det så ser jeg frem til å få lagt inn swed2011 fra lenartson. Får hjelp til det. Skulle visst være bra sier mange. Ellers er jeg fornøyd med maskina. Fikk tynt den litt med så høy oppløsning som det jeg kjørte og FPS er satt til 50, og det går sånn tåelig bra, men er ok. Er kun meg som skal fly den simmen og ingen andre.. :)

Er det andre som har opplevd samme problem som jeg med photoscenery for gardermoen.?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...