Ivar Skaugstad Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Kjære med-forumister, Etter ett lengre opphold fra dette forumet etter en periode grunnet dårlig stemning og mye "råslakt" blandt forumets medlemmer har jeg nå intensjoner om å bli mer aktiv her inne igjen. Dog, noen tanker gjør jeg meg etter å ha lest mange av innleggene den siste tiden, både hva gjelder innlegg og svar. Derfor spør jeg dere, hvordan føler dere stemningen er her inne i disse dager? Legg igjen ett svar her, eller send meg en beskjed her inne om du ikke ønsker å ytre din mening i all offentlighet. Hva er det jeg returnerer til? Siter
Benjamin Hennes Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Eg personlig føler at stemningen har blitt bedre her inne, men eg dupper mellom begge fora nå for tiden. Av den grunn at det er en mer voksen stemning på det andre fora, og flere gode spørsmål. Her inne er eg "Møkk" lei av folk som skriver spørsmål (noe som forsåvidt er veldig bra), men det er ett par (De vet nok det sjølv) som ikke har fått norsken helt til på skolen virker det som dessverre. Utenom dette så er stemningen god, men på langt nær så voksen som på fora Nr 2! Som folk sikkert har lagt merke til har jo vi fått inn vår veteran Fred Solli igjen her. Dette er i mine øyne, og sikkert andres veldig kjekt. Håper at trenden fortsetter med at flere veteraner kommer tilbake og at vi alle blir samlet på Flightsim.no, og ikke fordelt over 2 fora. Det er da min mening rett fra hjertet, Ivar :blush: Welcome back! Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Tja, er vel delvis enig med Benjamin. Jeg har sett noe forbedring i det siste, men er også av den formening om at det er et stykke å gå. En hel del av forumets deltakere (meg selv inklusive) kunne nok blitt langt bedre på å følge en variant av radiokommunikasjonens "tenk, trykk, tal", nemlig "tenk, skriv, send". Eller gjerne "tenk, skriv, les, tenk, tilbake til skriv (gjenntaes så ofte som nødvendig), send"... Siter
Marius Granli Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Jeg skriver ikke så mye her inne. Jeg passer i det minste på at det jeg selv serverer har en positiv tone. For meg betyr det ikke noe om foramedlemmet strøk i norsk eller forsker på språk så lenge vedkommende er vennlig mot meg og de andre her inne. Og det opplever jeg at de aller fleste her inne er. Jeg er vant til å diskutere og evaluere meg selv gjennom at jeg dømmer fotball og jobber som selger på fritiden, og tror det er sunt med diskusjoner. Selfølgelig forutsetter det at diskusjonen er saklig og ikke utvikler seg til å bli slenging av dritt. Det er vel her grensa går mellom om det er verdt et nytt forsøk eller ikke... Jeg har aldri sett på dette forumet som noe galehus bare så det er sagt. Dersom jeg forsvinner herfra, så er det fordi jeg ikke har den samme gleden av å holde på med FS lenger, noe som på dette tidspunkt ikke er aktuelt :cool: Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Eller gjerne "tenk, skriv, les, tenk, tilbake til skriv (gjenntaes så ofte som nødvendig), send"... Godt sagt! Men, angående om det er verdt er forsøk, selvfølgelig er det det! Har selv vært på og av her inne i flere år nå og har registrert gjennom tiden som har gått at klimaet svinger og slik vil det alltid gjøre. Det er nå en gang slik at det vil alltid være noen særinger som kommer med kanskje sterke person angrep og det kan nok ha sine årsaker uten at jeg skal gå inn på enkeltsaker. Mye går på følelser og mye går på "hormonballansen" :grin: Jeg tror også at vi som har vært ute en vinternatt før har et ansvar for den yngre garde slik at disse ikke blir latterliggjort for sine spørsmål og eventuelle svar ved heller å skyte inn at slik oppfører en seg bare ikke. Og det har ingenting med å være forum politi, men å ta ansvar for å påpeke at ting går i gal retning på en høflig måte. Siter
Daniel Klepp Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Eg var også positiv til det nye forumet som et alternativ. Men falt raskt tilbake då aktiviteten på VATSIM-delen av dette var lik null. Det er dette som er mitt hovedfelt og dei brukarane eg ønskjer å nå. Ellers så synes eg ting har roa seg her på forumet, og tonen er god. Nokon må kanskje ha litt "kurs" i forumbruk. når dei lagar trådar har subject som "JEG TRENGER HJELP!!!!". Istaden for "Problemer med PMDG 737NGX". (Tilfeldig eksempel). Man er ikkje forumpoliti eller "troll" fordi man gir desse et tips eller to om forumbruk Sjølv merkar eg, som Benjamin skriver, at eg også blir småprovosert av innlegg som kryr av skrivefeil og usamanhengande setningar som nesten ikkje kan tydast. Men samtidig må man forstå at dette nødvendigvis ikkje er noko vedkomande kan noko for! Og leggge den såkalte "godviljen" til Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Ja, Klepp og Hennes, det er litt irriterende å lese massevis av skrivefeil, men husk på at noen har dysleksi eller andre problemer Siter
Birger Blomvik Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Forummet her er topp. Lær å skill litt mellom det som er vrøvl og det som er ekte simme-spørsmål. Dere behøver IKKE å kommentere alt. Les innlegget, og blir dere provosert, så tell til 10, len deg tilbake, og les neste innlegg Dette forummet har et betydelig høyre antall deltakere og mangfol, en våre nabo-forummer. Såkalte konkurenter er mygger i forhold, og vil etter min mening dekke et mer smalt behov. Gjerne basert på alder, miljø og kameratgjenger. Så, svært gledelig å se navnte ditt igjen. Dette er min mening. Siter
Pasi Jorgensen Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Nå å dere huske at, den største grunnen til at folk forsvant, primært var pga modereratorer som var, midt sagt, helt ute å kjørte mtp integritet og det å følge egne regler....det var nå ihvertfall det som var mitt inntrykk. Var det ikke noe med at man ikke kunne nevne ett forumnavn uten å bli bannet? :grin: Så i lys av demokrati og yttringsfrihet, så potensielt offrer jeg nå min brukerkonto her for å si min mening, for det var visst ikke lov å kritisere moderatorer eller dette foraet heller....ihvertfall den gang, vi får se om det ennå gjelder. Så igjen, hovedgrunnen til at folk forsvant, var nok ikke var pga noens skriveleifer eller at noen stillte ett spørsmål som har vært besvart 1 millon ganger før [size:8pt](gjerne senest dagen før, he he)[/size] eller hviken som helst annen triviell årsak. Beklager, men de som har/får/utvikler store problemer kun pga slike mikroskopiske og ubetydelige menneskerettighetsbrudd, har nok noen større problemer enn noen bokstaver feilplassert her og der for å si det slik. Hva med denne gjengmentaliteten man har sett..og ser, hvor en liten klikk piler [size:8pt](<- engelsk, kommer ikke på det norske ordet)[/size] opp på en deltaker? Synes i all ærlighet at det er 1000 ganger værre enn en skriveleif, men det nevnes ikke. Kanskje fordi man ikke ser det? Fordi man bedriver slikt selv...og kanskje ikke er klar over det? Liten selvinnsikt? Ja, man skal passe seg for å kaste sten i glasshus, dette gjelder selvsagt ikke meg da jeg allerede har blåst ut alle vinduane mine for leeeenge siden :grin: He he, kanskje jeg skulle ta med på slutten, at personlig har jeg egentlig ikke så store problemer med foraet, foruten denne litt ukonsise modereringen som var. Ellers er alles gut Ønkser ale mann ej go helg Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Ohh, aner en liten ventiltråd her :grin: Må ærlig innrømme at jeg er en av de som lar meg irritere av (og styrer unna) dialektskriving, grove skrivefeil, poster i helt feil forum, poster hvor man finner svaret ved å google topicen eller lese forrige ukes poster osv. Når jeg ikke har noe "fornuftig" (les: positivt/hyggelig/skryte folk opp i skyene) å si, så holder jeg kjeft. Kanskje noe av grunnen til at jeg har over 5800 poster på forumet på ni år, og dette er post nr. 5 i år.. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Hei Ivar. Veldig hyggelig å se deg her igjen. Jeg har nylig kommet tilbake her, men det skyldes andre ting enn dårlig stemning her på forumet. Jeg har vært litt av og på mest pga. skiftende interesser og forandringer i min livssituasjon. Om du og andre har følt at de har måttet forlate miljøet pga. dårlig miljø så er dette synd. Du og andre med tilsvarende kunnskaper er grunnen til at jeg alltid kommer tilbake hit. Her får man alltid saklig svar på spørsmål og med gode begrunnelser takket være ildsjeler som dere. Som andre sier så er det alltid noen nye som 'ikke kan oppføre seg'. Men jeg ser at de alltid lærer raskt eller de forsvinner ut i det store intet. Jeg setter derfor alltid stor pris på standarden som Dag Johansen har satt for dette nettstedet. Her kan vi enten lære oss nye ting, lære fra oss ting til nye medlemmer, eller kaste fra oss medlemmer som ikke er villige til noen av delene. Det har alltid vært en respekt som jeg har satt pris på blant medlemmene her, lenge før '1999' som er året da mange av oss veteraner ble flyttet over fra det gamle forumet til dette 'nye'. Det har alltid vært stor gjennonmtrekk. De som har vært ute etter å skape konflikter har blitt luket ut, og de som verdsetter flymiljøet i en eller annen form er fortsatt med oss. Jeg kan nevne at etter jeg begynte å poste her igjen etter mange års opphold har blitt kontaktet av flere av de 'gamle' medlemmene her privat som vanligvis ikke lenger skriver innlegg her, så det er mange av oss som som fortsatt verdsetter dette forumet selv om vi ikke lenger er like aktive som i gamle dager. Det viktigste er at vi har det gøy, samtidig som vi hjelper hverandre her på forumet, og husk: Det finnes ikke dårlige spørsmål, bare dårlige svar Siter
Birger Blomvik Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Noen kommer og noen går. Det blir et tomrom etter alle, men ingen er uerstattelige. Flott at gamle kjenninger dukker opp igjen. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Som han sa 93 år gamle Pete Seeger, mannen bak «Barn av regnbuen». We all is not the same,but we can shacke the hand! Velcome back Ivar og takk for sist! Forumet er friskmeldt takket gode moderatorer. Har selv hatt en downtime, skriver ikke så mye men følger med. Enig med Bjørn Det viktigste er at vi har det gøy, samtidig som vi hjelper hverandre her på forumet, og husk: Det finnes ikke dårlige spørsmål, bare dårlige svar Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. april 2012 Forfatter Skrevet 28. april 2012 Hei igjen folkens, Først av alt må jeg få si at jeg er meget positivt overrasket over hvor mange av "veteranene", og ikke minst kjente navn som fortsatt holder til i disse trakter! I tillegg må jeg få føye til at jeg er godt fornøyd med utfallet av en post som i utgangspunktet kan virke provoserende, såvidt jeg kan se så er det holdt en saklig og voksen stemning over hele linja. Derfor, kjære venner, det er godt å være tilbake blandt "gjengen"! Siter
Tommy Bernes Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Velkommen tilbake Ivar! Satser på at humøret her inne stadig bedrer seg og at flere veteraner kommer tilbake, er fortsatt endel navn som mangler enda for at forumet er tilbake til sånn det var når eg dukket opp her for endel år tilbake Men samtidig har jo dukket opp mange nye flotte folk! Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Jeg lar mye passere for tiden, men når jeg skal skrive et innlegg, og helt normale, ufarlige ord plutselig sensureres, mister jeg lysten til å delta. Slikt hører hjemme i land med despoter som styrer, ikke i Norge. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 He he Andrew. Det ligger jo litt i signaturen din at du er en opprører, og jeg aner jo ikke hva som er sensurert, men som jeg ha sett det er dine innlegg alltid humoristiske og i tillegg opplysende. Jeg tror ikke noen moderatorer ville finne på å bannlyse deg som har så mye erfaring og 'underholdningsverdi'. Synd at du har blitt sensurert forresten. Jeg vet ikke om det er noen aldergrense her på forumet, men de fleste av oss tåler en trøkk vil jeg tro. Kan legge til at ting som religion og politikk aldri bør diskuteres offentlig med mindre det er gjennom fora som er dedikert til dette, så om det som er sensurert dreier seg om dette så er det greit, synes jeg, men det er bare mitt eget synspunkt Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Det er mer et syn angående rettskrivning, og sensuren gjelder alle, ikke meg spesielt. Jeg prøver å bruke et helt ufarlig ord, som ikke engang er et banneord, og det blir sensurert, og det syns jeg blir for dumt, for barnslig. Det er kun her jeg opplever slikt. Jeg kan ikke fordra tilfeldig overformynderi... Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 men eg dupper mellom begge fora nå for tiden Er det lov å spørre om hvilke(t) annet fora/forum du mener her? Siter
Andrew Thomsen Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Det er ikke så lett å nevne det andre forumet, Bjørn. Det er nemlig også sensurert her :wink: Siter
Birger Blomvik Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Det er alltids noen andre der ute...... Men må ta sine valg på hvor man skal engasjere seg hen, og for min del er dette her i www.flightsim.no. Det største flightsimmiløet i norden, etter min mening. Siter
Bjørn T. Lødding Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Hei Jeg er nytt medlem og har lest gjennom endel poster her på forumet og synes det virker som et seriøst forum. Har ikke sett noe til personangrep, stygge meldinger osv. Ser at det er svært mange som driver veldig seriøst med dette. Jeg synes det er svært imponerende hva mange her har fått til. Selv har jeg bare Saitek pro flight utstyr og elsker å fly, men håper at dette forumet også er for de som driver litt mindre seriøst :-) Siter
Reid Ståle Klovning Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Det hele bunner i å ikke alltid skrive det du tenker, selv om du kanskje ønsker en person dit hvor pepperen gror. Angående sensurering så har jeg aldri opplevd det her eller i andre fora, men så engasjerer jeg meg ikke noe særlig i større samfunnsdebatter eller hva det måtte være, jeg har heller andre ting å konsentrere meg om :grin: Her for kort tid siden så var det jo en ny kar her som ba om hjelp om forskjellige ting, og når da det til slutt ender med et lite person angrep og folk blir kalt både det ene og det andre så mener jeg at vi, som jeg har sagt tidligere, har et ansvar for å irettesette slike uttalelser. Forøvrig så tror jeg personen som kom med slike angrep har holdt seg langt borte. Det gjelder å ta det i fødselen. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Selv har jeg bare Saitek pro flight utstyr og elsker å fly, men håper at dette forumet også er for de som driver litt mindre seriøst :-) Jeg hadde veldig 'seriøst' utstyr før i tiden, med CH flight yoke og pedaler og hele pakka, men det tok for stor plass så det havnet i søpla. Poenget er at man har det gøy. Hvilket utstyr man har (jeg mener hardware :whistle: ) spiller liten rolle så lenge man liker hobbyen sin og oppfører seg 'normalt' på offentlige steder som denne. I likhet med alle andre bransjer er det mange her som er stolte av det de driver med og som liker å dele sine ferdigheter med andre, så spørsmål fra nybegynnere er alltid verdsatt og godt besvart og kan hjelpe andre. Om noen få ødelegger dette ved å svare frekt tilbake så synes jeg moderatorene gjør en veldig bra jobb her, men det kan jo gå en stund før de rydder opp. Det er jo ikke slik at moderatorer har dette som sin betalte jobb. De er her på fritiden som oss andre. Det er derfor jeg synes at dette forumet er så bra, og jeg er imponert over hvilken høflig tone det fortsatt har etter så mange år når de fleste andre elektroniske tjenester som denne sliter mye med 'søppel'. Jeg er kanskje gammeldags, men ser ingen grunn til å skamme meg over det... :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 6. mai 2012 Skrevet 6. mai 2012 Hvor blir alle moderatorene av? I det siste har jeg sett at det har kommet en del poster i snackbaren som egentlig ikke hører hjemme der. Og jeg ser også at en del av spørsmålene finnes i lassevis fra før av - bruk søkefunksjonen. Når det gjelder bildeforumet, så gjelder vell strengt tatt det videoer også? Er hvertfall det jeg har fått med meg. 0.02$ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.