Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet
  • Forfatter

Jeg sitter nå på vei mot ENBR fra ENZV Kl:19:38

 

KL:20:06

 

Ladies and gentelmens welcome to Bergen Flesland airport please use the front exit to the left. we hope you enjoyed thw flight welcome omboard again.

 

Mine damer og herrer vi er nå annkommet Bergen Flesland flyplass vi ber dere gå ut framderst venstre utgang velkommen tilbake!

 

Jeg flydde NAX167

 

 

Skrevet

Fløy NAX1736 i kveld, ENGM-LEPA på MP'n, men det var ikke noen å se, gitt... Kom meg ned til tross for heftig sidevind (det var vi jo sett eksempel på her ) Dog vil jeg tro passasjerene har vondt i baken etter ei rimelig bestemt landing...

Skrevet
  • Forfatter

Haha jeg måtte lande uten gps ...

vanskelig pluss at jeg ble bedt om å gå go around ...

jaja skal ikke klage nå netopp øvde netopp på storm med downwind og full pakke !

så ikke en dritt!

 

Skrevet

For å bli kjent med tingene, skal man ikke hoppe på SID/STAR i starten. Det blir overload. Jeg syns en skal få lov til å fly fritt selv en stund, og få en feeling med tingene, før man får prosedyrer tredd over hodet. Jeg startet slik. Så gi nå litt "headroom" til nye piloter. Brukte kun VFR for bigjets, og VOR/NDB når jeg ble tryggere på tingene. Man skal lære seg å kjenne fly og ILS innflyvninger før man knaller i gang med all verdens prosedyrer. Starter man for brutalt, faller det hele sammen, og inspirasjonen og moroa forsvinner. Trinn for trinn er den rette veien å gå.

Skrevet

Vet ikke helt hva du spør om, men de siste ukene etter jobb har jeg flydd langs norskekysten.

 

Landet på alle flyplasser jeg kan finne på kartet i FSX, slått av motorene og gått completely 'dark' så langt det lar seg gjøre etter hver landing.

 

Det er en kjempekul opplevelse etter at jeg var vant til å fly kun med PMDG737 i FS2004. Norge er et fantastisk land å fly i, og når man blir bedt av ATC å fly høyere enn det som var planen så vet man at man er på ukjent terreng.

 

Alltid spennende approacher og landinger.

 

Dette gjelder eminente Twin Otter fra Aerosoft, forresten. Jeg synes det er et glimrende fly for FSX.

 

Jeg lærte å fly med SIDs og STARs og med et lignende turboprop fly i Norge for mange år siden (FS98?), og hadde jeg fortsatt hatt linken til disse ville jeg ha anbefalt dem på det sterkeste (de kaltes Round Robins).

 

Det var en utrolig opplevelse da jeg første gang kom gjennom skydekket og var linet opp perfekt til landing etter bare å ha fulgt instruksjonene.

Skrevet

Jeg har som sagt brukt 737 fra PMDG mye, men det var i FS9. Jeg har kjøpt boxed version av FSX versjonen her, men PC'en min klarer dessverre ikke å kjøre den, så derfor er jeg ekstra glad for at jeg 'bare' kan kjøre twin otteren her.

 

Dette flyet er fantastisk. Prøv å lande eller ta av hvor som helst når du er vant til det, og det er ustoppelig (prøv f.eks. Lukla).

 

(Kunne sverget på at dette var svar til noen andre, men innlegget ser ut til å være borte... :crazy: )

Skrevet

ENBR - EGKK

 

DY1314 LN-NOL

 

BTANB ZOL KARLI BUSOM GOLUM UPGAS BUKUT SONOG ODROB KOPUL

Skrevet

Etter utelukkende å ha flydd NGX'en i det siste, hentet jeg nylig frem den gode gamle dronningen fra hangaren. 747X'en ble satt på en langtur fra Gardermoen til JFK på andre siden av dammen. Like før innflyvning til JFK smalt det brått til og det begynte å brenne i 2'ern - dermed ble det litt action også :-)

 

Fortsatte imidlertid approach mens jeg pumpet brannslukker inn i motoren, og tok en fuel cutoff, og det skal jammen mere til enn litt brann i en motor for å stoppe Queen of the skies - Med tre motorer i aktiv drift ble det en litt vinglete landing, grunnet litt kraftige vindkast på 31L, og skremte passasjerer kunne omsider forlate kabinen, mens dronningen ble tauet inn for en liten visit hos mekanikerene - så får vi se om hun er klar for en retur senere i uka :-)

 

Må si jeg liker 747'en selv om den er noe eldre og ikke fullt så lekkert simulert som NGX'en, for det er morro med litt langtur innimellom, og da kommer NGX'en til kort - men gleder meg villt til PMDG slipper re-releasen som holder NGX-standardm for ikke å snakke om 777 :-)

 

 

 

Skrevet

Icelandair FL681 Keflavik (KEF) - Seattle–Tacoma (SEA) QW 757-200RR

Avgang 1700 lokal tid i keflavik (1900 norsk tid)

Flytid: 7t 50min.

FL380

 

Så blir en lang fin tur i kveld/natt :)

Skrevet

jeg flyr nå PMDG MD11

 

ENGM SID TOR Z705 AMADA UZ705 PAM UN872 MEDIL UQ237 LMG UN10 SAU UN857 LZR UN871 GDV UN873 IPERA UW43 SVT UW46 KENOX UN741 DIKEB UL375 EGIMI UL695 ANU DCT TNCM

 

13 timers tur det

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …