Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Ja, dette er heeeelt uten for det som er relevant for dette forumet. Er en grunn til at jeg poster det her. Jeg skal stille er ordentlig spørsmål, er ikke interessert i masse dritt og "Hva f**n har dette med FS å gjøre?!"-poster. I disse tider pågår Norges største rettssak etter 2. verdenskrig. Det snakkes om hat. Vi hater Breivik. Men gjør vi det? Hater vi han som person, eller hater vi hans gjerninger? Må man ikke kjenne en person før man hater vedkommende? Jeg avskyr hans gjerninger, og jeg hater det han har gjort, men kan ikke si jeg hater han som person. Det av den grunn at jeg ikke kjenner han. Er dette feil? Er man for "løse" når det kommer til hat? Jeg stiller kun et spørsmål rundt dette, og jeg sympatiserer IKKE Breivik, bare så det er sagt. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Jeg hater ingen. Det er bortkastet energi. Men misliker mange og mye :whistle:. Men jeg tillater meg å hate reklame og presse, for de to serverer bare elendighet og falskhet, som er øverst på min liste over ting jeg ikke kan fordra. Forøvrig er ordet hater også så misbrukt at det er ikke lett å sette i bås, om du skjønner hva jeg mener. Men med en humoristisk vri, fra Dødelig Våpen 1, sier Riggs om folk som hater ham: "Hat'em back, works for me" :grin: Rettsaken kommenterer jeg ikke. De vil ha oppmerksomhet, og det er hva jeg ikke gir de. Siter
Andreas Stangenes Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Jeg hater ham ikke her jeg sitter. Hadde jeg møtt ham ansikt til ansikt tror jeg saken hadde vært annerledes. Da hadde jeg nok kjent på hatet. For meg er det nok å vite at vi aldri aldri mer skal se ham vandre fritt. Det hadde ikke gjort meg noe om han døde på flekken. Hat? Nei, egentlig ikke. Likegyldighet? Absolutt ikke. For min del har han sluttet å være menneske. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 20. april 2012 Skrevet 20. april 2012 Han er en syk person, han burde straffes og prøvd rehabliteres. Mange mener den riktige straffen er å ta hans liv. Er det? Neppe. Ingen fortjener å dø. Ingen. Breivik gjorde noen helt forferdelige ting, som rystet en hel verden. Mange land hadde kansje gjort ting annerledes i forbindelse med rettssaken (og noen hadde kansje droppa rettssaken). Men takk gud for at jeg bor i Norge. At vi greier å ha en såpass rettferdig rettssak mot en person som har gjort noe så fælt, mot så mange - ja det minner meg på hvor mye jeg elsker Norge. Jeg hater terrorisme. Siter
AMO Skrevet 20. april 2012 Skrevet 20. april 2012 For første gang i mitt liv ser jeg meg nødt til å bruke denne: +1. Spot on! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 21. april 2012 Skrevet 21. april 2012 For min del viser hele saken hvor mangelfult livstid blir utmålt i rettsvesenet. Vi burde hatt mulighet til å dømme til 21 år for hver person han drepte. Vi har i realiteten mulighet til å holde folk fengslet eller innesperret i psykiatrien livet ut, men det bygger på et ganske ullent grunnlag hvor han får mulighet til å ta opp saken sin hvert eller annet hvert år. Det verste er muligens det at han kan sitte i fengsel og skrive bøker. Disse kan i verste fall bli kjøpt opp av internasjonale forlag og selge millioner av eksemplarer. Det finnes en haug av folk som ville ha kjøpt det han skriver. Mein Kampf har solgt over 80.000.000 eksemplarer (i tillegg kommer gratisversjonene). Gjør et søk på google og man finner mange som sympatiserer med ABB. Jeg blir kvalm av tanken på at media nyter denne voldtekten av det offentlige rom - under fanen av rettssikkerhet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.