Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar, gutter! Tror du misforstår meg litt, Joakim, jeg har førerkort for lett MC fra før, og vil "høyne" den til tungsykkel. Når jeg er 18 så får jeg kjøre opp til mellomklasse som vil si inntil 45 hk eller noe sånn. Når jeg er 20 får jeg automatisk ubegrenset tror jeg. Er ikke helt sikker.

Takk for svar, herr Berg, det var det jeg var ute etter. Dersom det er den samme prøven så selger jeg MC-bøkene mine til en som vil ha dem nå. Det er under tre år siden jeg tok prøven uansett. Jeg tenkte bare at jeg kanskje måtte ta ny siden lett MC-prøven er på 40 spm og tung 45. Jeg visste ikke at det var så liten forskjell :) Ja, har bestilt meg oppkjøring på klasse A. Så i og med at jeg bestod teorien for klasse B i dag, har jeg i alle fall det under kontroll ;) bare om at snøen takker for seg her i Trøndelag også nå da, så jeg får komme i gang på to hjul igjen!

Skrevet

Gjorde samme selv, gikk fra A1 til A..

Trenger ikke ny teoriprøve for A siden det er samme som A1.

Mellomtung er opp til 36 hk hvis jeg ikke tar totalt feil og hvis ikke reglene har endret seg på 2 år..

Etter du har hatt lappen for A i 2 år, og har hatt A1 før, så går du automatisk over til fri effekt datoen 2 år etter du fikk lappen, jeg fikk A 11.aug 2010, dvs at jeg får fri effekt 11.aug i år 2012.

Så her er det bare å peise på :) det som er så greit når du skal gå fra A1 til A, er at du sparer alle de obligatoriske kjøretimene, det eneste obligatoriske er banekjøring og landeveiskjøring, men det er jo opp til kjørelæreren til syvende og sist å bestemme hvor mange kjøretimer du skal ha.

Lykke til :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...