Marius Granli Skrevet 3. april 2012 Skrevet 3. april 2012 Hei Har A1 fra før. Skal nå ta steget opp på klasse A. Må jeg ta ny teoriprøve? Siter
Joakim Hagen Skrevet 3. april 2012 Skrevet 3. april 2012 Er vel sånn at om du tar tungklassen så får du lett. Men må innom alle steg for å gå fra lett til tung. Er ikke 100% sikker. Men vil vel helst hørt på Mr. Berg under her! Siter
Åge Storli Berg Skrevet 3. april 2012 Skrevet 3. april 2012 Teorien er den samme for A1 som for A, så du trenger ikke ny teoriprøve (så lenge den du har tatt er gyldig). Slik jeg har forstått det trenger du nå kun banekjøring, langkjøring og oppkjøring Har tenkt å gjøre samme selv. Siter
Marius Granli Skrevet 3. april 2012 Forfatter Skrevet 3. april 2012 Takk for svar, gutter! Tror du misforstår meg litt, Joakim, jeg har førerkort for lett MC fra før, og vil "høyne" den til tungsykkel. Når jeg er 18 så får jeg kjøre opp til mellomklasse som vil si inntil 45 hk eller noe sånn. Når jeg er 20 får jeg automatisk ubegrenset tror jeg. Er ikke helt sikker. Takk for svar, herr Berg, det var det jeg var ute etter. Dersom det er den samme prøven så selger jeg MC-bøkene mine til en som vil ha dem nå. Det er under tre år siden jeg tok prøven uansett. Jeg tenkte bare at jeg kanskje måtte ta ny siden lett MC-prøven er på 40 spm og tung 45. Jeg visste ikke at det var så liten forskjell Ja, har bestilt meg oppkjøring på klasse A. Så i og med at jeg bestod teorien for klasse B i dag, har jeg i alle fall det under kontroll bare om at snøen takker for seg her i Trøndelag også nå da, så jeg får komme i gang på to hjul igjen! Siter
Åge Storli Berg Skrevet 3. april 2012 Skrevet 3. april 2012 Som nevnt tenker jeg å gjøre akkurat det samme selv. Ta gjerne en telefon til kjøreskolen du tenker å bruke og spør, da jeg ikke er 100% sikker på at det jeg sier er korrekt, men slik jeg har forstått det er det slik. Siter
Marius Granli Skrevet 6. april 2012 Forfatter Skrevet 6. april 2012 Det du sier er helt riktig trenger ikke noe nytt MC-kurs heller Siter
Marius Helstad Skrevet 8. april 2012 Skrevet 8. april 2012 Gjorde samme selv, gikk fra A1 til A.. Trenger ikke ny teoriprøve for A siden det er samme som A1. Mellomtung er opp til 36 hk hvis jeg ikke tar totalt feil og hvis ikke reglene har endret seg på 2 år.. Etter du har hatt lappen for A i 2 år, og har hatt A1 før, så går du automatisk over til fri effekt datoen 2 år etter du fikk lappen, jeg fikk A 11.aug 2010, dvs at jeg får fri effekt 11.aug i år 2012. Så her er det bare å peise på det som er så greit når du skal gå fra A1 til A, er at du sparer alle de obligatoriske kjøretimene, det eneste obligatoriske er banekjøring og landeveiskjøring, men det er jo opp til kjørelæreren til syvende og sist å bestemme hvor mange kjøretimer du skal ha. Lykke til Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.