Skrevet 29. mars 2012 12 år Passasjerene i SAS-flyet som mistet wingleten har fått satt opp et nytt fly som gikk 19.15. Var det ikke norwegian flyet som mistet wingleten da?
Skrevet 29. mars 2012 12 år 40 minutter før denne insidenten skadet en flybru skroget på en annen SAS-maskin som nettopp hadde ankommet fra Kristiansund. Dermed har SAS henholdsvis to fly og Norwegian en maskin ute av trafikk inntil videre etter dagens insidenter på Gardermoen.
Skrevet 29. mars 2012 12 år Detr ville vært veldig rart om de startet push uten klarering. På den andre siden så er fartøysjef alltid ansvarlig for å unngå sammenstøt når luftfartøyet beveger seg under egen kraft som visstnok DY gjorde. Alt dette blir jo bare teoretisk siden pressesjefen hos DY allerede har plassert skylden der hun mener den hører hjemme (basert på litt informasjon), og media har smurt skylden ut over alle nettsidene. Havarikommisjonen trenger ikke å gå ut av kontoret en gang. Case closed?
Skrevet 29. mars 2012 12 år 40 minutter før denne insidenten skadet en flybru skroget på en annen SAS-maskin som nettopp hadde ankommet fra Kristiansund. Ikke helt sant. Flyet kom fra Molde, DB.no har tydeligvis misset noe her. Her er et bilde fra hendelsen, tatt av min far som satt på flyet. http://www.rbnett.no/multimedia/dynamic/00419/IMAG0152_419332c.jpg (fra artikkel: http://www.rbnett.no/lokal/molde/article444447.ece )
Skrevet 31. mars 2012 12 år Ser at når du turner inn på K forbi gate 13, er det enten K1 eller K2..K2 vil jo være mest naturlig dersom det er en som blir pushet fra 13.. Kan ikke være at NAS piloten valgte K1 isteden for K2, er vel umulig å få sammenstøt dersom norwegian hadde taxet K2 og sas hadde blitt pushet etter prosedyre? Spent på å høre hva som har skjedd her...
Skrevet 1. april 2012 12 år Snakket med en som lempet bagasje den dagen, og han mente at norwegian skulle vært på K2. Det er visst merker i asfalten på hvor langt flyene skal pushes ogsa. -800 skal visst stoppes på første strek. Mulig han ble pushet for langt bak i tillegg.
Skrevet 3. april 2012 12 år Man skal vell være forsiktig med og konkludere, selv om Norwegian ikke var det. Men dette tror jeg er Norwegian feil, de var på feil sted. skulle ha hvert på K2, mener jeg.
Skrevet 3. april 2012 12 år Hemmeligheten er at de vil så gjerne slå seg sammen at de nå gjør det fysisk for å hinte om det.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.