Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en lang tur, men gikk greit syns jeg. Må vende meg til stikka som jeg kjøpte av Fred. Tar tid, men mangler rudder, det er ikke på den stikka, så jeg bruker ei anna stikke som har rudder innebygd. Da er vel pedaler neste.. hehehe

Skrevet

Er mer fortrolig med prop ja, jet er littt langt fremme enda, må bli vandt med prop først, så kanskje.. Men pedaler er et must nå ja. Jeg kan vel sette opp det på stikka som jeg kjøpte vel på den venstre spake er det en knapp, men kan vel ikke brukes som rudder tror jeg. Det fulgte med ett handtak og, med tre spaker, en sort, en blå og en rød. Hvordan prog man de to andre, blå og rød ? den sorte vet jeg er throttle, men hva med de to andre da?

Skrevet

Er bare tre spaker på denne. En sort, en blå og en rød. Det er disse to jeg vil prøve å programmere, men hvor gjør man så det? Finner ikke noe i settings på dette, så littt hjelp til en nybegynner hadde vært greit ja..

http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=322

Er denne jeg har, er også tre knapper under spakene, hva er de til? og hvordan programmerer man disse og ja dere vet, jeg har mange spørsmål ang dette, så ha tolmod med en stakkar som meg.. hehe

Skrevet

Du går inn i FSX settings via options, settings og controls og setter opp axes for Saitek Yoke. Da kan du velge hva du vil ha på disse aksene. Jeg ville ha satt den svarte på Throttle axis, den blå på Propeller axis og den rød på Mixture axis. Så hadde jeg gått inn på buttons/keys og programmert de andre knappene til hva jeg selv ville ha for funksjoner på de tre knappene i bunn på throttle delen.

Skrevet

Da har jeg gått opp en klasse på prop siden til en Lockheed L-188 Electra Cargo Version, en 4 motors prop. Funka veldig bra. Fornøyd nå etter 2 timer flight. Skal prøve jet etterhvert når jeg blir mer vant med spakene og radiobruk etc.. :D

Skrevet

Da har jeg vært tøff nok til å fly en Leer45 fra LECO - LEBZ.

Her er et par 3 bilder som viser at alt gikk supert, brukte autopilot, heading og alt(hold) funka superb.

I luften på vei fra alicante.

2012-4-8_22-16-33-520.jpg

på bakken i Badajoz.

2012-4-8_23-5-15-491.jpg

på bakken fra en annen vinkel.

2012-4-8_23-5-24-488.jpg

Tror det funker sånn noenlunde greit tror jeg. Mye å passe på i forhold til turboprop og vanlig prop.. Men jeg fiksa denne bra... Merk, jeg bruker nå fullskjerm i forhold til det jeg starta med... :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...