Geir Haukland Skrevet 19. mars 2012 Skrevet 19. mars 2012 Liten tur fra Kjeller til Gardermoen med post. Funka bra, men det var jævlig tåke der oppe på Gardermoen (ikke noe nytt) at det var det... hahaha Trene mer senere... Siter
Geir Haukland Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Skrevet 19. mars 2012 Da var Cargo tur i boks. Fra Bodø til Evenes. Kjempetur. Nå svinger det... hahaha Siter
Geir Haukland Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Skrevet 23. mars 2012 Start Bardu til Bannak via Alta for refuel. Grei tur. Alt fungerte som det skulle. Nå begynner det å gå seg til syns jeg. Ha en fin flyge helg fortsatt alle mann. Siter
Benjamin Hennes Skrevet 23. mars 2012 Skrevet 23. mars 2012 Høres bra ut, Geir! Går fort fremover med deg! Siter
Geir Haukland Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Skrevet 23. mars 2012 Det var en lang tur, men gikk greit syns jeg. Må vende meg til stikka som jeg kjøpte av Fred. Tar tid, men mangler rudder, det er ikke på den stikka, så jeg bruker ei anna stikke som har rudder innebygd. Da er vel pedaler neste.. hehehe Siter
Benjamin Hennes Skrevet 23. mars 2012 Skrevet 23. mars 2012 Ahh... Så det var do som kjøpte Saiteken til Fred Kjører selv uten pedaler, men med rudder på joysticken min. Viss du kommer til å fly mest propell vil eg anbefale deg pedaler. Siter
Geir Haukland Skrevet 23. mars 2012 Forfatter Skrevet 23. mars 2012 Er mer fortrolig med prop ja, jet er littt langt fremme enda, må bli vandt med prop først, så kanskje.. Men pedaler er et must nå ja. Jeg kan vel sette opp det på stikka som jeg kjøpte vel på den venstre spake er det en knapp, men kan vel ikke brukes som rudder tror jeg. Det fulgte med ett handtak og, med tre spaker, en sort, en blå og en rød. Hvordan prog man de to andre, blå og rød ? den sorte vet jeg er throttle, men hva med de to andre da? Siter
PEtter blindheim Skrevet 23. mars 2012 Skrevet 23. mars 2012 Vanlig å ha throttle på de to til venstre, propeller pitch på de to neste, og så mixture på de to siste Siter
Geir Haukland Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Skrevet 24. mars 2012 Er bare tre spaker på denne. En sort, en blå og en rød. Det er disse to jeg vil prøve å programmere, men hvor gjør man så det? Finner ikke noe i settings på dette, så littt hjelp til en nybegynner hadde vært greit ja.. http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=28&products_id=322 Er denne jeg har, er også tre knapper under spakene, hva er de til? og hvordan programmerer man disse og ja dere vet, jeg har mange spørsmål ang dette, så ha tolmod med en stakkar som meg.. hehe Siter
Benjamin Hennes Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Sort: Throttle Blå: Propeller pitch Rød: Mixture Er ikke kjent med hva som er hva når det gjelder knappene siden eg har en CH Yoke. Siter
Geir Haukland Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Skrevet 24. mars 2012 Takk. Hvordan setter jeg det for blå og rød? er det en setting et sted jeg må se på for å få det til.. Siter
Fred Solli Skrevet 24. mars 2012 Skrevet 24. mars 2012 Du går inn i FSX settings via options, settings og controls og setter opp axes for Saitek Yoke. Da kan du velge hva du vil ha på disse aksene. Jeg ville ha satt den svarte på Throttle axis, den blå på Propeller axis og den rød på Mixture axis. Så hadde jeg gått inn på buttons/keys og programmert de andre knappene til hva jeg selv ville ha for funksjoner på de tre knappene i bunn på throttle delen. Siter
Geir Haukland Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Skrevet 24. mars 2012 Takker for det Fred. Skal sjekke opp dette litt senere. Nå er det grilltid ute i sola, så ha en fortreffelig dag. Siter
Geir Haukland Skrevet 27. mars 2012 Forfatter Skrevet 27. mars 2012 Da har jeg gått opp en klasse på prop siden til en Lockheed L-188 Electra Cargo Version, en 4 motors prop. Funka veldig bra. Fornøyd nå etter 2 timer flight. Skal prøve jet etterhvert når jeg blir mer vant med spakene og radiobruk etc.. Siter
Geir Haukland Skrevet 8. april 2012 Forfatter Skrevet 8. april 2012 Da har jeg vært tøff nok til å fly en Leer45 fra LECO - LEBZ. Her er et par 3 bilder som viser at alt gikk supert, brukte autopilot, heading og alt(hold) funka superb. I luften på vei fra alicante. på bakken i Badajoz. på bakken fra en annen vinkel. Tror det funker sånn noenlunde greit tror jeg. Mye å passe på i forhold til turboprop og vanlig prop.. Men jeg fiksa denne bra... Merk, jeg bruker nå fullskjerm i forhold til det jeg starta med... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.