Gå til innhold

Ice Cream Sandwich problemer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en HTC Sensation og fikk lagt in ICS(android 4.0.3) for en ukes tid siden. Ingen problemer, smooth as hell. Men i dag begynte det å skje noe som jeg ikke liker. :) Hver gang jeg går ut av sort skjerm og låst skjerm så blir både mobilt nettverk og wifi slått på. Uten at jeg har bedt om det eller gjort noen innstillinger som skulle tilsi det. Har gått igjennom alt av vær og andre apps som bruker nettilkobling for å eventuelt slå av settings, men finner ikke noen setting som gjør at telefon oppfører seg sånn. Nå har jeg sittet i mange timer og leita på telefon, men har bare fått stiv nakke. :) Sjekka android forum og googla så godt jeg har kunnet, men nå står jeg fast. Noen som kjenner til dette, eventuelt har en ide? :)

Skrevet

Hemmelig. Ikke vis dette til noen andre under noen omstendigheter. :) Settings-om telefon-programvareoppdateringer-huk vekk "planlagt sjekking". Nå går den ikke på nett av seg selv lenger. Dette problemet skjedde bare rett etter 12 på kvelden.

Skrevet

Jeg antar at du sitter med ICS versjon LPQ? (Du ser dette i "Build number" nederst på "Om telefon" under "Innstillinger")

LPQ hadde noen få bugs, jeg sitter nå med versjon LP7 som er mye bedre.. Den finnes dog kun for asiatiske land sålangt (jeg er i Filippinene) men du kan trygt flashe den manuelt til din egen telefon. Du mister da norsk språk, men om du er komfortabel med engelsk så spiller det ikke noen rolle..

Utover dette så kan du prøve å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillingene, dersom du ikke gjorde dette fra oppgraderingen fra gingerbread så er det naturlig at ting ikke funker. Ta backup av alt du trenger, 16GB minnet blir ikke berørt av tilbakestillingen.. Nyere versjon kommer sikkert til norge innen kort tid..

Skrevet

Problemet kom tilbake igjen, så jeg beit i det sure eple og gjorde fabrikk reset. Da ble alt så mye bedre, mye "smoother" også. Trengte den resetten. Skrift og fonter forandret seg også. Leste på Android forumet at de anbefalte og gjøre fabrikk reset etter ICS update. Ellers så fant jeg ikke noe LPQ eller LP7 under "Om telefon" nederst eller i det hele tatt som du sa, sjekka alt.

Skrevet
:) Må nesten le så dumt er det. Nå har problemet kommet tilbake. F**n... gir opp snart. Alt virka fint etter factory reset i en dag eller to. Har ikke gjort noe som helst også starter driten wi-fi og mobilt nett av seg selv igjen. Bare etter 12 på kvelden og når jeg da unlocker skjermen. Forbanna irriterende.
Skrevet

Hmm.. Merkelig, det må være en bug på HTC, jeg har Galaxy S2 og har ikke dette problemet.. Om jeg slår av wifi eller mobilt nett så er det av inntil jeg slår det på selv igjen.. Samme gjelder konas Nexus S som også kjører ICS..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...