Anders Westlund Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Fire personer ble skadet da et helikopter i Brasil ble utsatt for såkalt «bakkresonans» redningshelikopter ristet i stykker dette så ikke gøy ut... noen som kan forklare hvordan dette kan skje, og evt hva piloten har gjort galt?? Anders Siter
Arne Sundsbø Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Jeg kan gjette på ubalanse i rotor ved at del av rotor eller mekanismen har falt av. Helikopter er en fantastisk flott oppfinnelse men jeg har aldri tørt å sette meg opp i et. Til det er det en for intrikat mekanisme som er avhengig av at hver minste sprengskive er godt på plass. Et fly elsker lufthavet, et helikopter tvinges opp i det :cool:. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Jeg har masse tid i hocus. Både de gamle og og nye 4xx samt seaking og lynx...fantastisk oppfinnelse. Samt den nye NH-90. Men hvorfor dette skjer vet jeg ikke. Jeg skal prøve og koble på en som vet her... Siter
Kai Dreyer Skrevet 24. februar 2012 Skrevet 24. februar 2012 Om jeg ikke husker helt feil fra når vi hadde helikopterteori så er det noe med (midlertidig)ubalanse/vibrasjoner i rotorsystemet. Hvis dette skjer når man holder på å lande, skal man dra i kollektiven og komme seg opp igjen, før så prøve igjen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.