Even Rognlien Skrevet 18. februar 2012 Skrevet 18. februar 2012 Vært ute og testet min nye ADS-B mottaker i dag Har fått koblet den opp mot Euroscope så jeg kan se ekte trafikk i radarprogrammet som vi ATC-er på VATSIM bruker. Stort sett fornøyd selv, men den har litt problemer med å følge fly under 2000-2600 fot. Trolig på grunn av litt svak antenne. Merket også at skole-laptopen min slet veeldig etterhvert som den fikk inn fler og fler fly, så bevegelsene ble ikke så smoothe i Euroscope som jeg hadde ønsket. Men det ble da resulatater til slutt. Her er 1 time flytrafikk fra i ettermiddag, kortet ned til ca 1 minutt Husk å se i full HD og fullscreen! Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 18. februar 2012 Skrevet 18. februar 2012 Ganske digg Ser ut som de bruker en del shortcuts før PM også, greit å vite for oss vatsimmere Siter
Truls Otto Grande Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 Hvor får man kjøpt dette utstyret hen? Siter
Even Rognlien Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Skrevet 20. februar 2012 Takk for kommentarer alle sammen Noe jeg la merke til var at mange fly kom inn veldig lavt, og at de startet descend mye tidligere enn nødvendig inn mot merge point. De ble liggende lenge i lav høyde, eller descendet sakte for å slippe og levle ut. Skjønner at det klages på høyt fuelforbruk ja... Finnes mange forskjellige typer til veldig forskjellige priser. De to øverste her er vel de mest populære og mest brukervennlige: - Kinetic SBS-3 (ca 5000 kr med frakt og moms) - Airnav Radarbox (ca 5000 kr med frakt og moms) - Mode-S Beast (Byggesett. Skal visstnok være den beste pr dags dato, når det kommer til ytelse. Trolig den som gir deg mest for pengene) (i underkant av 3000 kr inkl frakt og moms) - MicroADSB (denne jeg har. Kostet ca 600 kr + moms) - Plane Gadget Radar - Aurora Virtual Radar 3D Siter
Even Rognlien Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Skrevet 20. februar 2012 Hvis noen er interessert i å se den trafikken jeg får inn live kan dere laste ned dette programmet og koble dere på IP 82.148.183.102 og port 30003. Når programmet er oppe og kjører starter dere Euroscope og connecter på vanlig måte, bare med IP 127.0.0.1 istedenfor å velge en VATSIM-server. Bruk "Easy vatsim" som correlation mode i Euroscope (Other set > General settings) Kun for testing foreløpig... Siter
O85_ Skrevet 20. februar 2012 Skrevet 20. februar 2012 Dette fungerte ikke helt. Ser ut til at du har stokket om IP adressene? Siter
Even Rognlien Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Skrevet 20. februar 2012 Det har du rett i Jonas, posten er endret Siter
Sivert Indergaard Skrevet 21. februar 2012 Skrevet 21. februar 2012 Stilig Even, du får til det meste du! Siter
Truls Otto Grande Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Er servern fortsatt online? Siter
Even Rognlien Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Skrevet 27. februar 2012 Nei desverre.. Er bortreist frem til påsken, mulig jeg setter den opp igjen da Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.