Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Ville bare nevne att det er spill i pukkverket i Hobøl på søndan. Rundt 60 påmeldte til nå så detta blir bra.

Sjekk ut scorpions forumet om noen er klare for litt action.

Skrevet

Vesten funka kjempebra! Dog litt kort etter min smak. Men pytt pytt. Nei, er ikke OD, er i norsk skogcammo.

Ang. AG3en så blir det nok PEQ15 og holo, eller comp2-ish type sikte. Det er ikke CA, veit ikke hvilken type. Kjøpte den brukt. Men jeg vet at en av norges beste airsoftsmither har skrudd og tuna på den. Så den ser nøyaktig slik ut

51_1771890663.jpg

Skrevet

Sweet!

Solgte G3en igjen til en kompis.

Nå består arsenalet av en utrolig custom M4, en MAG-K (Tactical AK74) samt en SCAR-L.

Forøvrig så venter jeg på en ops-core FAST hjelm, så mangler jeg bare noen småting så er fantasy-kittet mitt ferdig.

Hva bruker resten av gjengen som samband? Jeg rocker både PRR og 446-radio.

Skrevet

jeg har en custom ops-core fast hjelm. har en fin dark earth farget med litt svart.

våpenet har jeg bygd helt fra scratch. det er en Diemaco C8A1 som er kanadisk versjon av en M4A1.alle deler er forsterket og bruker 7.4 lipo men kan gå for 11.1 lipo hvis jeg vil.får litt av en fire rate. har til nå ca 20 rpm (rounds pr minute).

av samband bruker jeg en vanlig cobra sender. ikke no mer fancy enn det.

hadde litt tull med C8`n men det løste seg hvertfall. etter en girbox fix så funka det.skal du bygge selv så pass på at motor ikke sitter for dypt. da får ikke motor ordentlig tak. oppdaget det tidligere

Skrevet

Vel, kort sagt, ja?

Airsoft er så mye mer enn bare å 'skyte hverandre med plastikkuler'. Det kan være alt ifra uskyldig 'bakgårdskrig' med noen gode kompiser til store, seriøse arrangement med simulerte krigscenarioer fra virkeligheten etc. Mens noen foretrekker blodseriøs konkurransespill, er det andre igjen som digger rollespillscenarioer med tema innen f.eks. zombie-apocalypse osv. Airsoft er faktisk god trening, både mentalt og fysisk, og ikke en sport du sitter lenge i ro på samme plassen (med mindre du er sniper :D ).

Jeg legger ved en tilfeldig valgt video fra et tilfeldig oppdrag lastet opp på YouTube av en random fyr jeg ikke kjenner, så kan du selv se hva denne sporten kan inneholde (gjør gjerne som meg og bla gjennom tilfeldige videoer på siden til du finner noe du muligens liker). ;)

[video:youtube]www.youtube.com/watch?v=V2CrTpo1bq8

Skrevet

definer billigere. hvis jeg vil f.eks ha en halvautomatisk rifle så koster det au. men igjen så blir det mer sport ut av airsoft da det er sosialt og får en skikkelig god treningsøkt samt at du kan skyte på andre motspillere uten å ta skade. det er også ikke så dyrt for en airsoftrifle som oftest er laget i metall.

men for all del. er morro med praktisk skyting, men det er bare baneskyting man blir å drive med. taktisk og strategisk tenking setter en på prøve og det får man i airsoft

Tommy, du er inne på noe der. simuleringen og realismen som gjør det morro

Skrevet

Som Christian så fint sier det, å skyte med ekte våpen er gøy i seg selv det, men jeg synes faktisk ikke det kan sammenliknes med Airsoft på den måten du gjør det.

Airsoft er en lagsport der man kan (les: skal) skyte på hverandre. Dette kan man ikke gjøre med ekte våpen med mindre man faktisk er i krig eller har onde intensjoner. Hele moroa med Airsoft er jo nettopp 'realismen', det å ha replica-våpen og det å simulere ekte krigssituasjoner uten at man bokstavlig talt tar livet av motstanderen.

Om man skal sette det litt på spissen, kan man tenkes at det blir litt som å si at 'hvorfor gidder du fly flysimulator når du kan fly the real deal?'. Vel, personlig foretrekker jeg begge deler, selv om det er to helt ulike hobbyer. ;)

Skrevet
hvorfor gidder du fly flysimulator når du kan fly the real deal?

Perfekt sitat, faktisk.

I norge kan man ikke ha f.eks en full-auto SCAR-L. I airsoft versjon derimot. Kan heller ikke springe rundt i SIBO-spill med ett ekte våpen.

Har du ikke prøvd det, så prøv det. Er fantastisk kult.

Skrevet

Morsomt å se at det er folk med interesser for airsoft også her inne :)

Har selv drevet med airsoft i 3-4 år, men har vært ingenting i det siste :\\

De som er litt inne i "miljøet", har jo sikkert hørt som ISAF-klubben (ja, vet det er mye som kan bli sagt om den, og lederen, men ikke la det gå utover meg :)), vi var i allefall ca. 20-30 stk som var samlet nesten hver søndag, og spillene var jo høydepunktet, men herlig var også det sosiale. Kan ligge en dag på skytebanen og smelle av alt fra .17 HMR til 308 og 30-06, men det blir ikke det samme sosiale ;)

Når det kommer til kit, så var vi 4 stk som kjørte "likt" kit, og selvfølgelig norsk ;)

Goretex, NFM Bear, AG3 m/ACOG, Glock 17 sidearm...

Som sagt, savner hobbyen, har enda alt liggende, sånn i tilfelle :D

Skrevet

Noen andre som har oppdateringer?

Kjøpte, og modda en CA G3 til en AG3F2, har innskyvbar kolbe, front rail, top rail, PEQ-2, ACOG, grip og harris bipod.

Ellers består forsatt MAG-K'en, den M4en som er på det originale bildet gikk litt til helvette, så jeg kjøpte en til + masse deler og modda som bare det. Endte merkelig nok opp med en MK18 Mod0, Scaren lever også. Kjøpte også en 249SAW ferdig ombygget til norsk minimi. Nyeste tilskuddet er en VFC MK18 Mod1 og en Glock 17.

Ellers har ops coren blitt modda ganske mye, fått meg ett par nye plate carriers (blant annet warrior assault ricas som anbefales sterkt). Neste på lista er å gå full multicam, men dette tar tid da jeg ikke vet hvor jeg vil bestille fra, og hvilken produsent jeg skal velge.

Vedlagt bilde av hvordan core'en ser ut nå.

Xb8Xt8Q.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...