Andreas Stangenes Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Hei folkens. Da var en ny "episode" lagt til mine guider på youtube. Denne tar for seg programmering av rute, sid og star, og forklarer noe av logikken ifht airways og waypoint intersections. Håper den faller i smak. Siter
Roy Ekeblad Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Dette er bare vakkert Andreas. Du er skapt til å lage tutorials, så det må du forsette med! Til stor glede så fikk jeg også med meg at du nettopp har lastet opp tutorials for oppstart av Concorde, og det setter jeg VIRKELIG pris på. Disse skal jeg prøve meg på. Håper du også kommer med videre tutorials ang Concord, takeoff, landing....ja hele pakka, det hadde vært noe Siter
Andreas Stangenes Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Skrevet 28. januar 2012 Tusen takk, Roy, det var veldig hyggelig å høre Concorden er slett ikke så vanskelig når man bare forstår logikken og får nok erfaring med alle systemene. Jeg satt her funderte litt over saken, og kom frem til at Concorden er et fly jeg styrer mye mer ut i fra "følelsen". Det kommer vel av mine svake matematiske evner... Man kan regne ut alt mulig hvis man bare er god nok; hvis ikke må man ty til erfaring. Slik regner jeg ut Vr speed og decent point. Jeg har heldigvis en egen tabell med VT speeds og en excel fil hvor jeg kan regne ut sånn ca hvor mye fuel jeg trenger. Så må jeg legge på litt avhengig av hvor stor del av turen som er subsonic osv. De andre flyene (ngx, 747, md11 osv) forteller meg når og hvor mye jeg må descende. Med concorden må jeg bruke magefølelsen (evt hoderegning eeek) - ofte går det bra, andre ganger må jeg ligge på FL120 i 50 mil... Siter
Carl Nelson Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Concorden er jo et flott fly da Andreas Så hvis man må fly på magefølelsen så er jo det både spennende og ikke minst utfordrende Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.