Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Någon som hört eller läst mer om Spanair som tydligen går i konkurs inatt? http://worldairlinenews.wordpress.com/2012/01/27/spanair-to-shut-down-tonight-after-qatar-airways-declines-to-invest/ Siter
Espen Rønning Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Eier fortsatt SAS deler av Spanair? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Har ikke hørt noe, SAS eier ikke Spanair. Edit Spanair.com fungerer ikke, kan se ut som de legger ned i natt ja. Siter
Timmy Brandt Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Skrevet 27. januar 2012 Nu börjar tidningarna skriva om det så då är det väl ett faktum. Spanair är konkurs! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14281244.ab http://www.expressen.se/nyheter/1.2692538/spanair-ansoker-om-konkurs http://e24.no/naeringsliv/spanair-er-konkurs/20146995 Siter
Steinar Grindstein Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Har ikke hørt noe, SAS eier ikke Spanair. Ikke helt riktig. SAS eier 11%, og kan tape 300mil! http://e24.no/naeringsliv/spanair-er-konkurs/20146995 Siter
per berge Skrevet 27. januar 2012 Skrevet 27. januar 2012 Er nok en trend som vil bli skjebna for mange, ja kansje alle de helt og delvis statseide bastionene innafor luftfarten. Er vel like naturlig som hvilen som helst andre selskap som stadig vekk må tilføres friske midler fra eierne/staten/skattebetalerne. Siter
Carl Nelson Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Ja, og til slutt så gidder ikke staten pøse inn mer penger for tallene er røde og atter røde. Siter
Timmy Brandt Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Skrevet 28. januar 2012 ...och den här historien får en ju att tänka lite på SAS som det heller inte går så bra för och staten får pösa in pengar. Kanske en ny tråd för ämnet men man kan ju undra hur man skulle få SAS att gå med mer vinst än idag? Man kan ju jämföra det lite med SAAB som gick miljon efter miljon minus. Varför inte sätta lite lägre mål? Istället för att sälja 100000 bilar så sparkar vi 5000 personer och säljer av en massa lagerutrymme/lokaler och sätter som mål att bygga 50000 bilar. SAS kan väl göra sig av med ett antal ruter, säga upp lite personal, sälja lite kontor/byggnade, lease ut/sälja flygplan och fokusera på att ha ett fåtal mycket lönsamma ruter? Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Kan gå samme vei med SAS også som flere her inne på forumet har vært inne på uten at vi sitter på de økonomiske analysene. Magefølelsen som slår inn da. Ofte viser den seg å være korrekt, men ikke alltid. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.