Skrevet 27. januar 2012 12 år Någon som hört eller läst mer om Spanair som tydligen går i konkurs inatt? http://worldairlinenews.wordpress.com/2012/01/27/spanair-to-shut-down-tonight-after-qatar-airways-declines-to-invest/
Skrevet 27. januar 2012 12 år Har ikke hørt noe, SAS eier ikke Spanair. Edit Spanair.com fungerer ikke, kan se ut som de legger ned i natt ja.
Skrevet 27. januar 2012 12 år Forfatter Nu börjar tidningarna skriva om det så då är det väl ett faktum. Spanair är konkurs! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14281244.ab http://www.expressen.se/nyheter/1.2692538/spanair-ansoker-om-konkurs http://e24.no/naeringsliv/spanair-er-konkurs/20146995
Skrevet 27. januar 2012 12 år Har ikke hørt noe, SAS eier ikke Spanair. Ikke helt riktig. SAS eier 11%, og kan tape 300mil! http://e24.no/naeringsliv/spanair-er-konkurs/20146995
Skrevet 27. januar 2012 12 år Er nok en trend som vil bli skjebna for mange, ja kansje alle de helt og delvis statseide bastionene innafor luftfarten. Er vel like naturlig som hvilen som helst andre selskap som stadig vekk må tilføres friske midler fra eierne/staten/skattebetalerne.
Skrevet 28. januar 2012 12 år Ja, og til slutt så gidder ikke staten pøse inn mer penger for tallene er røde og atter røde.
Skrevet 28. januar 2012 12 år Forfatter ...och den här historien får en ju att tänka lite på SAS som det heller inte går så bra för och staten får pösa in pengar. Kanske en ny tråd för ämnet men man kan ju undra hur man skulle få SAS att gå med mer vinst än idag? Man kan ju jämföra det lite med SAAB som gick miljon efter miljon minus. Varför inte sätta lite lägre mål? Istället för att sälja 100000 bilar så sparkar vi 5000 personer och säljer av en massa lagerutrymme/lokaler och sätter som mål att bygga 50000 bilar. SAS kan väl göra sig av med ett antal ruter, säga upp lite personal, sälja lite kontor/byggnade, lease ut/sälja flygplan och fokusera på att ha ett fåtal mycket lönsamma ruter?
Skrevet 28. januar 2012 12 år Kan gå samme vei med SAS også som flere her inne på forumet har vært inne på uten at vi sitter på de økonomiske analysene. Magefølelsen som slår inn da. Ofte viser den seg å være korrekt, men ikke alltid.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.