Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er nok en trend som vil bli skjebna for mange, ja kansje alle de helt og delvis statseide bastionene innafor luftfarten. Er vel like naturlig som hvilen som helst andre selskap som stadig vekk må tilføres friske midler fra eierne/staten/skattebetalerne. ;)

Skrevet
  • Forfatter

...och den här historien får en ju att tänka lite på SAS som det heller inte går så bra för och staten får pösa in pengar.

 

Kanske en ny tråd för ämnet men man kan ju undra hur man skulle få SAS att gå med mer vinst än idag? Man kan ju jämföra det lite med SAAB som gick miljon efter miljon minus. Varför inte sätta lite lägre mål? Istället för att sälja 100000 bilar så sparkar vi 5000 personer och säljer av en massa lagerutrymme/lokaler och sätter som mål att bygga 50000 bilar.

 

SAS kan väl göra sig av med ett antal ruter, säga upp lite personal, sälja lite kontor/byggnade, lease ut/sälja flygplan och fokusera på att ha ett fåtal mycket lönsamma ruter?

Skrevet

Kan gå samme vei med SAS også som flere her inne på forumet har vært inne på uten at vi sitter på de økonomiske analysene. Magefølelsen som slår inn da. Ofte viser den seg å være korrekt, men ikke alltid.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …