Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svale: Nå er mesteparten av disse to nyhetssakene sitater, og jeg tviler på at de er noe avisene og nettstedene har funnet på.

Carl: Du skriver: "Innse realiteten folkens og vær heller stolte av at vi har et så flott flyselskap som Norwegian."

Betyr det at vi skal stole blindt på at Norwegian følger loven?

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Og hvis det er "sosial dumping" som du sier...hvorfor griper ikke norske myndigheter fatt i dette da? Hadde det vært sosial dumping inn i dette så tror jeg Kjos hadde blitt stoppet for lenge siden.

Dream on! Sosial dumping har eksistert til sjøs i mange tiår. Nå skjer det også midt i nordsjøen. Forbundene gjør intet, ei heller myndighetene. Jeg står midt oppi det, og har vært der lenger enn jeg ønsker å huske.

Skrevet

Det er ikke det jeg sier eller mener, men det er et uttrykk som heter "Man er uskyldig til det motsatte er bevist", og jeg spør derfor og jeg VIL ha svar på det: Hvor er politianmeldelsene mot Norwegian for sosial dumping, det er vel straffbart? Hvor finner jeg at Norwegian er dømt i en rettsak vedr sosial dumping? Jeg vil ha dokumentasjon på dette NÅ! Det bør vel de som sier at Norwegian begår sosial dumping kunne fremskaffe umiddelbart? Hvis ikke tror jeg heller de skal holde kjeften på seg istedet for å sitte der bak en pc å dikte opp løgnhistorier om Norwegian!

Skrevet
Det er ikke det jeg sier eller mener, men det er et uttrykk som heter "Man er uskyldig til det motsatte er bevist", og jeg spør derfor og jeg VIL ha svar på det: Hvor er politianmeldelsene mot Norwegian for sosial dumping, det er vel straffbart? Hvor finner jeg at Norwegian er dømt i en rettsak vedr sosial dumping? Jeg vil ha dokumentasjon på dette NÅ! Det bør vel de som sier at Norwegian begår sosial dumping kunne fremskaffe umiddelbart? Hvis ikke tror jeg heller de skal holde kjeften på seg istedet for å sitte der bak en pc å dikte opp løgnhistorier om Norwegian!

Hvor gammel er du, Carl? Akkurat nå så fremstår du som en 5 år gammel unge som står og tramper i gulvet og vil ha viljen sin. Det forandrer dessverre ikke på fakta. Du har vel heller ikke fått med deg at Kjos har vært på TV og sagt at han skal ha 5000 nye ansatte, men ingen av dem vil være norske?

Kanskje han burde skifte navn to NOwegian?

Han gjør det han kan komme unna med, og når de blir tatt, så sier de bare at "dette har vi sluttet med", akkurat som de gjør når de får spørsmål om den kontrakten der de kan sparke en pilot som blir syk mere enn 5 dager. I de første Helsinki kontraktene var det 3 dager...

Eller som når de bemannet flyene med "lærlinger" i kabinen. Det holdt de på med helt til de ble tvunget til å slutte/redusere bruken av disse.

Skrevet

Enkelte som er rimelig blåøyde her og tror at Norwegian tvers gjennom er et perfekt flyselskap.. hehehe... Ikke vær så naiv at du tror alt negativt som skrives om Norwegian er oppdiktet. Det er garantert at Norwegian har nok av skjeletter i skapene sine, og at de kjører det på en slik måte at de kan bevisst omgå norske arbeidsmiljølover. Du ser jo hva de svarer når de får spørsmål om arbeidsvilkår: "De er ansatt hos et byrå, ikke hos oss, så vi kan ikke påvirke deres kontrakter. Vi leier bare inn en tjeneste fra dem, arbeidsvilkår er byråets ansvar" ;)

Skrevet

Jeg likte den med aa trekke fram Trond Giske. Han har jo vaert heldig med sine uttalelser i det siste... :)

Alf er leder for Norwegian Pilotforening og har jobbet i Norwegian i en god del aar, men det er jo bra folk her paa forumet kjenner bedre til dette enn egne ansatte.

Skrevet
Det virker på meg som om det er misunnelse og atter misunnelse fordi Norwegian klarer det så utrolig bra i disse økonomisk vanskelige tidene.

Skal VI være misunnelige på Norwegian? Jeg klarer meg fint økonomisk jeg. Faktisk har det aldri gått bedre. Hvis det var det du tenkte på.. eller?

Sorry. Jeg forstår bare ikke hva jeg skal være misunnelig på.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Carl, du kan jo bevise at Norwegian ikke bedriver sosial dumping da?

Kan du fortelle oss hvorfor du ønsker at SAS med litt over 12000 ansatte skal gå dukken? Og hvorfor du elsker Norwegian slik?

Skrevet

Hva vi snakker om del 3

Agnor. At du gir meg advarsel (PM) for ufint språkbruk i denne tråden, er jaggu meg helt på trynet! Hadde du vært en uavhengig moderator så skulle jeg tenkt meg om, men det er du ikke i nærheten av å være.

Har du noe å si, så si det her. Jeg må kunne forvente at folk her inne er i stand til å lese artikler jeg linker til, ikke bare feier det unna med "pisspreik". Det er argumentasjon på lavmål. Drittungenivå.

Jeg skal gjøre det lett for deg. Du skal få slippe å gi meg et spark i arslet, bare si i fra, HER, så er problemet Aslak løst.

Skrevet

Jaggu Aslak, for en gangs skyld er jeg hjertens enig med deg! En skal være både blind og døv for ikke å innse at Norwegian har store utfordringer med sin bemmaningsmodell. Hvilket det ser ut til at det er noen her inne som er. Å påpeke det åpenbare faktum er ikke mye ufint. Såpass bør moderator tåle.

Skrevet

Sist jeg sjekka var det jaggu meg ikke ulovlig å ha sine meninger her i landet, siden vi bor i et såkalt "fritt land". Men det virker som om det på denne siden er dødssynd å komme med sin mening. Jeg skal ikke si hvem den store "henretter" er, men siden dette kommer fra meg er vel det ganske åpenbart?

Skrevet

Det er vel heller ingen som har nektet noen å mene noe. Men det er lov å åpne øynene og se på fakta før en skriker og bærer seg. Både Aslak og Aleksander M. har gjort en god innsats med å gjøre diskusjonen hakket mer saklig, og den informasjonen som bringes på bordet kan ikke bare avfeies med argumentasjon på "pappaen min er sterkere enn pappaen din"-nivå.

Skrevet

I fare for å kaste meg til ulvene, ønsker jeg å komme med noen innspill.

Har over en tid nå ikke vært noe aktiv i diskusjonene er på forumet. Men når jeg da kommer tilbake, synes jeg det synd å se at man krangler isteden for å diskutere.

Alle har forskjellige meninger, og det må alle ha rett til.

Dersom man mener man har rett kan man si det, men man må godta at andre er uenig. Derav en diskusjon.

Men folkens mange har visst sluttet på dette forumet, Agnor prøver sitt beste å holde ting på plass så vidt jeg forstår.

Skal vi virkelig forsette slik at vi skal "skyte på hverandre med kanon"?

Det syns jeg er veldig trist.

Jeg mener at vi burde tenke oss om 2 eller 3 ganger før man poster noe på ett forum.

Husk vi er her for å diskutere i godtlag, jeg er medlem i mange forskjellige forum og har aldri opplevd at det er slik stemning.

Er redd for at noen føler seg "redde" for å legge ut ting på forumet her fordi man frykter at man blir "skutt på".

Dette var mine synspunkter og håper vi alle kan klare å diskutere og ikke "sloss". Da slutter det flere og flere og denne fantistiske ressurs siden vil forsvinne :(

Skrevet

Stort sett enig, men man holder f.eks ikke ting på plass ved å sensurere helt normale ord. Det er rett og slett tåpelig, og man skulle tro vi levde i et land der undertrykkelse er "normalen". Her kan man risikere at neste ord som blir sensurert, er ordet "tåpelig". Fortsetter det slik, kommer jeg etterhvert til å streike. Ikke ved å forsvinne, men ved å ikke levere mer scenery hit. Jeg har ingen interesse av å delta i en sandkasse, spekket med hvalpefett (tissekonkurranser og stygg språkbruk), og sensur.

Skrevet

Kevin Solvang: Helt enig med deg! Synes stemningen her i det siste (fra rundt 2009-2010) har blitt helt sinnsykt dårlig. Det er et fåtall medlemmer som ødelegger med å skrive svært stygge ting til andre og antakeligvis tror de at de har rett til å gjøre det. Når de blir snakket til så reageres det med harme og at "er ikke dette et fritt forum".

Virker som folk glemmer at det de skriver (de få det gjelder) er offentlig for alle og kan spores på nettet i lang tid.

Skrevet

Jeg har holdt meg taus i alle tråder der det har blitt ampert helt siden jeg ble med på forumet. Sikkert fordi jeg ikke er så krigersk av meg...

Gratulerer til Kjos og Norwegian med nye fly. Gratulerer til SAS med nye fly. Jeg håper begge selskapene klarer seg godt i fremtiden. Jeg håper vilkårene for pilotene bedres forutsatt at de forholdene som blir presentert her og i media faktisk eksisterer. Hvorvidt alle flyselskapene har rent mel i posen fra før, gidder jeg ikke å spekulere i. Jeg håper vi får kommende år med akseptable betingelser for pilotene. Så får de som har det ansvaret gjøre det som skal til for at det skjer. Jeg har ikke sagt noe stygt om noen, jeg flyr med både SAS og Norwegian og synes begge er flotte selskap. Sist jeg fløy med Norwegian, lot jeg meg imponere av Sky Interior-designet, faktastisk flott. Moderne fly, mange spektakulære løsninger. Sist jeg fløy med SAS, lot jeg meg imponere av fantastisk service fra hyggelig crew. Fikk kaffekopp og rundstykke fra VIP-plass i cockpit. Made my day, til de grader.

Jeg opplever både Norwegian og SAS som trygge selskap å fly med, og jeg håper jeg kan si det samme om ti år. Jeg flyr ofte fra RVK til TRD når jeg skal noe sted, og da er det lettvint å velge SAS videre med tanke på bagasje. Jeg synes det er helt fantastisk at ground service-gjengen fikser kofferten min mens jeg nyter synet av flyene som kommer og drar mens jeg sitter på transfer. Det er praktisk, men det betyr ikke at jeg ikke liker Norwegian for det. Lenger ut i februar skal jeg til England. Flyr med SAS dit, da det er mest praktisk. Flyr med Norwegian tilbake, da det er mest praktisk.

Beklager om jeg sporet litt av.

Etter min mening kan ingen skyte meg for at jeg mener det :)

Over og ut fra meg!

Skrevet

Tror de aller fleste her, bortsett fra de som ønsker SAS ditt pepper'n gror om at Norwegian trenger SAS og SAS trenger Norwegian når det gjelder oss kunder/PAX. Blir Norwegian ene hersker her på berget for å si det slik, så er det slutt på billetter til 199,-. Hadde det ikke vært for Norwegian, så hadde bilettene kostet 3990,- for samme strekning med samme service. Så den som ber SAS ryke og reise, vet igrunn ikke sitt eget beste. Og man skal ikke være så naiv å tro at Norwegian ikke har tråkket noen på tærne iløpet av den store utviklingen som har skjedd i de senere årene. Klart Norwegian tråkker en og annen på tærne for å kunne klare lønnsomhet. Lykke til ja, til både SAS og Norwegian!!!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...