Gå til innhold

Alkohol i innsjekket bagasje (koffert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld (snart natt, da...)

Kort spørsmål: - Er det tillatt å ha med alkohol i innsjekket bagasje (innland)?

Finner fint lite informasjon om dette, og har ikke tenkt å rote meg oppi noe tullball. Skal ned til Oslo for å feire en venninnne som blir 18 :)

Skrevet

Det folk ikke er klar over er at du egentlig ikke har lov til og ta med deg flasker i kofferten på turen.

Grunen til dette er fordi vist feks noen vin/sprit flasker blir knust i bagasjen i lasterommet kan dette reneutover andres bagasje og sette lukt eventuelt ødelegge bagasjen dems. Vist dette da blir sport opp til din bagasje er du erstatningspliktig for bagasje som dette kan renne inn i.

Her er en liste om hva som er lov og ha som handbagasje og innsjekka bagasje: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Farlig-gods/

Skrevet

<--- jeg ville pakket godt og lagt i kofferten!

regner med problemet er at du evnt ikke får handlet dit du skal siden du vil ofre så mye som å sende den i posten, men jeg tror du har bedre kontroll om du pakker klær og poser rundt enn post.

lykke til, ha en hyggelig feiring.

Skrevet
er det STI(bibelskolen) vi er på?

Hahaha! Made my day :grin:

Når det kommer til glassflasker, så pleier jeg alltid å "polstre" de i gensrer, shortser, teshorter o.l når jeg flyr. Nå i jula hadde jeg ei flaske superior i kofferten, med tax-free sealingen på. Av en eller annen rar grunn så sprang denne lekk (3-4 dråper) i taxfree posen under flighten. Men den var forsatt uåpen, og det var ikke merkbar forskjell i innhold.

Så det å polstre flaskene godt, samt å legge de i en pose anbefales veldig varmt! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...