Marius Granli Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 God kveld (snart natt, da...) Kort spørsmål: - Er det tillatt å ha med alkohol i innsjekket bagasje (innland)? Finner fint lite informasjon om dette, og har ikke tenkt å rote meg oppi noe tullball. Skal ned til Oslo for å feire en venninnne som blir 18 Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 Det er bare å fylle bagen, men prøv å hold deg under 20kg da, samt polstre flaskene godt Reiste hjem til jul i forfjor med 9fl vin, 2fl champis m.mere. Fikk hjerte i halsen når jeg så bagen bli kastet på lastebåndet av stuerne, men heldigvis funket innpakkingen med ullsokker Siter
Stian 320 Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 Det folk ikke er klar over er at du egentlig ikke har lov til og ta med deg flasker i kofferten på turen. Grunen til dette er fordi vist feks noen vin/sprit flasker blir knust i bagasjen i lasterommet kan dette reneutover andres bagasje og sette lukt eventuelt ødelegge bagasjen dems. Vist dette da blir sport opp til din bagasje er du erstatningspliktig for bagasje som dette kan renne inn i. Her er en liste om hva som er lov og ha som handbagasje og innsjekka bagasje: http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Farlig-gods/ Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 18. januar 2012 Skrevet 18. januar 2012 du får kjøpe noe som er under 24% alkohol iflg link og info som SAS hadde her. Men reiseforsikring er god å ha om det sku gå til pokerbordet(er så lei av forum sensur på ord som s-h-i-t, p-o-k-k-e-r osv) er det STI(bibelskolen) vi er på? Siter
Marius Granli Skrevet 18. januar 2012 Forfatter Skrevet 18. januar 2012 Hmm... Kan jo sendes på forhånd. Hvordan er det å sende alkohol i en vanlig postpakke innenlands, da? :confused: Evt bruke kun plastflaske med påfølgende plastpose for å være sikker... Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 <--- jeg ville pakket godt og lagt i kofferten! regner med problemet er at du evnt ikke får handlet dit du skal siden du vil ofre så mye som å sende den i posten, men jeg tror du har bedre kontroll om du pakker klær og poser rundt enn post. lykke til, ha en hyggelig feiring. Siter
Marius Granli Skrevet 19. januar 2012 Forfatter Skrevet 19. januar 2012 Ja, det stemmer. Tusen takk Siter
Even Moe Egenes Skrevet 19. januar 2012 Skrevet 19. januar 2012 er det STI(bibelskolen) vi er på? Hahaha! Made my day :grin: Når det kommer til glassflasker, så pleier jeg alltid å "polstre" de i gensrer, shortser, teshorter o.l når jeg flyr. Nå i jula hadde jeg ei flaske superior i kofferten, med tax-free sealingen på. Av en eller annen rar grunn så sprang denne lekk (3-4 dråper) i taxfree posen under flighten. Men den var forsatt uåpen, og det var ikke merkbar forskjell i innhold. Så det å polstre flaskene godt, samt å legge de i en pose anbefales veldig varmt! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.