Gå til innhold

Ny mobil... skal... skal ikke...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da min nåværende mobiltelefon ser ut til å være på slutten av sitt liv etter 5 lange år med jevnlig (uheldig) "missbruk" (aka. regelmessige møter med asfalt, cement, parkett, mm.) er det på tide å skaffe noe nytt. Av det som er feil med dagens telefon kan blandt annet dårlig batteri, uregelmessige feilmeldinger og deler som ikke lengere sitter helt fast nevnes...

Så blir da spørsmålet; skal jeg kjøpe nye dyrt og fint noe, og satse på at jeg endelig lærer å behandle mobiltelefoner med nødvendig forsiktighet? Eller skal jeg kjøpe noe jeg fant på en butikk for et par hundrelapper som faktisk ikke er noe mer enn nettopp en mobiltelefon? Nuvel, der grubler jeg i alle fall ennå, men selv mine moderasjonsglade foreldre ser ut til å hinte til at en "smart" telefon kan være en god idé...

Så da blir jo det store spørsmålet; hvilken telefon skal jeg velge? Selv har jeg funnet ut at GPS og WiFi er de to vesentligste punktene, men det finnes vel knapt en smarttelefon med respekt for seg selv som ikke har disse funksjonene... Og så kan det vel være lurt å nevne at det for min del neppe blir noe med logoen av et halvspist eple påklistret... :whistle:

Kom gjerne med anbefalninger for telefoner jeg bør vurdere, evt. holde meg unna. Alt som korter ned listen av potensielle valg er en fordel! Foreløpig "etterforskning" tyder på at jeg bør se nærmere på noen HTC og Samsung telefoner...

• Premium Medlem
Skrevet

Har hatt en HTC Desire HD nå i snart 2 år og aldri vært noe tull med den.

Den har en stor skjerm med klare farger.

Aldri noe problem å bruke å bruke qwerty da tastene blir såpass store.

Eneste ulempen må være batteri kapasiteten, men om man ikke bruker konstant wifi, bluetooth, gps osv så holder den en god stund.

Madammen kjøpte seg samtidig en Samsung Galaxy S og hun har hatt små problemer med den hele tiden.

Tlf låser seg, skrur seg av, vanskelig å oppdatere programvaren + + +.

Min anbefaling er iallefall en HTC hvis du kan leve med litt redusert batteri kapasitet, men så kan man jo lade telefonen nesten over alt for tiden :)

Kan også legge til at jeg har mistet min i gulvet X antall ganger, nøkler i samme lomme som tlf, men den lever forsatt i beste velgående :)

Skrevet

Madammen fikk seg en SE Xperia Arc. Fungerer overraskende bra om man vil ha noe litt annet enn en av de mange Galaxy versjonene til Samsung eller noe med eple på.

Min forrige SE var jeg overhodet ikke fornøyd med. Den tok flotte bilder og video, men var elendig på det en telefon egentlig skal brukes til..

Skrevet

Jeg har nå Sony ericsson Neo. Var en test nå.før jul, tror det var tv2 hjelper deg som kåret denne til mest for pengene. En fullgod android tlf. Jeg har hatt fire.til nå. En htc, xperia mini, og huweii. Huweii kunne vært bra om jeg ikke hadde tre reparasjoner grunnet dårlig mic. Neo vil jeg trygt anbefale alle. Jeg bruker denne som firmatlf og batteriet lades stort sett annenhver dag. Så batteri er den også god på

Skrevet

Jeg kjøpte en epleskrott selv (iPhone4) og den har veldig god lyd på musikk, fin oppløsning på bilder, og god lagringskapasitet på harddisk. Men den har en helt ELENDIG telefonlyd og dårlig batterikapasitet, og skjermen er alt for liten til at du kan bruke den som en lomme-PC (det var vel derfor iPad kom).

Så hvis du er ut etter en god TELEFON syns jeg du har gjort en klok beslutning - ikke kjøp Apple sine ;)

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha Iphone?

Mulig jeg tramper skikkelig i klaveret her nå, men Iphone er antakelig den eneste av de telefonene som kalles for "smart telefoner" som virkelig er en "smart telefon".

Super nettleser, SMS/MMS går som en drøm, lett å navigere i kontaktene, uendelig med applikasjoner både gratis og ikke gratis, topp GPS pluss pluss pluss!

Etter at min første Iphone 3G begynte å fuske, så tenkte jeg at jeg skulle prøve en annen telefon. Havnet på en Nokia N8 som i tillegg fikk god karakter på Amobil. Men maken til makkverk!

Sikkert en super telefon, men ikke i nærheten av brukervennligheten til Iphone! Jeg syntes rett og slett den var tungvint i forhold til Iphone. Sikkert litt smak og behag dette og da.

Så nå er jeg en lykkelig eier av en helt suuuuupppppeeeerr Iphone 4S, og kan på det varmeste anbefale den :)

Skrevet

Joda, Are, men nå lister jo du opp alt som ikke har med "standard" telefonegenskaper å gjøre. Synes det er viktig å ha en telefon som faktisk også fungerer bra til å ringe med. Skrøpelig lyd både for enn selv og motpart er ganske trasig når det først og fremst er en telefon.

Jeg har ikke noe imot Apple sine produkter på noen måte, men etter å ha prøvd den i vanlige telefonsamtaler, så er jeg langt fra overbevist om at den er så fantastisk på akkurat det, da sett i forhold til mange andre mobiler.

Galaxy S2 kan være noe å se på, tror dessuten, som mange andre at mange av HTC's modeller er veldig bra, var i allefall fornøyd med min HTC Desire når jeg hadde den.

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Du kjøper Samsung Galaxy S2 eller HTC Sensation XE. Bedre telefon får du ikke i dag. Langt over iPhone i både hastighet, komponenter og operativsystem.

Skrevet

Tja, det ble da en besluttning til slutt, og endte opp på HTC Desire S.

Grunnen til "ikke Apple";

Litt erfaringer fra tidligere, hvor Apple blandt annet hadde de "siste, hotte" mp3-spillerne, men du kunne likevel få langt bedre spillere til en rimeligere penge. Apple ble dermed å betrakte som et "moteprodukt" for min del. Og samtaler med enkelte Apple-brukere gir et nesten religiøst inntrykk hvor funksjonalitet ikke alltid er like viktig. Så for all del, det kan godt hende Apple har laget noen gode prudukter, men jeg har ingen planer om å bli en deltaker i "iReligion"...

Gjest Eivind Oterhals
Skrevet

Du gjorde et godt kjøp! Selger i snitt en stk. Desire S daglig på jobb. :)

Skrevet

Jeg skaffet meg en iPod Touch som musikkspiller en stund etter at det ble kjent at iTunes avskaffer både kopibeskyttelsen, samt kravet om at all musikk derfra måtte brukes på Apple-produkter. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne, og er således en fornøyd Apple-bruker, dog ingen Apple-fanatiker. Den gjør stort sett alt iPhone gjør, minus telefondelen.

Vurderer også å skaffe meg iPad 3 i 2012, dersom de ryktene som eksisterer rundt specs, viser seg å stemme. Vurderte også iPad 2, men synes fremgangen fra iPad 1 til iPad 2 var så skuffende, at jeg bestemte meg for å vente. Det er hovedsakelig Appene tilgjengelig til iPad, som gjør at jeg foretrekker Apple her.

Hva telefon angår, vil jeg nok skifte ut min Nokia N97 i 2012. Det har vært en god telefon rent hardware-messig, men må innrømme at telefonens OS Symbian har fått det til å dette ut en del stygge gloser fra meg fra tid til annen :grin:

Har vært litt interessert i HTC Titan, etter å ha sett noen gode tester for noen uker tilbake, men etter å forgjeves å ha prøvd å finne en butikk som har denne inne, slik at jeg kunne få prøvd den først, har jeg nå offisielt gitt opp. Min nye telefon blir, slik det ser ut nå, mest sannsynelig en Nokia Windows Phone.

Begynnelsen på 2012 kan bli spennende i så måte, for å se om Nokia faktisk annonserer flaggskipet Lumia 900, som i dag bare eksisterer som et rykte. Om denne blir annonsert, med de specsene som det har ryktes om, blir nok det min neste telefon.

Nok babling fra meg. Håper du blir fornøyd med din HTC Desire. Kan nok være enig i at alt Apple-styret, noen ganger grenser til å bli en slags religion. Men må samtidig innrømme at dem har noen gode produkter, og har vært gode pådrivere for den utviklingen vi har sett de siste årene :)

Skrevet

Nå aner jeg ikke hva iPad 3 ryktes å kunne inneholde av CPU osv, men Asus Transformer Prime er jo helt rå med Tegra 3! 4 heftige kjerner som leverer grafikk i nærmest samme klasse som PS3 / XBox 360 og en 5. kjerne som tar seg av bakgrunnsoppgaver.. Det er absolutt verdt å ta en titt på!

Selv har jeg en Galaxy S2 og kan varmt anbefale den, ikke uten grunn den ble kåret til årets smarttelefon både internasjonalt og i Norge. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...