Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er nok en fersking. Om det ikke har noen påvirkning for øvrig trafikk, pleier jeg ikke å ta det videre. Hvis han holder på over lengre tid, og/eller det er fare for konflikt med annen trafikk, er det lurt å rope på en Supervisor. For å gjøre dette skriver du bare ".wallop ", så vil en tilgjengelig SUP komme og hjelpe deg.

Skrevet

Takk for hjelpen.

Det var ingen nybegyner, men han var eller ikke noe fare for annen trafikk. Jeg advarte det flyet som var på samme taxi vei. Det er bare kjekt og vite hva jeg skal gjøre neste gang, og da kan det jo være fare for annen trafikk

 

Skrevet
Jeg skrev bare .wallop men ingen ting skjedde.

Må jeg skrive noe mer en "wallop"?

 

I det første svaret mitt svarte jeg:

 

kommando for å kontake supervisor= .wallop

 

f.eks .wallop unresponsive pilot in Norway.

 

Kan du være så snill å lese svar før du spør på nytt?

 

 

Skrevet

Ikke vær redd for å bruke .wallop. Det sender en melding til alle supervisors som er pålogget. Fungerer på samme måten som ATC channel, men istedet for å skrive en / og så en melding, skriver du .wallop f.eks:

".wallop LN-ABC unresponsive for 10 minutes".

 

Da gjør du det klart for supervisors som er online at han ikke svarer, og hva callsign er. Somregel er det en missforståelse inne i bildet, eller at pilot klienten ikke gir beskjed om inkommende tekstmeldinger (Har skjedd med meg en del ganger. Ganske irriterende).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...