Gå til innhold

Hva inspirerer deg til å fly flightsim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mitt vedkommende så er det den ihuga flyinteressen da. Men jeg har en "sykdom": Det er at hver gang jeg ser et fly på tv, eller på nettet, og da snakker jeg om film, og da spesielt cockpit-videoer, så MÅ jeg fyre opp flightsimmen å fly. Klarer overhode ikke å la være hehe :) Noen som kjenner seg igjen vedrørende en slik "sykdom" ? :) Og det er en hælv**** kul "sykdom" synes nå jeg da :)

Skrevet

Ja vi er noen fine flydioter Carl :crazy:

En flydiots reaksjon på en forsinka flight: Hva sier du, er avgangen min forsinka så jeg må tilbringe de neste seks timene her på Frankfurt main sier du? og med mulighet til ytterligere forsinkelse ,, :blush: .,,,Jiipiiiiiiii,,,,, :grin:

Skrevet

Alltid vært interessert i fly og luftfart selv om utdannelsen har gått innenfor radio og samband. Selvsagt har det også vært en drøm å bli flyger. Kanskje en dag at man tar PPL? (Må bare få tid til det....)

Utrolig interessant, realistisk og ikke minst lærerikt. VATSIM gjør det hele komplett mht realisme.

Blir aldri utlært!

Hilsen 46-åring... !

Skrevet

Ja Reidar Fredrik: Takk Herren for at vi kan fly flightsim. Jeg var for inntil ca 2 mnd siden tilknytta et trossamfunn og det var visst "synd" å sitte på flightsimmen fra solnedgang fredag til solnedgang lørdag. Hvor skrudd går det an å bli? Nope! Her skal det flys og man skal more seg når man selv ønsker! Jeg må si rett ut at flightsim er medisin for både kropp og sjel rett og slett :) Morro :)

Skrevet

Hei

Begynte vel allerede lenge før jeg oppdaget Flightsimulator, alltid interssert i fly, og husker vi når jeg var liten kunne reise til gardermoen bare for og se på flyene;). Det var da man kunne gå opp i 2 etage på gamle flyterminalen og se på flyene i kafeen.. Og ikke minst flygningene til sørligere strøk når jeg var liten førte med seg visse interesser...

Har vært med iFS verden siden FS95 selv om jeg ikke kom ordentlig i gang før fs2000-2002.. Siden har jeg vært hekta, grundig og lenge..

Desverre kan jeg av ymse årsaker ikke ta flyutdanningen, så jeg har nok i stedenfor blitt en skrivebordspilot. Noe som i og for seg ikke er så galt, da man får gjort mye i FS nå.

Og ja, det er en alvorlig sykdom og ha.. Og tildels ganske "irriterende" for de rundt som kanskje ikke er like interessert i fly.. Men mye morro for oss som er hekta da;)

Oddvar

Skrevet

Per: De adventistene som ser på dette med å fly på sabbaten som synd, har en masse svin på skauen skal du vite, men det ties ihjel...Jeg vet det og gjett om jeg er glad er jeg borte vekk fra den sekten der. Men, nok om det. Flightsim er en utrolig spennende å lærerik hobby som gleder mange av oss flightsimmere :)

Skrevet

Kjenner meg elegant igjen Carl. Selv hadde jeg en C64 (Commondore 64) som jeg sverget til mine kamerater om at denne skulle jeg kunne programere innen 6 mnd. var gått. I mellomtiden så var jeg en del av Betania Kirke. Da de 6 mnd. var gått og jeg fint kunne vise frem hva jeg hadde programert av diverse programmer i Basic, så fortalte Betania Kirke at jeg var besatt av djevelen selv og måtte kvitte meg med min C64. Og hva kvittet jeg meg med når jeg fikk ultimatumet? :grin:

Min første programering i C64 Basic, var å programmere en luftbalong med C64 logo og 3 farger som svevde over hele skjermen. Det var min starten for fly interesse ;)

Skrevet

Mitt første møte med fly, må vell være da jeg satt og såg på flyhavarikommisjonen på TV'n hos bestemor ;)

Kanskje ett litt brutalt møte med fly-verden, men jeg kan med stolthet si at jeg lider av dinna "sykdommen".

Det som innspirerer meg for å fly på simmen må nokk være å se eller sitte på med fly :)

Kjøpte min første flightsim i 2007, og har etter det blitt sittende forran skjermen.

Man kan vell og si at fatter liker særs dårlig at det er han som må dra VISA kortet når nytt stæsh skal handlest inn til flysimmen :grin:

Skrevet

Etter å ha sett cockpitfilmer, eller enda bedre, vært ute og flydd i real. Da er det ingen ting som føles bedre enn å ta et par turer i simmen og gjøre ting som man observerte folkene gjøre og gjerne fly samme leg med samme performance (vær og vekter f.eks for å se hvordan flightsimmen repliserer dette)

:)

Skrevet

I sommer kjøpte jeg den Norwegianfilmen som er i shoppen til Dag. Jeg klarer overhode ikke å se hele filmen jeg. Jeg setter den på pause å setter meg ved pcen å fyrer opp flightsimmen. Å se Capt Skogheim sitte der å kalkulere å sjekke på brytere blir for mye for meg og da MÅ jeg på FSX hehe :) Vi er litt gærne og da :D

Skrevet

Helt enig med deg Agnor! Og ikke minst så synes jeg han var utrolig villig til å lære ifra seg i den filmen du laget der. Likte spesielt den walkarounden du hadde sammen med ham da han sa at hvis de fikk en birdstrike så lukta det kylling inni flyet hehe :)

Skrevet

Benjamin, Jeg syns også det er gøy å fly C130. Det blir noe annet enn å fly NGX vha FMC.

Idag fløy jeg fra Lyneham (hovedbase for C130 i UK) til Værnes: EGDL SIREN L9 CPT UQ295 BPK UN866 LEDBO UM604 INBOB M604 SVA Z101 EPOXI M609 TGA ENVA

Du har vel fått med deg de norske liveries: http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/fsx/fly/militaere-fly/royal-norwegian-air-force.html

God jul til alle på forumet!

Jens Leo

Skrevet

Hei

Begynte vel allerede under første flytur i en TU154B2 engang på 1980 tallet... Siden kom jeg over Flightsimulator 95, den første "grafiske" simulatoren, og selv om jeg var grønn amatør til FS2002, var jeg bitt av basillen.. I løpet av FS2002 ble jeg mer "erfaren" og med gode gamle FS2004, var jeg totalt hekta.. Og nå snuser jeg til og med på FSX med 737NGX.. (som er ett fabelaktig fly by the way og anbefalt på det varmeste)

Oddvar

Skrevet

Første gang jeg prøvde dette var en høstdag i 1996.En kompis hadde en versjon av Microsoft flysim og vi fløy litt.Etter det har det vært til og fra med flysim,inntil høsten 2009.

Small til med 2004 versjon og etter det har det kun gått oppover:)....først ny bærbar og en joystick,så Saitek yoke og pedaler og FSX,nå har man skikkelig stasjonær pc med endel utstyr til og kveldene(etter fruen har lagt seg...;). er det inn i "cockpit" for å drømme seg opp i skyene. Aaaaaaaaaaaaaaaaah,for en herlig verden.Er en vanvittig flott avkobling som anbefales......hvertfall 737 NGX.

Skrevet

Hei

737NGX er absolutt ett addons som anbefales.. Pent fly, fabelaktig og fly, og gudene skal vite hvor mye mer avansert en NG var... Selv om det var en standard få hadde, når det kom til FS9... De tok faktisk en helt ny standard for 737 I NGX vil jeg påstå.. Av PMDG produkter, kan jeg også anbefale 747 og MD11.. To fly for long haul, som absolutt anbefales på det sterkeste.

Men, helt som the real deal er det vel ikke, bare nesten;)

Oddvar

Skrevet

Har vært med siden Meigs Field og noen få flyplasser kom på to disketter. Det har vært mye bush flyging på meg. Nå flyr jeg flightsim X og er veldig newbie på Vatsim. Har bygget noen få scenery deriblandt Troll og Jan Mayensfield. Er også blandt de som må finne stedet på flysimulatoren når jeg ser på nyheter eller leser en bok..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...