Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverkenn sony vega eller adobe er gratis program. Les hva folk etterspør og svar deretter.

Sandro, det finnes ikke så mange "gode" (alt er relativt) video redigerings programmer som er gratis.

Har hatt Sony Vega 9 Pro i ett år men må si den er mer komplisert enn hva jeg ser som nødvendig. Verdt prisen? tja,,,når jeg en dag finner ut av det så kansje ;)

Men Sandro, nå er du en betydlig yngre generasjon enn meg så skal ikke se bort fra att du tar det kjappere :)

Skrevet

Det kommer veldig an på hvor avansert du vil ha det, og ikke minst hvilken plattform du bruker.. Hvis du ikke er redd for å installere og ta i bruk siste Ubuntu ( www.ubuntu.com ) som er et gratis operativsystem, så kan jeg varm anbefale OpenShot ( http://www.openshotvideo.com/ ) til enkle redigeringsprosjekter.. Dette er et verktøy som både er enkelt å lære seg og kjapt i bruk.. Det er så klart ikke like avansert som Adobe Premiere eller Sony Vega, men så koster det ikke ei eneste krone heller og resultatet er svært bra.

Her er en demovideo som er laget kun ved bruk av OpenShot som viser litt av hva det har å by på, blant annet ekte 3D animasjon på titler og lignende hvor det integreres med Blender.

Ikke dårlig for et fullstendig gratis verktøy.. :)

Skrevet

Som sagt, det finnes ikke så mye gratis videoredigeringsprogramvare som er brukbart, utover Windows Movie Maker, og iMovie på mac.

For PC er Vegas og Premiere allerede nevnt. I tillegg har du Avid, som på ingen måte er gratis - men du kan f.eks laste ned en 30 dagers demo av "home"-utgaven deres:

http://apps.avid.com/Studio_trial/

(Du finner også demoer av Avids mer profesjonelle produkter, f.eks Media Composer, på samme site)

Lykke til!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...