Gå til innhold

Hjelp de vanskeligstilte nå i julen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen nærmer seg med raske skritt, og igår kunne vi konstatere at det var 1 søndag i advent. Vi bor i verdens rikeste land sies det. Men for mange mennesker oppleves det ikke slik. Mennesker sliter øknomisk og har store problemer med å få endene til å møtes, og dette forverres betraktelig nå i julen. Mange barnefamilier sliter, enkeltpersoner sliter og ikke minst våre alkoholikere og narkomane. Vi må ikke glemme at de to sistnevnte gruppene i samfunnet er mennesker på lik linje som meg og deg. Alle mennesker kan komme opp i en vanskelig situasjon, og fordi om du og jeg har det fint og klarer oss bra denne julen, har vi ingen garanti for at neste jul kan være vanskelig for oss, hvis situasjonen skulle bli slik. Hva med å kjøpe en liten gave, eller oppsøke de som ikke har det så bra? Det er utrolig hva dette kan bety for den det gjelder. Tror du ikke at også vi hadde satt pris på oppmerksomhet hvis det var oss det gjaldt? Jo, det tror jeg. Vi har en flott organisasjon her i landet som heter Frelsesarmeen, og de gjør utrolig mye for vanskeligstilte mennesker både i julen og ellers i året. Hva med å kjøpe noen gaver, og levere disse til Frelsesarmeen der du bor? Hva med å lage en stor gryte god varm lapskaus, kjøpe inn engangstallerkner og bestikk, sette gryten i bilen å kjøre dit du finner våre utslåtte narkomane og alkoholikerne, og tilby dem god varm lapskaus eller suppe. Jeg tror de hadde satt utrolig pris på dette jeg. Her handler det ikke om hvor "snille" vi er, men det handler rett og slett om å bry seg om våre vanskeligstilte. Så jeg oppfordrer herved dere besøkende av denne bloggen å hjelpe til nå mot jul. Jeg skal gjøre det. Tar du utfordringen? Husk at det er bedre å gi enn å få....

Skrevet

Bra initiativ, Carl.

Siden dette er et forum for flyinteresserte vil jeg også vise til "Juleflyet" som ble fløyet av SAS-kaptein Karsten Midttun hvert år fra 1987 til 2009. Innsamlingsaksjonene fortsetter - varene kjøres med trailer og de trenger hjelpemannskaper i forbindelse med utdeling i Tallin. Hjelpemannskaper blir med "juleflyet" og flyr til kostpris.

Se "2011-aksjonen" her: www.juleflyet.com

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...