Skrevet 25. november 2011 13 år Her kommer en fotoserie fra bl.a. min lokale togstasjon her i Sverige (Kr.hamn), samt diverse togbilder, og til sist: bilder fra en av mine reiser med SJ og X2000 i 1.klasse på vei til Stockholm Centralstation: (bildene er tatt: juli 2011) Først litt stasjonsbilder: Så et lite utvalg av togtrafikken i området: Over: drivstoff? i en av mange tankvogner som fraktes på et godstog, og med faretruende illustrasjoner - at innholdet kan føre til både fiskedød/ døde trær.
Skrevet 25. november 2011 13 år Forfatter Over: selv om designen kanskje ikke er det mest moderne, ser materiellet som trekker vognene i allefall svært nytt ut! Så over til turen med SJ og X2000-togsett til Stockholm Centralstation, i 1.klasse med måltid ombord: Over: en tom 1.klasse-avdeling lengst bak. Over: inkludert i 1.klasse, er trådløst internett, samt gratis kaffe/te, vann, frukt, samt aviser.
Skrevet 25. november 2011 13 år Forfatter Over: i de to (tre denne gang) vognene som er reservert for 1.klasse, er det behagelig 2+1 setekonfigurasjon - mens det i 2.klassevognene er 2+2 (som naturlig nok betyr noe smalere seter). Over: bistrovognen ombord på X2000-togsettene. Alle bilder er tatt med et kompaktkamera, Canon Digital IXUS990is - som har spec. på 12.1 megapixler og 5x zoom. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Skrevet 25. november 2011 13 år Har åkt mycket tåg i jobbsammanhang och då nästan alltid 1-klass. Tycker faktiskt inte 1-klass i X2000 är lika bekväm som 1-klass i det lite äldre regionaltågen (Stockholm-Göteborg rutten). Vad tyckte du? Blir spännande och se hur X3000 (X55 Regina?) tågen blir nästa år. Har sett en del provkörningar här i Stockholm och det er riktigt fina tåg med Xenon (Xeon heter det kanske) lampor och grejer.
Skrevet 27. november 2011 13 år Forfatter Nja, jeg synes vel egentlig at 1.klasse i X2000 er greit nok. Når man i flere år har vært vant med såkallt "Komfort klasse" i Norge som NSB leverer i f.eks. BM70-togene, så er X2000 reneste drømmen i forhold, he he.. så det kommer vel litt an på, hva man er vant til. Ja X3000 blir spennende, dog synes jeg ikke de ser like "tøffe" og lekre ut som X2000-togsettene - selv om de har Xenon-pærer ja. Etter siste oppgradering på X2000-settene, synes jeg de tåler tidens tann bra - og skulle ønske de ikke hadde hastverk med å fase ut disse togsettene.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.