Lars B. Frostad Skrevet 25. november 2011 Skrevet 25. november 2011 Her kommer en fotoserie fra bl.a. min lokale togstasjon her i Sverige (Kr.hamn), samt diverse togbilder, og til sist: bilder fra en av mine reiser med SJ og X2000 i 1.klasse på vei til Stockholm Centralstation: (bildene er tatt: juli 2011) Først litt stasjonsbilder: Så et lite utvalg av togtrafikken i området: Over: drivstoff? i en av mange tankvogner som fraktes på et godstog, og med faretruende illustrasjoner - at innholdet kan føre til både fiskedød/ døde trær. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. november 2011 Forfatter Skrevet 25. november 2011 Over: selv om designen kanskje ikke er det mest moderne, ser materiellet som trekker vognene i allefall svært nytt ut! Så over til turen med SJ og X2000-togsett til Stockholm Centralstation, i 1.klasse med måltid ombord: Over: en tom 1.klasse-avdeling lengst bak. Over: inkludert i 1.klasse, er trådløst internett, samt gratis kaffe/te, vann, frukt, samt aviser. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 25. november 2011 Forfatter Skrevet 25. november 2011 Over: i de to (tre denne gang) vognene som er reservert for 1.klasse, er det behagelig 2+1 setekonfigurasjon - mens det i 2.klassevognene er 2+2 (som naturlig nok betyr noe smalere seter). Over: bistrovognen ombord på X2000-togsettene. Alle bilder er tatt med et kompaktkamera, Canon Digital IXUS990is - som har spec. på 12.1 megapixler og 5x zoom. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig! Siter
Timmy Brandt Skrevet 25. november 2011 Skrevet 25. november 2011 Har åkt mycket tåg i jobbsammanhang och då nästan alltid 1-klass. Tycker faktiskt inte 1-klass i X2000 är lika bekväm som 1-klass i det lite äldre regionaltågen (Stockholm-Göteborg rutten). Vad tyckte du? Blir spännande och se hur X3000 (X55 Regina?) tågen blir nästa år. Har sett en del provkörningar här i Stockholm och det er riktigt fina tåg med Xenon (Xeon heter det kanske) lampor och grejer. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 27. november 2011 Forfatter Skrevet 27. november 2011 Nja, jeg synes vel egentlig at 1.klasse i X2000 er greit nok. Når man i flere år har vært vant med såkallt "Komfort klasse" i Norge som NSB leverer i f.eks. BM70-togene, så er X2000 reneste drømmen i forhold, he he.. så det kommer vel litt an på, hva man er vant til. Ja X3000 blir spennende, dog synes jeg ikke de ser like "tøffe" og lekre ut som X2000-togsettene - selv om de har Xenon-pærer ja. Etter siste oppgradering på X2000-settene, synes jeg de tåler tidens tann bra - og skulle ønske de ikke hadde hastverk med å fase ut disse togsettene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.