Carl Nelson Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 For meg er pinnekjøttet det viktigste. Så kommer ribba og julepølsa, og deretter gode drikkevarer:) For ikke å snakke om riskremen:)) God jul folkens! Siter
per berge Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Akkejak,,,ja og ribbe,kjøttkaku, medisterpyshje, griseple, surkål og lefse da sjølsagt Siter
Tommy Bernes Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Lenge til Jul enda da men la gå :grin: Pinnekjøtt er ekte julemat, hvertfall for min del. Ingen diskusjon Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Er nok pinnekjøtt her og. Ingenting annet som gjelder Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Her er det ribbe med rødkål, poteter, svisker (så man får det fort ut igjen.. Hard mat for magen), sossisser og grønnsaker.. Førstedagen er det fisk God jul, dere Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ribbe, sossiser og andre medister-snadder : ) Pinnekjøtt er romjulsmat for meg : ) Drikke til blir ofte rødvin da eller en god øl Siter
Haagen Tangen Eriksen Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 andebryst eller kalkun Siter
Ståle Wærness Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ribbe med medister pølse/kaker surkål+rødkål og poteter. Riskrem til dessert hos far 1. dag er det enten det samme eller fisk hos mor Siter
Carl Nelson Skrevet 23. november 2011 Forfatter Skrevet 23. november 2011 Nei, folkens idag skal jeg ha en forsmak på julaften så jogger jeg ned på Rema å kjøper pinnekjøtt hehehe Siter
Lars K. Rønes Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Varierer veldig, har hatt alt fra Grandiosa til pinnekjøtt og ribbe.. de to sistnevnte er ikke noen favoritt hos meg, så jeg lager meg oftest en god middag av fjærkre eller en god biff eller noe sånt.. Siter
Helge Sakkestad Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Enig med Lars! Har selv alltid hatt lyst på Grandiosa på julaften, men aldri fått lov :grin: Sist jul var jeg utenlands og da ble det bl.a. nudler, men ellers er det mest ribbe som gjelder. Siter
Frode Skibrek Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Her går det i Ribbe. Starter med en gang Fjordlands Juletallerken kommer i butikkhylle, og avsluttes med skikkelig hjemmelaget ribbe. Får aldri nok av ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe. Hei hå, nå er det jul igjen ...... Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Pinnakjøtt og julabrus her! Og riskrem selvfølgelig! Siter
Carl Nelson Skrevet 23. november 2011 Forfatter Skrevet 23. november 2011 ÅH det er så "GØTT" atte Siter
Tommy André Bertelsen Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ribbe, pinnekjøtt, julepølser og salt potetgull, faktisk (det skal sies at det er mye tilbehør også). Og når det kommer til drikke går det i juleøl og akevitt. Awesome dinner is awesome! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Selv om Ribbe og Torturert kjøtt (Pinnekjøtt) ikke er favoritten min, så blir det alltid det på jul. Akkompagnert av Lervig's Juleøl, og Akevitt. I år, som så mange andre år, blir det genuin utenlandsk mat! Siter
Anders Westlund Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 når julen feires hjemme i Norge, så er det pinnekjøtt på julaften med tilbehør, og så er det som regel fisk på 1. dagen, evt noe annet lett, og så kommer ribba på 2.dagen (25.12). det hele skylles godt ned med øl, akevitt og cognac etter mate Når jul feires i tyskland (med svigers), så er det en god blanding av mat, men det går i mye svin....også her blir det skyllet ned med mye øl og schnapps Anders Siter
Henrik Simonsen Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Pinnekjøtt og Julebrus! Da er d jul! Siter
Carl Nelson Skrevet 23. november 2011 Forfatter Skrevet 23. november 2011 Julebrusen er jo nesten like viktig som drammen den hihi Siter
Magnus Vie Pettersen Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Hjemme hos oss er det så strenge matradisjoner på julaften, at all mat uten pinnekjøtt og litt pølse, er forbudt!!! Julebrusen er aldri langt unna på julaften!!!! 1. Juledag blir det middag hos bestemor, hvor bordet er dekket med masse ting eg ikke en gang tørr å gjette på, hva er!!! Siter
Daniel Klepp Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Pinnekjøtt og ØL! Riskrem til dessert Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ribbe, sossiser og alt annet tilbehør. Til dessert Multer fra Varangerhalvøya-manditory! eller sist jul jeg spiste multer var de fra Andenes. Men shit samma ingen skikkelig julestemning uten grevinnen og hovmesteren 2115 23.des og multer like før gavene. God jul! Siter
Kristian-Mikkelborg Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ribbe med godt tilbehør. Så blir det medisterkaker å julepølser i tilegg. 1. dagen er det pinnekjøtt, og 2. dagen ribbe igjen Drikke blir da hvis jeg må kjøre/holde meg edru, julebrus eller alkoholfri øl(kjempe digg med øl uten alkohol og igrunn ) - eller ett glass rødvin eller to hvis jeg slepper å kjøre i år.. =) Siter
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 24. november 2011 Skrevet 24. november 2011 På julaften er det lutefisk med erterstuing, bacon, poteter og gulerøtter Snadder Siter
Åge Storli Berg Skrevet 24. november 2011 Skrevet 24. november 2011 På julaften er det ribbe. Til drikke er det julebrus, øl og akevitt. Til dessert er det enten fruktsalat eller riskrem, hvor sistnevnte uten tvil er favoritten. Siter
Karl M Arsenal Ellingsen Skrevet 25. november 2011 Skrevet 25. november 2011 Er hos svigers på julaften og de varter opp med pinnekjøtt og lutefisk. Når det gjelder drikke går det i øl og akevitt. Siter
Carl Nelson Skrevet 25. november 2011 Forfatter Skrevet 25. november 2011 Jeg var adventist tidligere og der var svinekjøtt fy mat. Men hva pokker? Skal en sekt bestemme hva jeg skal spise? Nei tenkte jeg og kom meg helskinnet bort fra galskapen . Juleribba og pølsa skal ingen få lov å ta ifra meg Siter
Karl M Arsenal Ellingsen Skrevet 25. november 2011 Skrevet 25. november 2011 Jeg tenker det finnes andre(kanskje omstridte?) grunner til at en bør holde seg litt unna svinekjøtt, enn akkurat religionen. Men enkelte religioners uaksept for svinekjøtt må på den annen side ha et opphav. Til å kunne svare på hva det evt. skulle være, er jeg litt for lite skolert i Bibelen, Koranen og Torahen til å kunne si noe om. Siter
Espen Sæther Skrevet 25. november 2011 Skrevet 25. november 2011 hær i nord går d nok i Ribbe med div tilbehør. etter middag går d gjærne i is, multer å det som verre er. hehe drikke går d i Mack juleøl, akevitt, julebrus. jada, ikke så lenge igjen jo. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.