Gå til innhold

Hva spiser og drikker du på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Er nok pinnekjøtt her og. Ingenting annet som gjelder :D

Skrevet

Her går det i Ribbe. Starter med en gang Fjordlands Juletallerken kommer i butikkhylle, og avsluttes med skikkelig hjemmelaget ribbe. Får aldri nok av ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe ribbe.

Hei hå, nå er det jul igjen ......

Gjest Erik Olsen Bru
Skrevet

Pinnakjøtt og julabrus her! :)

Og riskrem selvfølgelig! :D

Skrevet

når julen feires hjemme i Norge, så er det pinnekjøtt på julaften med tilbehør, og så er det som regel fisk på 1. dagen, evt noe annet lett, og så kommer ribba på 2.dagen (25.12). det hele skylles godt ned med øl, akevitt og cognac etter mate :)

Når jul feires i tyskland (med svigers), så er det en god blanding av mat, men det går i mye svin....også her blir det skyllet ned med mye øl og schnapps :)

Anders

Skrevet

Hjemme hos oss er det så strenge matradisjoner på julaften, at all mat uten pinnekjøtt og litt pølse, er forbudt!!!

Julebrusen er aldri langt unna på julaften!!!!

1. Juledag blir det middag hos bestemor, hvor bordet er dekket med masse ting eg ikke en gang tørr å gjette på, hva er!!!

Skrevet

Ribbe med godt tilbehør. Så blir det medisterkaker å julepølser i tilegg. 1. dagen er det pinnekjøtt, og 2. dagen ribbe igjen :P

Drikke blir da hvis jeg må kjøre/holde meg edru, julebrus eller alkoholfri øl(kjempe digg med øl uten alkohol og igrunn ;) ) - eller ett glass rødvin eller to hvis jeg slepper å kjøre i år.. =)

Skrevet

Jeg var adventist tidligere og der var svinekjøtt fy mat. Men hva pokker? Skal en sekt bestemme hva jeg skal spise? Nei tenkte jeg og kom meg helskinnet bort fra galskapen . Juleribba og pølsa skal ingen få lov å ta ifra meg :)

Skrevet

Jeg tenker det finnes andre(kanskje omstridte?) grunner til at en bør holde seg litt unna svinekjøtt, enn akkurat religionen. Men enkelte religioners uaksept for svinekjøtt må på den annen side ha et opphav. Til å kunne svare på hva det evt. skulle være, er jeg litt for lite skolert i Bibelen, Koranen og Torahen til å kunne si noe om.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...