Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du Frode, du Frode!

Poenget mitt er.... Jeg gir ******** i båter... Sjøen er ikke for alle, den er for folk som har råd til det og liker å vise frem plastjolla si... Forlengelse av **** kaller jeg det... Samme med de som kjører fancy biler når en god og driftssikker Toyota egentlig holder... den tar deg dit du vil... Men egoet til enkelte gjør at de setter eget og andres liv i fare for å vise at de har råd til det..... Og bruker det som sjekketricks og annet i ettertid....

Nei,Ginger.... You are just a man... The boat does your job...

Du valgte en idrett hvor du bare tuner en motor, og ferdig med det (jeg vet det er mer , men gidder ikke ramse opp). Ikke noe som utfordrer deg psykisk, noe som gjør at du må virkelig tenke... For det REKKER du ikke i sporten din... Det går på det mest grunnleggende menesker har... innstinkt... Jeg trenger ikke å stå i noen bok som WR-holder... Alt jeg trenger er å vite at jeg klarer noe... Og det gjør jeg... I motsetning til deg har nok jeg hatt langt mer å vokse på.... Å være født med hareskår og åpen gane får deg til å innse at ikke alt er like viktig her i livet... Noen må faktisk sloss for å overleve... Så nei... Å putre rundt i en liten jolle betyr ingenting for meg hva man anser for prestasjoner...

For det første er som oftest glassfiber båter og ikke plastjolle.

For det andre er det ikke en plast jolle jeg kjører rundt i, det er 100% Carbon fiber, glassfiber eller plast som du sier er for tungt.

Nesten alle race båter nå i dag er laget av Carbon/Kevlar!

Bare tuner en motor, jaha ? Jeg har faktisk ikke tunet en motor, for jeg kjører en klasse med standard motorer hvor alle motorer er like!

Likte spesielt denne komentaren her.

Ikke noe som utfordrer deg psykisk, noe som gjør at du må virkelig tenke...

Dette er ting folk sier som ikke har en dritt peiling om hva de snakker om!

Det er psykisk utfordrende og man må virkelig tenke.

Vil bare ta inn ett eksempel.

I bilsportens F1, du har bare en motor som driver bilen der, men tror du Sebastian Vettel bare sitter på rompa og ikke trener ?

Han trener nok mer per uke enn du noen gang har gjort!

Jeg trener også daglig psykisk og mentalt for å klare å hevde meg i toppen, det er mange timer trening i uken. Mer enn du kan tenke deg.

Har lyst til å ta med ett godt eksempel fra en video.

Frode hør godt etter på tiden 2:40 til 2:55.

[video:youtube]jQg3MWkUzM4

Samme som jeg skulle ha sakt att det ikke kreves noe av en fly pilot. Er ingen utfordrer å være en pilot, der har du alt av ILS, AutoPilot, og masse andre hjelpemidler.

Blir det samme du snakker om Frode!

Hadde denne sporten vært interessant, hadde vel Eurosport sendt MYE mer av den, noe jeg ALDRI har sett dem gjøre... De gjør det nok, men de sender ikke på samme måte som fotball, rally etc...

Ikke så rart.... Rekorden til Marius er , hold dere fast: 90,860KMH.... Det vil si.... Jeg NYSER raskere...

Hmm, javel, det har gått båtrace både på NRK, TV2, Viasat Sport N, Viasat Sport Motor, Eurosport og mange andre kanaler. Bare du som ikke har sett det.

Rekorden er 90,860KM/H jepp, det stemmer, det er faktisk 2,82 KM/H over den gammle rekorden som var for klassen, jeg ville likt å sett deg nyse fortere enn 90,860KM/H i over 1000meter x2. Dette er en gjenomsnits fart over 2 KM.

Speed dosn't come easy on wather, racing over the wather at 120MPH takes more thrust then 200MPH at land.

I vann er det mer friksjon enn det er i luften eller på veien!

Selv du burde vite dette Frode!

ALLE kan kjøre fort rett frem med en plastjolle, slik som Marius gjør... Hvis de har råd til det.... Jeg for min del prioriterer andre ting...

Jaha, hadde du kjørt en plastjolle med samme motor hadde du kjørt MAKS 30KM/H.

I racing er det ikke lett å finne den siste 0,1 KM/H som man kansje trenger til å vinne.

Og vi kjører faktisk ikke bare rett frem.

Men på ett rekordforsjøk gjør man det ja, men det er ett helt annet oppsett på. For å sette den rekorden var det faktisk tro det eller ikke, 20 timer med testing og feilig før rekordforsjøket. Alt må klaffe!

Skrevet

Frode? Hvorfor er du så forbanna feig at du sletter det drøyeste du skrev? Har du rett og slett ikke baller til å stå for det du sier? Det er så sykt dårlig gjort mot Marius. Måten du opptrer på sier meg bare at du er misunnelig! Du skulle vel også gjerne hatt en verdensrekord? Og det har du.. Verdensrekord i å snakke dritt om andres prestasjoner.

Du sier også at de som kjører båt kun gjørt det for å sjekke damer. Slik jeg tolket det når du blandet inn penisforlengeren.

Om du tror det må du tro om igjen!

Gratulerer, Marius! :)

Skrevet

Først og fremst må jeg bare få si Gratulerer Marius, fantastisk prestasjon ! Ikke alle som kan si de har en WR ! :)

Frode, må nesten begynne å tro at det er du som ikke tenker psykisk ? Hadde du satt verdensrekord i noe, hadde du ikke nølt et sekund med å fortelle noen om det, å ja det er kanskje skryt, men det er sånn vi mennesker er lagd.... Om man oppnår en bra prestasjon er det naturlig å si det til venner eller som her, poste på et eller annet forum, fordi vi liker skryt. Alle mennesker liker å få høre noe bra om det man er god i, å da er det vell ikke spesielt gøy når en som deg rakker ned på de som faktisk er stolte over seg selv! Er en grunn til at mange har forlatt FS... Er nesten på randen til å dra selv når jeg ser innlegg som dette!

Skrevet

Snakk om å skli ut en tråd.

En flott prestasjon Marius, dog kommer du ikke langt hos meg med selvskryten du har kommet med på forumet de siste årene.

Et tips på veien fra en som har tryna så det har syngt etter et par ganger før:

Det kan ofte være greit å holde enkelte prestasjoner for seg selv, det er flott at du er stolt over prestasjonene dine, men ikke mat det ned i halsen på folk. Det ender bare med sure oppstøt og dårlig stemning.

Ikke missforstå meg, det er lov å skryte av seg selv, og det er viktig å vise seg litt frem. Dog kan man kanskje vise navnet sitt i andre sammenhenger enn bare akuratt når du har gjort en prestasjon, og samtidig kanskje bare holde seg til de store slik som denne. Sparer fellesskapet for mye unødvendig skittkasting.

Skrevet

Hadde det vært en av de andre aktive medlemmene på forumet, som man føler man kjenner gjennom mange innlegg som faktisk er om det dette forumet faktisk handler om, da er det på en måte greit.

Men når man dropper innom en gang i kvartalet for å fortelle om en prestasjon i noe ureltatert dette forumet. Så får man disse tilbakemeldingene fordi ingen føler de kjenner deg og har dermed ikke interesse av å lese det heller.

Skrevet

Du Frode, har du bare noe negatift å skrive, er det mye bedere å ikke skrive en eneste DRITT!!!

Så neste gang du legger inn ett innlegg her jeg ikke liker, skal jeg skrive masse dritt bare ?

Skriver bare

NO NEVER I'LL NEVER GO DOWN ON YOUR LEVEL!!!

Og igjen, vil jeg bruke ett av mine favoritt sitater jeg også har brukt litt før i denne posten!

Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience

Nyt "seieren" du vant bare att alle ser dumt på deg, så GRATULERER!!! ;)

Samtidig, vil jeg spørre deg Frode det samme som Daniel Larsen har spurt deg.

Frode, er alt vel om dagen?

Snackbaren

Snackbaren er plassen for alt utenomsnakk som ikke har noe med fly/simulatorer å gjøre. Emner som sklir ut i andre kategorier blir flyttet hit.

Skrevet
Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience
Hm..... Tror ikke du har FORSTÅTT det sitatet der skikkelig' date='Marius....Les det understrekede til du forstår det ;) Man lærer nemlig kun igjennom erfaringer man gjør seg...Og hvis du mener at erfaringer gjør en til en i d i o t....Javel det får DU stå for. Og om jeg er en i d i o t kommer vel ann på øyet som ser.... Er endel som har samme oppfatninger som meg om deg her inne,ser det ut til hvis du ser igjennom tråden...Bjørn Petersson sa det veldig bra det jeg egentlig vile frem til:

Det kan ofte være greit å holde enkelte prestasjoner for seg selv, det er flott at du er stolt over prestasjonene dine, men ikke mat det ned i halsen på folk. Det ender bare med sure oppstøt og dårlig stemning.Ikke missforstå meg, det er lov å skryte av seg selv, og det er viktig å vise seg litt frem. Dog kan man kanskje vise navnet sitt i andre sammenhenger enn bare akuratt når du har gjort en prestasjon

Frode' date=' er alt vel om dagen?[/quote'] Jada. Og med dere?

NO NEVER I'LL NEVER GO DOWN ON YOUR LEVEL!!!
Jeg foretrekker å heve meg over slike skrytepaver som deg' date=' så du skal slippe å gå nedover for MIN del.......Kjøp deg heller en stige og klatre ned fra pidestallen du har satt deg selv på som "UIM WORLD SPEED RECORD HOLDER" og begynn og oppføre deg litt....Jeg respekterer tittelen , men ikke innehaveren av tittelen...

Finner det ARTIG at du tidligere i tråden sammenliknet deg med Sebastian Vettel.... Du kjører ikke i en F1-klasse i det hele tatt så lukk igjen. Inntil du kjører en slik båt. Bjørn Rune Gjelsten skryter sikkert ikke i nettfora av sine prestasjoner på den måten du gjør....

Nyt "seieren" du vant bare att alle ser dumt på deg' date=' så GRATULERER!!![/quote']Seier? Tror du virkelig jeg ønsket å "vinne" noe? Jeg la frem min ærlige mening.... Noe som jeg ser som min fulle rett.....Og helt ærlig...Folk får mene hva de vil.... Jeg bryr meg ikke spesielt ....en til som ser dumt på meg ..... vel... er mye annet å se på,de kan heller bruke tiden på det....

Men... Jeg ønsker ikke å ta noe videre del i denne diskusjonen da jeg har fått frem mine synspunkter..... Nå har jeg vel plukket deg i biter på samme måte som du forsøkte med meg tidligere i tråden.... Det klarer seg for meg....

Ha en flott dag :)

EDIT:

Feig.no
Jeg ser ikke hvorfor jeg skal være "feig"? Er et fordi jeg velger å trekke meg fra videre diskusjon? Vel... Når man synker ned på det nivået du fremviser med den kommentaren , så sier vel det seg selv... Jeg vil faktisk påstå at Marius klarer seg langt bedre UTEN hjelp av slike tullete "barnestreker".Han har faktisk svart på det meste jeg har stilt spørsmål ved, noe jeg setter pris på. At jeg og Marius nok har to forskjellige syn på ting, har som nevnt over mest mer erfaring og modenhet å gjøre. Marius er flink i idretten sin, uten tvil. Poenget er det at han tydelig er litt vel glad i å skryte av det til det blir kvalmt, slik JEG ser det(Og iflg denne tråden flere andre også... ) Litt ydmykhet er nok noe Marius må jobbe med. Det vil bare bidra til å gjøre han til en ENDA bedre fører.
Skrevet

Min mening om temaet

Jeg synes Bjørn Petterson og Daniel Klepp forklarer dette på en god måte. Veldig bra at du har fått en verdensrekord,

men når det virker som om du kun "dumper" innom for å skryte så får du fort et stempel som arrogant og kjepphøy.

Til Skibrek

Du aner ikke hvor mange ganger jeg titter innom dette forumet for og ufrivillig havne innom en tråd med screenshots en landing eller et nytt fly. Dette er ting som ikke kunne brydd meg mindre.

Alikevel poster jeg aldri noe om dette i de gjeldene trådene, nettopp fordi at jeg ikke gidder å kaste bort tiden min på noe jeg ikke bryr meg om. Og ihvartfall ikke rakke ned på andre som kanskje finner dette interesant.

Du burde kanskje bare gitt F i å kommentere noe i det heletatt.

Å rakke ned på andre fordi du mener dette er noe du rett og slett gir f i, gjør ikke annet enn å dra denne tråden i feil rettning.

Til Fredriksen

Jeg liker ikke hvordan du på død og liv må forsvare deg ved å sitere utsagn og deretter legge til forsvaret ditt. Dette blir rett og slett for dumt.

Du kunne fint argumentert på en annen måte enn å direkte svare på sitat.

RF: De utsagna du kommer med blir bare for dumt.

Skrevet

Har selv vært aktiv båtsportutøver i mange år,og da i klassene Offshore 3B og 3C.Det å kjøre fort på vannet er ikke alltid enkelt,men det får da være grenser for hvor stor prestasjon noen skal ha det til å bli.En ting er det å trimme båten riktig(trimme=få båten til å ligge bra i vannet)og riktig valg av propell,men man skal ha litt flaks med tanke på vær og vind også.Gratulerer med hastighetsrekord,og det var sikkert veldig moro,men en hastighetsrekord i GT-30 kan ikke sammenlignes med verken F1 eller MotoGP.Gjør du det samme i f.eks F2000 så skal du få tommel opp av meg.

Skrevet
Jeg respekterer tittelen , men ikke innehaveren av tittelen...

vs.

Ikke så rart.... Rekorden til Marius er , hold dere fast: 90,860KMH.... Det vil si.... Jeg NYSER raskere...

&

Du valgte en idrett hvor du bare tuner en motor, og ferdig med det (jeg vet det er mer , men gidder ikke ramse opp). Ikke noe som utfordrer deg psykisk, noe som gjør at du må virkelig tenke... For det REKKER du ikke i sporten din...

Skal innrømme at jeg ikke har mye til overs for folk som lager tråd på tråd med skryt innenfor ett enkelt tema. Da er det bedre å bare holde seg til én tråd og oppdatere den etterhvert. Men når jeg ser hvordan enkelte klarer å ødelegge alle trådene til Marius, skjønner jeg hvorfor han starter nye threads hele tiden.

Er endel som har samme oppfatninger som meg om deg her inne,ser det ut til hvis du ser igjennom tråden...Bjørn Petersson sa det veldig bra det jeg egentlig vile frem til

Joda, og Bjørn klarte å si det på en ordentlig måte. Synd at enkelte åpenbart ikke har den evnen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...