Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får du(dere) nøkkeltall og info om mitt cargo selskap :grin:

 

Company Name Air Cargo Systems

Bases 18

Cash 33890816

Jobs Completed 1646

Longest 2061

Pilot Name PÃ¥l Bernhardsen

Aircraft 14

Net Worth -15689990

Jobs Failed 23

Heaviest 482322

Rank Text Test Pilot Pilots 15

Difficulty Easy

Completed Self 404

Avg Condition 99.8

Reputation 98

Last Uploaded 08-OCT-2011 FS Version X

Completed AI 1242

------------------------------------

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EGLL

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX ENGM

PMDG MD-11F Fedex McDonnell Douglas MD-11F PW LOWS

PMDG 747-8F Cargolux Boeing 747-8F EDDM

Boeing 737-86NNGX Norwegian Air Shuttle Winglets Boeing 737-800NGX EKCH

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EDDK

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EDLW

LN-NOL iFly Boeing 737-800 (Wide screen) LFPO

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX LSZH

Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EHAM

 

Kilde: http://www.airhauler.net/portal/

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Hei Erik

Du kan bruke alle slags fly i Air Hauler. Du kan importere nye fly som du har til FS-X inn i Air Hauler. Dette gjøres meget enkelt med en wizard. Du må oppgi noen parametre som rekkevidde og drivstofforbruk. Disse tallene finner du i forumet til Air Hauler for de aller fleste flytyper.

 

Det eneste som er idiotisk er at du må oppgi drivstofforbruket i volum og ikke i vekt. Hva de som utviklet Air Hauler har tenkt når de fant på dette, lurer jeg virkelig på.

 

I Air Hauler har du tre vanskelighetsgrader. I den vanskelige begynner du med en Cessna 172, middels begynner du med en Cessna Caravan og i den lette begynner du med en Learjet. Alle disse flyene er default i FS-X.

 

Dette er faktisk det momentet som jeg liker minst med Air Hauler. Man burde starte med en gitt pengesum, og kjøpt flyet selv.

 

For å unngå marerittet med FS sine defaulte fly (som etter min mening ikke er flybare), så kan du bytte om Microsoft sin defaulte Caravan med for eksempel Carenado sin med å legge inn Microsoft sitt navn på flyet i carenado sin aircraft.cfg fil. Man må da huske på å bytte navn på flyet i Microsoft sin aircraft.cfg fil først.

 

Hvis målet er å få et større fly så raskt som mulig, er det lurt å lease nye fly i stedet for å kjøpe dem. Dette krever at du flyr ganske mye. Husk at når du selger et fly du har kjøpt, så får du bare halvparten av prisen som du ga.

 

Hvis du flyr sporadisk, så lønner det seg å kjøpe. Flyr du ofte, og du ønsker å bytte til et større fly så raskt som mulig, så lønner det seg å lease. Flyr du ofte, og ønsker du å kjøpe et fly som du vil ha en stund, så lønner det seg å låne penger for å kjøpe flyet.

 

Som i de fleste strategispill (les Civilization), så er startlokasjonen viktig. Start på en plass der det er tett med flyplasser. Det er en fordel at flyplassen har utstyr for instrumentlanding (så du kan lande trygt når det er mørkt samt i dårlig sikt). Men velg en liten flyplass, ellers blir husleien for dyr.

 

Det kan også være smart å ha to baser, og instruere Air Hauler til å generere masse jobber mellom dem. Da slipper du å bli arbeidsledig. Avstanden mellom basen bør være kortere enn en time. I Air Hauler er ikke alltid inntjening proposjonalt med avstand (noe jeg synes er noe urealistisk).

 

Men jeg kan absolutt anbefale Air Hauler

Egil Johnsen

Gjest Egil Johnsen
Skrevet

Angående lbs/kg: Ikke så langt jeg vet. Derfor noterer jeg ned vekt (Cargo/Fuel/Total) både i lbs og kg i flyplanene mine. Da slipper jeg å havne i havet på grunn av manglende fuel.

 

Air Hauler er ganske løst koblet til FS. Så begrensningen er vel mer på hva FS lagrer når du lagrer en flight. Jeg benytter ikke Air Hauler sin flt-fil, men saver mine egne.

 

Så når jeg er ferdig med dagens økt, så lager jeg min egen flt-fil. Når jeg mellomlander, så loader jeg IKKE Air Hauler sin genererte flt-fil. Jeg bare starter APU, setter på brekket, slår av motorene, på med ground power (GPU), av med APU, inn i Air Hauler og etterfyller fuel, tilbake til FS og laster gods (foretrekker å laste gods manuelt), på med APU, av med GPU, starter sjarken og opp i det blå igjen.

 

Som sagt, du trenger ikke benytte den genererte flt-filen (jeg bruker den aldri).

 

Håper svaret var oppklarende:

Egil Johnsen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...