Erik Karlsen Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Er det noen her som bruker dette artige programet? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Å ja, det er det vettu Kan ikke leve uten. Så nå er det cargo for alle penga, enten det er på jobb eller i friuka mi :grin: Siter
Erik Karlsen Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Skrevet 19. oktober 2011 Bruker du små fly eller Jet? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Her får du(dere) nøkkeltall og info om mitt cargo selskap :grin: Company Name Air Cargo Systems Bases 18 Cash 33890816 Jobs Completed 1646 Longest 2061 Pilot Name PÃ¥l Bernhardsen Aircraft 14 Net Worth -15689990 Jobs Failed 23 Heaviest 482322 Rank Text Test Pilot Pilots 15 Difficulty Easy Completed Self 404 Avg Condition 99.8 Reputation 98 Last Uploaded 08-OCT-2011 FS Version X Completed AI 1242 ------------------------------------ Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EGLL Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX ENGM PMDG MD-11F Fedex McDonnell Douglas MD-11F PW LOWS PMDG 747-8F Cargolux Boeing 747-8F EDDM Boeing 737-86NNGX Norwegian Air Shuttle Winglets Boeing 737-800NGX EKCH Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EDDK Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EDLW LN-NOL iFly Boeing 737-800 (Wide screen) LFPO Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX LSZH Boeing 737-86NNGX kulula.com Flying 101 Winglets Boeing 737-800NGX EHAM Kilde: http://www.airhauler.net/portal/ Siter
Gjest Egil Johnsen Skrevet 20. oktober 2011 Skrevet 20. oktober 2011 Hei Erik Du kan bruke alle slags fly i Air Hauler. Du kan importere nye fly som du har til FS-X inn i Air Hauler. Dette gjøres meget enkelt med en wizard. Du må oppgi noen parametre som rekkevidde og drivstofforbruk. Disse tallene finner du i forumet til Air Hauler for de aller fleste flytyper. Det eneste som er idiotisk er at du må oppgi drivstofforbruket i volum og ikke i vekt. Hva de som utviklet Air Hauler har tenkt når de fant på dette, lurer jeg virkelig på. I Air Hauler har du tre vanskelighetsgrader. I den vanskelige begynner du med en Cessna 172, middels begynner du med en Cessna Caravan og i den lette begynner du med en Learjet. Alle disse flyene er default i FS-X. Dette er faktisk det momentet som jeg liker minst med Air Hauler. Man burde starte med en gitt pengesum, og kjøpt flyet selv. For å unngå marerittet med FS sine defaulte fly (som etter min mening ikke er flybare), så kan du bytte om Microsoft sin defaulte Caravan med for eksempel Carenado sin med å legge inn Microsoft sitt navn på flyet i carenado sin aircraft.cfg fil. Man må da huske på å bytte navn på flyet i Microsoft sin aircraft.cfg fil først. Hvis målet er å få et større fly så raskt som mulig, er det lurt å lease nye fly i stedet for å kjøpe dem. Dette krever at du flyr ganske mye. Husk at når du selger et fly du har kjøpt, så får du bare halvparten av prisen som du ga. Hvis du flyr sporadisk, så lønner det seg å kjøpe. Flyr du ofte, og du ønsker å bytte til et større fly så raskt som mulig, så lønner det seg å lease. Flyr du ofte, og ønsker du å kjøpe et fly som du vil ha en stund, så lønner det seg å låne penger for å kjøpe flyet. Som i de fleste strategispill (les Civilization), så er startlokasjonen viktig. Start på en plass der det er tett med flyplasser. Det er en fordel at flyplassen har utstyr for instrumentlanding (så du kan lande trygt når det er mørkt samt i dårlig sikt). Men velg en liten flyplass, ellers blir husleien for dyr. Det kan også være smart å ha to baser, og instruere Air Hauler til å generere masse jobber mellom dem. Da slipper du å bli arbeidsledig. Avstanden mellom basen bør være kortere enn en time. I Air Hauler er ikke alltid inntjening proposjonalt med avstand (noe jeg synes er noe urealistisk). Men jeg kan absolutt anbefale Air Hauler Egil Johnsen Siter
Erik Karlsen Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Skrevet 21. oktober 2011 Har noen spørsmål til Dere. kan jeg få omgjort fra LBS til KG? Finnes det en måte å slippe å starte fra Cold and dark? Siter
Gjest Egil Johnsen Skrevet 24. oktober 2011 Skrevet 24. oktober 2011 Angående lbs/kg: Ikke så langt jeg vet. Derfor noterer jeg ned vekt (Cargo/Fuel/Total) både i lbs og kg i flyplanene mine. Da slipper jeg å havne i havet på grunn av manglende fuel. Air Hauler er ganske løst koblet til FS. Så begrensningen er vel mer på hva FS lagrer når du lagrer en flight. Jeg benytter ikke Air Hauler sin flt-fil, men saver mine egne. Så når jeg er ferdig med dagens økt, så lager jeg min egen flt-fil. Når jeg mellomlander, så loader jeg IKKE Air Hauler sin genererte flt-fil. Jeg bare starter APU, setter på brekket, slår av motorene, på med ground power (GPU), av med APU, inn i Air Hauler og etterfyller fuel, tilbake til FS og laster gods (foretrekker å laste gods manuelt), på med APU, av med GPU, starter sjarken og opp i det blå igjen. Som sagt, du trenger ikke benytte den genererte flt-filen (jeg bruker den aldri). Håper svaret var oppklarende: Egil Johnsen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.