Christian Paulsen Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 Kom over en litt uvanlig og morsom film som viser russiske off-road eksperter demonstrere hvordan å få en Porsche Cayenne ut av gjørma. Hvis du bare gir nok gass, lenge nok, så vil bilen løsne. Eller...? [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n2ae_RwL_kY Siter
Christian Paulsen Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Skrevet 1. oktober 2011 Den så jeg ikke komme! Haha, ikke jeg heller. Tenkte først at det var atter en "vanlig" film om idi0ter i dyre biler offroad, men denne sluttet noe utenom det vanlige vil jeg påstå. :grin: Flaks for sjåføren at han ikke lenger satt med hodet halvveis ut av det halvveis nedrullede vinduet. Det kunne fort endt veldig dårlig når både side-airbag og tak-airbag smalt. Den airbagen i taket er det skikkelig futt i, den revner taket i hele kupeens lengde, og det er ikke anbefalt å ha hodet mellom siderute og denne... Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 He he.. Helt utrolig. Ble litt påkost her gitt. Flaks for sjåføren at han ikke lenger satt med hodet halvveis ut av det halvveis nedrullede vinduet. Det kunne fort endt veldig dårlig når både side-airbag og tak-airbag smalt. Den airbagen i taket er det skikkelig futt i, den revner taket i hele kupeens lengde, og det er ikke anbefalt å ha hodet mellom siderute og denne... Absolutt en god ide og ikke ha div kropsdeler imellom en airbag og harde deler. Nå til dags kan det være en utfordring å rykke ut på bilulykker og begynne å jobbe med pasienter. Det er jo airbagger i hytt og gevær, og har di ikke puffa skal man være veldig forsiktig. Det første vi nå gjør er å løsne setebeltet ut fra låsen, og ikke bare kutte beltet som vi gjerne gjorde før. Dette gjøres for at utløser mekanismen da ikke får noe signal på at det sitter personer i setet og da vil det ikke komme uønskede utløsninger av div bagger. Når vi først er inne på teite russere og airbags. :crazy: [video:youtube] Sier litt om hvor kraftige noen av disse baggene er. Regner med at denne gubben tenker seg om en gang til før han setter seg på nok en? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 He he, for en tulling. Bare akslerasjonen her får det til og nappe i litt i lungefestene :-) er noen indre organer som skal funke etter en slik tur gitt.... Siter
Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 heheheh, artig video ...gi gass ja hehehehe.. Siter
Christian Paulsen Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Skrevet 1. oktober 2011 Det der var på grensen til ikke morsomt. Fy f.... for en gjeng, ikke minst var jo "førstehjelpen" fra kollegene imponerende; røsk han opp i sittestilling, og gi han en flaske... :grin: Ellers var det interessant det du sier Øyvind, airbager er noe jeg har respekt for, og noe jeg feks passer på å aldri gjøre er å stikke hånden gjennom rattet første gang tenning skal på etter å ha gjort noe med bager, sensorer, eller styreenhet. Jeg står utenfor bilen, og tar hånden under rattstammen. Dere som jobber med redning har en tøff og farlig jobb, all respekt for det. For sjåføren er det vel greit, men på mange nyere biler er du jo heller ikke trygg med beltet løst ut på passasjer-siden. Systemene har bygget inn veldig mye sikkerhet, men kan ikke stoles på etter en krasj. Et potensielt farlig scenario kan feks være at passasjer-airbag ikke har løst ut (ingen satt der), men det eneste som hindrer den fra å løse ut er setevekt-sensoren. Da er det ikke sikkert det er så lurt å feks sette kneet i setet å lene seg inn med tenningen på... :whistle: Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 Hva er det der for noe lekefirehjulstrekk da som bare spinner på 1 hjul? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 1. oktober 2011 Skrevet 1. oktober 2011 Tja, den er potent som f, med mange kanpper :-) ikke sikkert de har funnet alle.... Jeg var med på bane og testa en S Turbo, først var vi i skauen og prøvde litt, trykka på litt knapper og satt i racing mode...560 Hk og helt enorme egenskaper....jeg dytta gutta med boxter rundt banen med denne. Jeg har kjørt mye bra, men transition fra skog til bane imponerte meg meget. Siter
Lars K. Rønes Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Som Jeremy sa: Når man setter seg fast med en moderne firehjulstrekker, trykker man på en knapp og en lampe tennes i dashbordet - man står forøvrig akkurat like fast.. Når man setter seg fast i en gammel Landrover derimot, så tar man tak i en spak og drar godt i den hvorpå man hører noe som sier "CLUNCK!" fra drivverket, og man kjører derifra som om ingenting skjedde.. Man trenger tydeligvis fortsatt den der "CLUCNK!"-en... -- Husker ikke hvilket program det var, men mener på det var med henvisning til BMW X5 han sa det.. hehe.. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. oktober 2011 Skrevet 2. oktober 2011 Nja, det er sikkert greit det. Men jeg har no hvert i skauen med denne, og syntes den imponerte. Men det er klart det finnes jo den som setter seg fast på flata også med 10 cm snø. Men den er fin og sladde med da, når man har litt sprut. 560HK, her et lite klipp fra Vålerbanen, Porsche hadde med seg 80 moddeler, og man fikk kjøre det meste, men Cayenne imponerte meg stort, det beistet og faktisk kjøre egenskaper. [video:youtube] Siter
Christian Paulsen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Skrevet 2. oktober 2011 Ja, jeg må si meg enig med Geir. Ok, det er en fjollete dyr, jappete, "statement-car"... Men toppmodellen, Turbo-S, står nok som noe av det mest imponerende jeg har kjørt, totalt sett. Misunner deg bane-kjøring med denne, selv om det forsåvidt ikke er det man forbinder med en "bane-bil". I forbindelse med div ombygning har jeg hatt gleden av å kjøre noen forskjellige Cayenne Turbo-S. Dog tror jeg jobben hadde hengt i en tynn tråd om jeg tok de off-road, så det kan jeg ikke uttale meg om, og det at salgsoppgaven lå på dashbordet (Kjøp nå!, kun Kr 2.200.000) la vel også en [size:8pt]liten[/size] demper på utfoldelsene. Hehe, hjernen går i loop hver gang slike muligheter byr seg; -må teste skikkelig, må ikke krasje, -må teste skikkelig, må ikke krasje, -må teste skikkelig, - må ikke --- :grin: Uansett, det er etter mitt syn en utrolig bra og velbygget bil, fra A til Å. Og at noe som er så stort, tungt, og komfortabelt, kan gå og kjøre så bra, imponerte i hvertfall meg. (Den spinner på mer enn ett hjul på asfalt). Siden du nevner knapper, har de noe sånne diff-knapper ala gammel Audi, eller vet du hva slags 4-hjultrekk-system de faktisk bruker Geir? Vakker kunst er det forresten også, ordnung muss sein!; :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.