Andreas Stangenes Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 [Jeg slettet innlegget etter å ha tenkt meg litt om]
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 17. september 2011 Premium Medlem Skrevet 17. september 2011 For å spørre; Hva slags angrep kom egentlig moderator med Det var mange angrep, men DETTE : Husker dere hva som skjedde med vårt kjære medlem med dysleksi som gjerne ville ha hjelp til noe med PMDG NGX? Han fikk strengt beskjed om å lese manualen, av Fred. Praktfullt eksempel på hvor hjelpsom han er. Kjenner lusa på gangen, men ære det vil han veldig gjerne ha. Synes det oser ubehagelig mye dobbeltmoral her. En ting er at han hjelper til med eventer og gjør ting for miljøet, men det blir så totalt feil å være direkte frekke og uhjelpsomme mot andre. Hvilket inntrykk skal man sitte igjen med? Husker også spesifikkt episoden da noen hadde vært inne på kontoen hans via en URL. Ikke bare lagde han et ramaskrik om dette (det kan være uvitende folk også), men ønsket også en offentlig uthenging av disse personene. Slikt sier kanskje alt for mye om en person og jeg, personlig, synes disse negative holdningene hans overgår det positive han bidrar med. ...... er et direkte usaklig personangrep, og ingen moderator burde slippe unna slike formuleringer !!
Birger Blomvik Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Ser der ja. Ikke fint den. Men gutta kan vel ordne opp på kammerset vel?
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Fy fan det er kjedelig å miste gode folk på forumet, enda kjedeligere å lese igjennom alt oppgulpet her de siste dagene! Oppfør dere som menn, og ta det som menn! og for pokker gi fan i å lage dårlig stemning. Finnes jo ikke trivelig med sånne her type tråder. Fører ingenting godt med seg uten å si noe om det er de som svarer eller starter tråden sin feil.
Aslak Iversen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Grunnen til tråd 2 er fordi jeg ønsker en fortsatt diskusjon rundt dette med sensur fordi det er såpass viktig for hobbyen. Tråd 1 ble låst, av hvilken grunn vet jeg ikke fordi moderator har ikke oppgitt grunn. Men flere av dere synes det er helt riktig å ture frem på den måten og hvis dere vil ha det slik vil jeg respektere det fullt ut. Selv om jeg synes det bærer i gal retning. Jeg vil for min del fortsette min virke på ett nytt fora som kommer snart der god takhøyde, aldersgrense og ett glimt i øye er viktig. Kanskje vi treffes der som ikke lenge. Hmm. Man vil ikke leke lengre, men kan ikke dy seg for å starte en ny tråd for å diskutere dette, men man kan ikke diskutere dette fordi man ikke vil være her lengre? Sånne avskjedstråder er nesten det samme som å arrangere sin egen begravelse, bortsett fra at man kan sitte å lese alle innlegg som (forhåpentligvis) trygler om at man skal bli. Jeg skal ikke uttale meg om hva som har skjedd i dette tilfellet, men mitt inntrykk av Fred er at han ofte har ligget litt på kanten. It takes one to know one
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Jeg har latt denne tråden få gå sin gang, men den blir stengt hvis det det går på person. Det er for meg personlig greit at det diskuteres om modereringen, men innen for normal folkeskikk. Har du problemer med noen så tar du det på privaten!
Tommy Bernes Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Hvorfor må man lage oppstyr over at man vil slutte på forumet? Bare slutt uten for mye bråk, det eneste vi får ut av at vi lager diskusjoner og krangler, er at vi mister flere og flere! :cry: Skjerpings! ------------------------------------------------------------- Trist at du slutter Fred, du er en ressursperson her inne på forumet
Finn Otto Krogsen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 kansje jeg misforstår, men det er naturlig at folk kommer og går. Det er imidlertid første forumet jeg har vært borti at dette blir behandlet som en skilsmisse. Intet forum vil bestå uten rekruttering. Det er viktig og ta imot nye på en god måte, nettopp fordi at det lekker hele tiden fra toppen. De som vil ha en pause synes jeg skal gjøre det. For meg blir dette helt feil, Det virker som at de som forlater ønsker og dra med seg flest mulig og lage splid for de som er igjen. Jeg kjenner ikke fred Solli, men forstår at han er populær. MEn jeg kan overhode ikke forstå oppstusset rundt det og ta en pause fra et forum.
Birger Blomvik Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Moderator; Vær så snill å skån oss for dette !! La folk slutte......Jeg trenger IKKE å vite noe.
Joakim Hagen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Lurer fortsatt på Hvorfor Mads Hjemmen har blitt utestengt permanent for noe han skrev i forrige tråd? Da har han aldri mottat advarsel. Greit nok at han kan ha skrevet noe som han ikke burde, men PERMANENT? UTEN advarsel... Herre, jesus og alt det der.. Det er ille og strengt.
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Vei ingen som tvinger deg til å lese dette. Så hvis du ikke orker, så behøver du ikke lese mere. La oss holde oss til saken.
Alexander Storvig Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Jeg må bare få sagt min store uenighet i at Ola Haldor Voll ble utestengt i 31 dager fordi han sa hva han syntes(var hverken personangrep, bare en kommentar om hva en moderator sa). Og etter det ble kalt "barnslig" av en moderator. Jeg syntes Ola hadde et godt poeng med kommentaren han kom med.
Cato Støle Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Dette begynner å bli for dumt. Vil folk dra? Stikk og hold fred! Vil folk bli? Flott. Et forum er IKKE et demokrati. Eier er enehersker, og moderatorene er eierens kontrollanter. Så lenge moderatorene har eiers velsignelse, så må vi medlemmer bare akseptere det. Klarer man ikke akseptere det, flytter man til et annet forum. Det å slutte sparkende, blir litt smålig.
Anders Henriksen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 I sandkassa var det mange som lekte og hadde det greit. Plutselig slår barn X barn Y i hodet med spaden. En voksen kom å løftet barn X ut av sandkassa og forklarte at slik oppfører vi oss ikke i barnehagen. Barn X fikk ikke leke med de andre noe mer den dagen. Barn Æ og Å var de tøffeste gutta i barnehagen. Mange av barna så opp til dem. De begynte å hive spader og bøtter i retning de voksne fordi ikke barn X kunne leke mer i sandkassa. De voksne gav en advarsel til Æ og Å. Barn Æ og Å begynte da å grine og gikk ut av sandkassa. De andre barna lekte greit. Så kom barn Æ og Å tilbake til sandkassa og begynte å hive spader og bøtter igjen. De fortalte de andre barna om en sandkasse et stykke unna hvor det var lov å slå andre med spader - der var det nemlig ingen voksne! Noen få av barna ble med dem mens de fleste ble i sandkassa, de slo ikke andre med spader så hvorfor skulle de gå?
Per Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Snakk om storm i et vannglass, lol Etter å ha lest igjennom ser ikke jeg hva godt dette kan tjene forumet. Er vel en grunn til at det finnes moderatorer i et forum.
Marius Granli Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Er det ikke mulig å lage et sted her på forumet som ikke modereres? Så kan kamphanene som synes det er så fryktelig givende å hamre løs på hverandre, få styre på der? Og i resten av forumet er det moderator som bestemmer (?)
Tommy Bernes Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 God ide, den delen kan jo kalles Hamrekroken! :grin: "Her kan du hamre løs på alt og alle" :grin: Da er jo mye av problemene løst.
Moderatorer Robert Hulthin Skrevet 17. september 2011 Moderatorer Skrevet 17. september 2011 Var det Fred eller Moderator du sikter til her Anders ??? Kan ikke si dette er relevant til tråden med spader og spann Folk kan vel være såpass voksne at de slutter med forskjellbehandling og uthenging av personer men holder seg til tråden Uenig med moderators valg med å kaste ut personer for det som ble sagt i forrige tråd om noen ble litt engasjert Advarsel bør ALLTID gis før slike tiltak om det er Per eller Pål
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Er det ikke mulig å lage et sted her på forumet som ikke modereres? Så kan kamphanene som synes det er så fryktelig givende å hamre løs på hverandre, få styre på der? Og i resten av forumet er det moderator som bestemmer (?) Hva skal da moderatorene gjøre? Da har de ingenting å gjøre om det kommer et slikt sted.. LOL Men det er jo tydeligvis greit at moderatorer kan begå personangrep, men ikke andre medlemmer.. Jeg vil også bli moderator! Da kan jeg snakke dritt om alle? *IRONI* God natt!
Andreas Stangenes Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Det trodde jeg du gjorde uansett, R.F. Tulla! natta
Agnor Bertheussen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Nei, det er klart at de som kaster spader og bøtter ikke liker å bli snakka til, de andre har takla dette helt fint! Det slo meg litt at, hvorfor synes noen det er så ekstremt ille at det modereres? Jo, det kommer kanskje iveien for noe? For de aller, aller, aller fleste her inne så ser jeg ikke at moderasjonen har hatt noe å si i det hele tatt. Er dere ikke enig?
Joakim Hagen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Voten du la inn for noen dager siden sa noe annet. Nevner bare. BTW. Jeg ble vel varslet om at jeg var "frekk" og spydig tilbake. Jeg kritiserte måten han modererte på når det gjelder stenging av poster og slikt [17.09.2011 23:59:22] Mads Hjemmen: også utestengte han meg en liten 10 minutter [17.09.2011 23:59:30] Mads Hjemmen: også skrev jeg et innlegg.. også ble jeg banna Da snakker vi en permanent ban. JEg synes de straffene er veeeeeeldig harde. Mads Hjemmen har vært veldig grei gutt, så fordi han engasjerer seg i en tråd blir han utestengt Permanent. Da har han ikke mottat advarsler tidligere. Så gi Mads ny sjanse. Han har ikke gjort noe galt annet enn å bli med i tråden her, og skrive det han mener. Jeg står ikke på noen sin side med denne posten. Angriper ingen. Det er åpen kritikk til Moderatorene som jeg mener har handlet mot brukere alt for hardt. Dere får gjøre hva dere vil med posten min etter hva dere føler, men jeg håper dere virkelig vurderer de 10 siste dagene sine utestengelser. Joakim
Espen Sæther Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 er vell egentlig enig i begge sider her. moderatorene bør serriøst skjerpe seg, en del av trådene som er blitt steng er totalt unødvendig, folk bør få ytre sine meniger, klarer ikke se hva som er problemet, å går det over streken bør en jo kunne si IFRA. samtidig som, vill en slutte så gjør det, trenger ikke en masse tråder om ditt å datt. er tross alt ingen som tvinger deg å være her, gjør hva du vill men ikke la det gå ut over oss andre.
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Du burde kanskje si noe om personangrepet mot Fred? Jeg sier ikke det for å være en kødd, men som jeg forsto var dette grunnen til at det ble opprettet en takk for meg nr.2
Steinar Grindstein Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Jeg tipper at folk synes det er greit at det modereres, men at det må modereres på en slik måte at det ikke blir lagt merke til. Og som jeg har sagt et par ganger alt i denne tråden. 1: Oppgi/begrunne hvorfor tråder stenges! 2: Oppgi/begrunne hvorfor tråder slettes! 3: Modere med å bruke sunn fornuft og folkevett, samt sende en pm med oppfordring til den/de det gjelder om og sjerpe seg, og at det da også gis klar beskjed om at om man ikke skjerper seg vil det "KUNNE" få konsekvenser for vedkommende. Utestegning på kort eller lang sikt uten noen form for advarsel ifra admin/mod minner mere om herskesyke en god modereringssikk. Om admin /mod følger disse tre enkle reglene er jeg sikker på at 99% av missnøyen rundt modereringa hadde forsvunnet raskt. Kan ta et eksempel ifra flyprat.no (scannairforumet) der blant annet undertegnede var med i en diskusjon, og undertegnede og en deltaker til kom OT i tråden. Der fikk vi en Pm ifra moderator om at noen innlegg var slettet grunnet ot, og de ba oss på en pen måte om å prøve å ikke gå for mye ot i framtiden. Det er på denne måten mod bør gå fram ovenfor brukere av et forum framfor å bruse fram å stenge ute folk osv uten noen form for advarsel osv.
Joakim Hagen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Ja hadde vi fått moderatorene fra flyprat over. Høres veldig bra ut der. Begrunnelse hjelper mye! Og advarsler. Og som vi ser i retten. Folk som aldri har vært i politiets logger før har større sjans å slippe greit unna, enn de som stadig kommer inn.
Gjest Aleksander Milde Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Det minner vel litt om gamle Sovietunionen når journalistene ikke fikk skrive sannheten og det de mente. Hvis de gjorde det fikk rettsvesenet blod på tannen, og journalistene ble arrestert og det som verre var. Ganske likt som her på forumet i disse dager. Det er det jeg syns. Nei, skal noe stenges eller slettes, gjør det på en diskré måte.
Dag Johansen Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Makan til sludder skal man lete lenge eter. Om noen ønsker å slutte å benyte forumet er det enkelt og greit bare å slette bokmerket. Å komme med slike "takke formeg" oppgulp ligner ingen ting. Om jeg eller moderatorer gir noen en advarsel eller hiver noen ut herfra er dette en sak vi ikke behøver å dele med tusenvis av andre brukere som sannsynligvis ikke bryr seg en døyt om det. Dette er ting vi klarer å ordne helt på egen hold, og om noen ikke aksepterer det gjør jeg oppmerksom på at ingen tvinger dere til å benytte dette forumet. Jeg stenger nå dette emnet av den enkle grunn at en avskjedstale holder lenge for meg.
Anbefalte innlegg