Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Hagen hadde kanskje litt rett? Det var dette jeg sa Siter
per berge Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Nei fydda Reidar. Vi kan da ikke stille oss bak utsagn som ikke har vært oppe og blitt vedtatt i alskens komiteer og institutter. Detta her kan sikkert en håndfull Blindern "allvitere" finne andre orsaks samanhengar på om ikke for anna så for å idiotforklare folk som tenker med huet og ikke med rævva. Siter
Mathias Ganss Skrevet 17. september 2011 Skrevet 17. september 2011 Ja, for det er skikkelig teit når folk med utdannelse fra Blindern uttaler seg. De kan jo ingenting uansett. Siter
per berge Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Av dem som brisker seg i media så er det høy klovne faktor ja Mathias. Når det gjelder lengden og titelen på utdanelsen så sier ikke den nødvendiogvis noe om kvaliteten Siter
per berge Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Ellers var det litt underholdende og "spot on" att Mathias ikke kunne motsi artikelens poeng,,,eller hva Mathias? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Hagen cruser videre med verdens letteste jobb: Å sitte i opposisjon. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Dette poengterer i grunnen bare det vi har visst lenge, og som politiet selv lenge har advart mot; de har ikke tilstrekkelig med ressurser og stillinger til å effektivt kunne håndtere større saker (type "Breivik") og samtidig kunne opprettholde en god "hverdags-beredskap". Så at politiet er i beit for folk og penger er ikke nytt. Og politikernes manglende vilje til å ta tak i problemet er ganske påfallende. Så får vi se da, om Breivik kan føre med seg noen positive endringer i form av økte overføringer til politiet. Og da ikke til PST, men de andre opperative avdelingene... :whistle: Siter
Mathias Ganss Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Ellers var det litt underholdende og "spot on" att Mathias ikke kunne motsi artikelens poeng,,,eller hva Mathias? Hvorfor det? Tror du alle på Blindern har samme utdannelse du eller? Jeg har ikke norsk justispolitikk eller lokalpolitikk som arbeidsfelt i det hele tatt. Og hva er det jeg skal motsi? Utrolig flåsete sagt av deg, Per. Når det gjelder lengden og titelen på utdanelsen så sier ikke den nødvendiogvis noe om kvaliteten Det er jeg helt enig i, og det er det vel ingen som er uenig i. Men du er vel kanskje enig i at hvis man har jobbet med å analysere det norske samfunnet i 30 år, så kan man litt? Mathias Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Synes du er en av de smartere her inne, få jeg har mer respekt for. Det mener jeg. Siter
Christian Paulsen Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Det støttes. Er ofte uenig med synspunktene, og står nok et godt stykke unna politisk. Men Tangvall er en forbilledlig god debattant må jeg bare si. Et godt eksempel på at man kan være totalt uenig, men fortsatt ha respekt for hverandre. Men tilbake til saken, så lurer også jeg på hva det egentlig er å motsi her? Er vel noe litt billig over å sole seg i "hva sa vi"-glansen i denne saken syns jeg, men ja, de hadde sikkert rett; mer resurser til politi ville vært fint. Siter
Inge Jenstad Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Selvfølgelig var dette ventet. Men slik er det når TV-faktoren avgjør hva som skal prioriteres. Og under Birkebeinerløpet da hadde politiet råd til å sende sitt helikopter. Det er mye mer attraktivt å etterforske ABB enn å krangle med dop-dealere ved Akerselva. Siter
Mathias Ganss Skrevet 18. september 2011 Skrevet 18. september 2011 Det var jo hyggelige ord. Føler meg tidvis litt alene på venstresiden her, men jeg liker å debattere. Vi har jo hatt noen fighter vi, Geir og Christian Jeg har stor respekt for folk som står for sine synspunkter, uansett hvor de står politisk. Og jeg er absolutt ikke elitistisk, jeg mener ikke at folk uten utdannelse skal være stille. Alle bør delta i samfunnsdebatten. Jeg kan svært lite om lokalpolitikk, men forsøker å delta litt Spør meg heller om sikkerhetspolitikk, internasjonale forhandlinger og forhandlingsteori. Der har jeg litt mer peiling, men det gjelder å være ydmyk. Man er aldri utlært. Stå på barrikadene, kamerater Mathias Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.