Skrevet 15. september 2011 13 år AFR990 squawker 7700 - general emergency. Airbus 380 har snudd på vei fra Paris til Johannesburg, returnerer nå til Paris. FL190 nå, descending. http://www.flightradar24.com/AFR990 ... og der landet den på RWY 08L på Charles de Gaulle
Skrevet 15. september 2011 13 år Ser ut til at de er nede nå, var noe lav hastighet på innflygningen vel? 130-135kt er vel litt lavt for en A380 vel?
Skrevet 15. september 2011 13 år Forfatter Høres normalt ut - A380-800 har 138 kts landingshastighet http://elearning.ians.lu/aircraftperformance/details.aspx?ICAO=A388&GroupFilter=12&NameFilter=&ICAOFilter=a388 Til sammenligning har B737-700 landingshastighet 137 kts, iflg: http://elearning.ians.lu/aircraftperformance/details.aspx?ICAO=B737&GroupFilter=12&NameFilter=&ICAOFilter=b737
Skrevet 15. september 2011 13 år Da er det ikke så rart, jeg baserte meg på det nærmeste flyet som jeg har litt mer kjennskap til - 747..
Skrevet 17. september 2011 13 år Den nye vingeprofilen til BoingBoing vil kansje redusre landingsfarten noe i samme retning,,,, eller?
Skrevet 17. september 2011 13 år På den tiden flyet landet, viser METARs for CDG vind fra øst (070 grader) og rundt 7 kts. Flightradar24 viser bakkehastigheten (groundspeed), så man må korrigere for motvinden. Landingshastigheten for B737 er normalt VREF+5 knop. Landingshastigheten er variabel - høy vekt gir høyere fart. Max flap gir lavest fart. Et par eksempler: En 737-700 med 55 tonn vekt har VREF 127 kts med flaps 40, og 129 med flaps 30. Ved seksti tonn - hhv 133 og 135.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.