Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å ta ned Dev-preview'en nå, og kommer til å være med på betatestinga så fort beta'en foreligger på MSDN/Technet. Kan bli interessant, men jeg er fortsatt skeptisk til at de skal lage ett OS for alle platformer. Erfaringsmessig har det vist seg å gå skikkelig på trynet for andre som har prøvd.

Skrevet

Personlig syns jeg ærlig talt det er ganske skuffende så langt. Men så har jeg heller ikke sett særlig annet enn et nytt (og i mine øyne nokså ubrukelig) brukergrensesnitt/GUI.

For dem som ønsker å kjøre Windows på nettbrett ol, så ser det vel ganske lovende ut, men det er en nisje som ser ut til å bli blåst ut av alle proposjoner. Men det skal bli spennende å se hva mer som dukker opp etterhvert.

Hører gjerne noen tilbakemeldinger fra deg senere Marius. ;)

Skrevet

Vel, installerte Dev-preview'en på en av de ledige maskinene vi har liggende i haugen på jobb (En Acer Veriton 460G), og ble egentlig veldig positivt overrasket. Mest, egentlig, over det nye GUI'et. Veldig uvant, men kjapt å bruke, intuitivt og smidig. Det som kommer til å bli problemet for mange er å gi slipp på Start-menyen som man har blitt vant til. Dette er etter min mening en smaks-/tilvennings-sak, men det skal uansett bli spennende å følge med på. Vet at mange er ekstremt imot enhver forandring (som f.eks. når Startmenyen ble bytta når man gikk fra XP til Vista/Windows 7), men dette vil gå seg til over tid.

Det er også ganske tydelig at det nye UI'et er spesifikt til bruk for Tablets/Pads. Siden jeg ikke har fått testet noe særlig mer enn å bare installere OS'et og leke litt med det i ca. 10 min, så venter jeg med å felle min dom over det til jeg får testet ting ut mer.

Skrevet

Var på Microsofts seminarium för "releasen" av Windows 8 och det var ett par saker jag reagerade på:

Hur ska dom lyckas komma runt allt saker dom snott från Apple Mac OS X?

Små detaljer som att zoomverktyget ser precis likandant ut till att Microsoft har döpt app store till "app store" kommer nog sätta käppar i hjulen för dom.

Intressant också hur dom tänkt integrera Live ID login-sync-"redirected desktop" med Microsoft SBS med samma funktion?

PS: Digg å ladda ner 4,8GB Win8 ISO på mindre än 20 minuter. ;)

Nu ska det installeras "Windows 8".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...