Skrevet 13. september 2011 13 år Fant denne og tenkte den ville være intresant for mange her inne. Nokså avansert tutorial og kose seg mens en venter på angle of attack sin undervisning på dette flyet. http://stickleback.dk/docs/SEP11/NGXvol1.pdf
Skrevet 14. september 2011 13 år Så ut til å være en bra tutorial. Men dette ser ut til å være del 1 av en todelt tutorial... Har du link til resten også? Å bare endre til *vol2.pdf ser ikke ut til å fungere.... :-)
Skrevet 17. september 2011 13 år Forfatter hei, resten kjem vist om noen dager, helt riktig at den er todelt ;)Resten blir lagt ut under, på samme side ettersom jeg har forstått!! rimelig heftig tutorial...hehe
Skrevet 18. september 2011 13 år Originalen finner dere her: http://forum.avsim.net/topic/348744-ngx-cold-dark-to-before-takeoff-3rd-installment/
Skrevet 18. september 2011 13 år Grei tutorial dette, ihvertfall for de av oss som ikke er så erfarne med 737, eller er vant med enklere og mer moderne fly, som MD-11... (:grin: ) En ting jeg stusser litt over. Jeg forstår det dithen av man skal sette IRS rett fra OFF til NAV, og så alignes den automatisk (ila tiden satt i menyen). Ser ikke bort fra at det er mer normalt enn jeg tror, men syns det var litt rart og ikke særlig intuitivt. Så når bruker man da "Align"-modusen?
Skrevet 19. september 2011 13 år Tror dette er for realign i luften dersom du har vært uten strøm i luften. Er alltid fra OFF til NAV som normal prosedyre.
Skrevet 19. september 2011 13 år :grin: Du har batteridrift i Pmdg for ca. 30 min så det å miste strøm i lufta tror jeg isåfall må skyldes pilotfeil. Slå av batteri eller noe sånt :cool:
Skrevet 19. september 2011 13 år Om du går fra OFF til NAV er align-tiden satt til 10 min. Tror ALIGN kan brukes til en "hurtig" align som kun tar et halvt minutt, om det ikke er tid til full align. Boeing anbefaler dog full align mellom hver tur. Eventuelt kan ALIGN også brukes om du trenger mer tid til å justere IRSen, f.eks. ved veldig nordlige/sørlige breddegrader. Med forbehold om feil...
Skrevet 19. september 2011 13 år Takk for alle svar. Men siden svarene ga flere spørsmål enn svar ble jeg nå nysgjerrig nok til å dra frem FCOM selv. Og der ser jeg at kapittel SP.11.3 sier at ALIGN brukes for "qucik-align". (Edit: som jeg ser Geir G nå nevner, så jeg har bladd forgjeves :grin: ) Man setter den da på ALIGN, plotter inn posisjon i POS INIT på FMC, og så bryteren til NAV, og venter 30 sekunder på at align slukker. Dog anbefales det full align (rett på NAV) dersom tiden tillater det. Så da er det kanskje noe forskjellig om SOP tillater dette på quick turnaround, ettersom det tilsynelatende gir litt mer upresist resultat. I min FSX SOP er det tillatt. :cool:
Skrevet 19. september 2011 13 år Setter du den til ATT mister du navigasjonsmuligheten, og sitter kun igjen med "attitude". En ikke-reversibel handling i luften.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.