Gå til innhold

Vatsim & FSInn tutorial (Del 5) (Live ATC comms)

Featured Replies

Skrevet

Her følger foreløpig siste del av min Vatsim og FSInn tutorial (del 5). Den handler om å snakke med ATC på Vatsim. Vi står på gate 22, og jeg viser hvordan man tuner radioen, finner frem de viktigste partiene av atisen, gjør radio check, ber om clearence til EKCH, push n start, taxi, takeoff og kontakter approach.

Håper flere synes dette er alright, og kunne tenke seg en tur på vatsim. Lykke til, og velkommen skal dere være!

[video:youtube]

Skrevet

Meget bra Andreas! Disse videoene bør vel egentlig samles i en sticky-tråd øverst på VATSIM/IVAO forumet her slik at flere kan se dem og dra nytte av dem! Masse nyttig info her som sikkert kan hjelpe mange som er usikre når det gjelder VATSIM

Skrevet
  • Forfatter

Takk Eivind og Even! :)

Det hadde jo vært fint om ikke videoene druknet i mengden ettersom det har tatt ikke så rent få timer å få dem til. Muligens kunne de samles til en tråd i stedet for flere.

Hvis fs.no adm kunne tenke seg dette kan jeg kontaktes via pm.

Skrevet

Foreløpig kan du jo legge alle videoene dine i en av de "pinned" trådene her i underkatogorien, men de fortjener absolutt sin egen pinned tråd. Godt jobba håper du får vervet noen på dette. Nå mangler vi bare ATC proklamering!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …